Netgear WNDR4500 router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Hoi,

ik heb gisteren de Netgear gekocht en geinstalleerd. Prima ding en grotendeels makkelijk in te stellen.

Nu vroeg ik me alleen af of er mensen zijn die me kunnen helpen. Er staat namelijk een instelling, genaamd 'Modus' onder de 2,4Ghz en daar staat als max. snelheid 217Mbps (default). Ik kan daar ook 450Mbps kiezen, maar hoe zit dat nu eigenlijk precies? De 5Ghz staat default op 450Mbps, dus dat snap ik nog wel.
Ik dacht iets gelezen te hebben over 2 kanalen bundelen, of 1 gebruiken voor up en 1 apart voor down? Moet ik dan nog iets instellen ergens?

Zou leuk zijn als iemand hier tips voor heeft en nog leuker als er gebruikers zijn die ervaringen / tips kwijt willen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:59

lier

MikroTik nerd

Thuis heb ik mijn router op mixed mode en single channel ingesteld. Dit omdat het voor mij de meest stabiele verbinding voor alle clients geeft (waaronder smartphones en dergelijjke). Jouw vraag heeft een directe relatie met de clients...kan je daar wat over vertellen? Daarnaast, zijn er veel draadloze netwerken bij jou in de buurt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Ja, misschien heb je daar wel een punt. Is er een noodzaak om een hogere snelheid te behalen op het 2,4Ghz netwerk?

De clients:

3 x MacBook Pro -> 5Ghz
4 x iPhone / iPod Touch -> 2,4Ghz
En dan nog de vast bekabelde apparaten zoals 2 x mediaspeler, NAS, Onkyo, netwerkschijf

Als je het zo bekijkt dan is de snelheid op het 2,4Ghz netwerk eigenlijk wel prima en heb ik liever een stabiel netwerk dan dat ik ermee ga rommelen en dit de stabiliteit negatief beinvloed.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:12
Ik heb de Netgear WNDR4500 vanochtend aangesloten. Ging allemaal makkelijk en ik had snel verbinding. wat ik bij mijn vorige Sitecom router niet had.
Nu heb ik alleen het idee dat me snelheid nog wat laag is. als ik via Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum kijk naar de opties komt die daar uit op 72,2Mbps. dit lijkt me wat aan de lage kant of ligt het aan mij? wij hebben dit internetabbonement bij Caiway:
Downstream tot 25 Mbit/s
Upstream tot 3 Mbit/s

Hoe kan ik mijn snelheden verhogen? Moet ik wat aan me instellingen veranderen van de router of zit ik gewoon al aan me limiet?
Ik zit trouwens op de 2.4GHz op me pc. ik kan op me pc namelijk niet op de 5GHz dat wel op me tablet kan. wat ik ook wat vreemd vind.
Op een andere pc helemaal geen internetverbinding, daar heb ik alleen Lokaal internet herstarten modem en router had helaas geen zin.

[ Voor 9% gewijzigd door Mikee007 op 20-04-2013 15:08 ]