[Win 7] Internet vliegt eruit tijdens uploaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 19:42

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben al eens eerder met dit probleem hier gekomen volgens mij. Kon het alleen niet weer vinden.
Het probleem is dat m´n internet eruit vliegt zodra ik iets probeer te uploaden.

Maakt niet heel veel uit hoeveel MB/KB het bestandje is, internet vliegt er na 40KB al uit. Tijdens Windows XP nooit last van gehad. Voor Windows XP heb ik ook Windows 7 gehad, en toen hetzelfde probleem. Maar nu ik dus weer Windows 7 gebruik heb ik er weer last van.

Zodra ik via het Netwerk Centrum op "Probleem vaststellen klik", gaat hij bezig en lost hij het weer op. Dan heeft hij het over dat de "Standaard Gateway is niet beschikbaar" (de router neem ik aan).

Intel Duocore 3.0 GHz
Asus P5K Intel 775
4 GB RAM
GeForce 8800 GTS 512 MB
Windows 7

Netwerkkaart: Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller.
Router: DrayTek Vigor2920

Heb het al geprobeerd met Portable Chrome (Chrome is mijn default browser) en Internet Explorer.
Mijn PC internet loopt parallel met mijn WiFi, en dat loopt wèl goed. Dus het ligt aan Windows 7 en/of mijn PC en/of mijn router.

[ Voor 10% gewijzigd door Booth op 13-03-2013 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Booth schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 01:07:
Hallo allemaal,

ik ben al eens eerder met dit probleem hier gekomen volgens mij. Kon het alleen niet weer vinden.
Kan niet uploaden

[ Voor 74% gewijzigd door Sinner op 13-03-2013 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Wow, snel gevonden! Bedankt! Daar wordt m'n probleem ook goed beschreven.
Niks veranderd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Gewoon zoeken op 'topicstarter', zie het het meteen ertussen staan.
Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Zet voor de grap eens een los ethernet kaartje in je pc en gebruik die. Goed mogelijk dat er in de win7 drivers van je mobo een bug zit.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 12:37
Welk moederbord heb je overigens? nForce kan namelijk problemen geven, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Leo1010 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 01:46:
Zet voor de grap eens een los ethernet kaartje in je pc en gebruik die. Goed mogelijk dat er in de win7 drivers van je mobo een bug zit.
Ik heb een Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller.
alex3305 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 02:05:
Welk moederbord heb je overigens? nForce kan namelijk problemen geven, helaas.
Asus P5K Intel 775.

Sorry, was niet volledig met mijn topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Eerste resultaat via Google:
http://answers.microsoft....a0-44d1-9918-b6bb7f52a147

[]quote[
I have exactly the same problem, win7 64bit, onboard atheros L1 gigabit controller on Asus P5K. Turning off 'task offload' resolves the dead problem but transfers are a lot slower, I'm getting no more than 3300KB/sec on a gigabit link... very sad, I'm getting higher speeds on wireless-n... Atheros driver: 13/10/2009 - 2.4.7.29
EDIT: I just found this solution: turn flow control OFF and task offload back ON! Speed is back to normal and no dead connections while transfering large files.
/quote]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Wow.. Nog nooit eerder gezien.. En het werkt!! :o _/-\o_

Moet ik toch mijn Google-fu even oppoetsen.

Heel erg bedankt, dit was voor mij een reden om terug te gaan naar XP. Maar nu hoeft dat niet meer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Booth op 13-03-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Maar het komt toch terug op waar ik mee begon, een driver bug. Lijkt mij toch dat de simpelere oplossing een gigabit kaartje van een tientje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Het werkt nu prima, heb geen last van speed loss zoals diegene in dat topic beschreef. Wat zet ik eigenlijk uit met dat Task Offload? En wat is flow control?
Pagina: 1