Radeon HD 7950 tweede DVI poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• TheKingpin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik heb deze videokaart: pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalQueen
en ik heb laatst een beeldscherm op de kop getikt en die wilde ik aanslutien op mijn tweede DVI poort. het gaat hier dus niet over een crossfire maar over een tweede dvi poort, nml de onderste

Maar deze werkt niet. het beeldscherm is aangesloten met een VGA naar DVI convertertje en werkt (met de converter) wel op de bovenste DVI poort.

Nu 13 maart, de laatste versie van de drivers geinstalleerd maar catalyst herkent het beeldscherm dus niet.

Ik heb een voeding van 750W dus dat lijkt mij niet het probleem. (pricewatch: MS-Tech MS-N750-VAL-CM)

Is het een hardwarefout en moet ik m terugsturen of heeft het te maken met de soort DVI aansluiting?

Alvast bedankt!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-02 18:31

RyuuPro

That Damn Fly

Heel simpel:
DVI: 1x Dual-Link DVI-I, 1x Single-Link DVI-D
De onderste heeft geen analoog signaal.
(En wat er niet is, kan niet omgezet worden.)

Gewoon de DVI naar VGA op de bovenste.
(En in Control Panel je andere scherm je main scherm maken als dit het geval is)

(Ik ga ervanuit dat je de andere DVI -> DVI hebt aangesloten, anders heb je een probleem als die ook DVi -> VGA is)

[ Voor 17% gewijzigd door RyuuPro op 13-03-2013 00:35 ]

Kaze Ni Nare

• TheKingpin
Ah, ik snap 'm.
Maar had ik had inderdaad even moeten zeggen dat mijn main beelscherm ook met een converter in de dvi poort zit. Mijn tweede beeldscherm heeft een VGA die vastzit aan het scherm dus wat ik denk dat ik moet doen is die in de bovenste poort steken en voor mijn main beelscherm een vga naar hdmi kabel kopen (wat ongelooflijk duur en ingewikkeld is volgens mij) of zoiets: http://www.ekabels.nl/dis...port-naar-vga-adapter.asp

Klopt dat?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:12

franssie

Save the albatross

begrijp ik dat beide beeldschermen hangen aan de DVI poort met een splitter?
DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port lees ik bij de specs en dat lijkt overeen te komen met de afbeelding die ik zie bij de link van de kaart die je postte.
Ik kan niet helemaal opmaken welke monitor welke poorten ondersteund (laat de kabels en converters eerst even achterwege, je hebt 1x een VGA plug die aan een kabel zit die uit de monitor komt, en iets anders op de andere monitor - wat dan op die andere monitor?)
Waarschijnlijk is de kaart wel goed maar passen je monitors niet allebei. reden dat ik afzag van de HD 79** serie omdat ik geen mini displayport monitors heb en er geen actieve adapters voor ga kopen ook. Mocht één van je monitors HDMI ondersteunen dan moet het werken met een HDMI kabel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TheKingpin
Ik snap dat t een beetje verwarrend is:

main beeldscherm: heeft alleen een vga output en gaat met een dvi converter in mijn videokaart
tweede beelscherm: heeft dus ook een vga output en gaat (nu, werkt dus niet) met een converter naar mijn videokaart.

EDIT: Dom, dom, dom 8)7 . Ik zie nu dat mijn tweede beeldscherm ook een DVI output heeft (DVI-I).
Kabeltje kopen dus?

[ Voor 19% gewijzigd door TheKingpin op 13-03-2013 01:18 ]

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Bij de beeldschermen bedoel je inputs. Wanneer je een nieuwe kabel koopt zou het moeten werken.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

RyuuPro schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:34:
Heel simpel:
DVI: 1x Dual-Link DVI-I, 1x Single-Link DVI-D
De onderste heeft geen analoog signaal.
(En wat er niet is, kan niet omgezet worden.)

Gewoon de DVI naar VGA op de bovenste.
(En in Control Panel je andere scherm je main scherm maken als dit het geval is)

(Ik ga ervanuit dat je de andere DVI -> DVI hebt aangesloten, anders heb je een probleem als die ook DVi -> VGA is)
dit dus.

niet beide connectoren zijn capabel om een analoog signaal te leveren. alleen de connector waarop je main cherm aan hangt kan dat.

dat probleem had ik ook ;) je hebt wel actieve converter kabels, maar een dvi kabel werkt net zo goed (gezien je scherm dat ondersteunt).

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:07
Net zo goed? Beter zelfs. Imo geeft DVI VEEL scherper beeld dan VGA, uiteraard wel een beetje afhankelijk van de resolutie.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

ik zie het verschil niet enorm, maar daarnaast heb ik nooit echt gewerkt met dvi. wel met displayport.

ik raad het sowieso aan om voor de keuze te gaan waarbij je geen converter nodig hebt

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1