Samsung Spinpoint F3 zoomend geluid

Pagina: 1
Acties:

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Beste mede-tweakers,

Mijn Samsung Spinpoint F3 heeft een zoomend geluid wat zelfs door de Define Mini te horen is.

De firmware is 1AJ10001, ik heb gekeken of er een firmware update is, maar kon helaas niks vinden.

Is iemand bekend met dit "probleem"?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Floesh op 13-03-2013 10:08 ]

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Heb zelf al ruim twee jaar een F3 1TB. Wegens aanschaf SSD wordt de F3 in mijn systeem puur gebruikt als dataschijf. Bij het aanspreken van de HDD hoor ik hem even opspinnen en vervolgens vind ik de schijf juist vrij stil.

Weet je zeker dat het geluid niet wordt veroorzaakt door resonantie met de systeemkast o.i.d.?

Kijk anders eens in deze post.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorruchie op 13-03-2013 10:22 ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• Basbas32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 17:16
Het meest waarschijnlijke probleem is dat de hardeschijf met de kast meeresoneerd. Dit is te verhelpen door spacers tussen de hardeschijf en de kast te zetten. Hier zijn ook brackets voor te krijgen die dat doen.

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Basbas32 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:25:
Het meest waarschijnlijke probleem is dat de hardeschijf met de kast meeresoneerd. Dit is te verhelpen door spacers tussen de hardeschijf en de kast te zetten. Hier zijn ook brackets voor te krijgen die dat doen.
Bedankt voor jullie reacties.

Het is de schijf die draait en resoneert in de kast, maar zelfs als ik de schijf eruit haal en in mijn handen vast hou dan hoor ik dit zoomende geluid

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Je kunt proberen Samsung's ES-Tool te gebruiken [direct download].

Hiermee kun je verschillende hardware matige instellingen van de harde schijf veranderen, waaronder AAM Mode (Automatic Acoustic Management). Deze stond bij mij namelijk ook 'disabled'.

Je moet dit programmaatje op starten tijdens het bootproces, dus via bootable cd-rom of usb.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”