[quest] titels voor je moeder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Zo een opgave waarvan ik dacht dat ik die wel 'even' zou oplossen.

Ik heb mijn moeder laatst blij gemaakt met de volgende spellen dvd:
http://www.computeruniver...melbild-box-mystery-2.asp

ze houdt van beetje puzzelen, beetje klikken en ze is zeer onder de indruk van de mooie plaatjes.

Ahum.....(ik ben BF3, FC3, TR2013 etc gewend ;) ).....en ze vroeg me of er nog meer titels zijn.

Ik had bovenstaande dvd uit de grabbelbox van Saturn gevist, maar ik vroeg mij af of jullie nog 'klassiekers' in dit genre kennen.

Ik ben totaal niet thuis en als ik zoek op quests dan kom ik veelal op online games uit (wat we niet willen vanwege accounts aanmaken, ingame betalen, savegames etc).

Haar lijkt leuk om bijvoorbeeld een moord-quest of verhalende quest. 2d plaatjes uit 1990 is niet erg...als het maar voor moeders een leuke puzzel is.

Sowieso geen spellen waarbij de WASD nodig zijn (dus geen RPG's; dus spellen als Stalker/Fall out zijn niet geschikt voor der)

Ze is echt oprecht blij met de 5 euro dvd, en ik vroeg me af of er echt een paar goede titels (mag echt oud zijn: 2000 ofzo) zijn die haar een goed verhaal geven.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:21
Ik geef mijn moeder geregeld denda spelletjes, 5 euro per stuk, en als je een beetje zoekt zijn er zat adventure/mystery spellen. Alleen de suffe "zoek 121 items" spelletjes vermijden. Alles prima in het nederlands, en na vijf gekochte spellen een gratis spel downloaden via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik weet niet of je een iPad hebt, maar in dat geval kan ik "The Room" nog wel aanraden

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ik het zo hoor is je moeder iemand die van point and click adventures houdt. Dan zijn 7th Quest en de Myst serie ook wel goede games denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
klinkt goed......want ik heb geen idee wat voor genre dit zou zijn of waar ik naar moet zoeken.

Zij heeft geen ipad, maar ik wel, dus ik zal hem eens downloaden.......ik vond zelf 'the silent age' ook wel gaaf op de ipad.

Point & Click, is dat serieus een genre zoals RPG, FPS, RTS?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13

hellknight

Medieval Nerd

Kijk eens op Good Old Games, genre adventure. Myst, Riven, Dreamfall zijn enkele bekende, zeer goede adventures. Zal vanavond wel even kijken welke andere aan te raden zijn - zit nog op het werk, en kan dus gog even niet zelf openenen

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 14:11
Seesar schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 01:26:
Point & Click, is dat serieus een genre zoals RPG, FPS, RTS?
Point & Click is een subgenre van adventure games. :)

Kijk eens hier: Wikipedia: Graphic adventure game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
Wat dacht je van de Broken sword-serie?
De eerste twee delen zijn point&Click, de derde niet.
Wikipedia: Broken Sword

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 18:26

scorpie

Supra Addict

Legend of Kyrandia
Lands of Lore
Kings Quest
Indiana Jones reeks
Monkey Island reeks
(Wel echt heeel oud allemaal ;p)

edit: basically alle games die op het Scummvm framework draaien :)
http://scummvm.org/

[ Voor 27% gewijzigd door scorpie op 13-03-2013 18:45 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
Ik zou es gaan snuffelen in de collectie van Big Fish games, die doen veel van dit soort games
http://www.bigfishgames.nl

Hidden Object Games heet het, is weer net iets anders dan de Point 'n Click Adventure games (Myst, Monkey Island, Broken Sword, etc) die meeste hier aanhalen. Het is meer een ''versimpelde'' substroming in het genre. Beeeeetje puzzelen, maar vooral het zoeken van dingen in de omgevingen. Stiekem een aardig grote markt (zie de claim van Big Fish: ''elke dag een nieuwe game''. Ook de Mediamarkt staat aardig vol met dit genre geloof ik), maar vooral gericht op de categorie moeder. Net die vrouwen die net wat meer willen dan Patience, Mahjong
en Bejeweled.

Mocht je een leuke game zoeken die hier een beetje een tussenvorm van is, zou ik Tiny Big Bang Story aanraden. Een mooie cross-over van ''echte'' Point 'n Click Adventure en Hidden Object Game :)
http://www.colibrigames.com/
Op de site kun je ook de gratis demo downloaden, kun je meteen kijken of het iets is. Ben benieuwd wat ze er van vind! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Voor welke platformen zoek je precies?

Heavy Rain is ook wel een aanrader, die vond mijn moeder echt prachtig :) Maar is alleen speelbaar op de PS3.
Verder speelt mijn moeder vooral patience :P

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sommigen, zoals mijn pa, zijn ook helemaal weg van dat soort dingen. Mystery Case Files, Sherlock Holmes zijn nogwat.

Zijn vaak ook zoek een hele zooi objecten, maar, als men dat leuk vind, waarom niet?

Myst enzo zullen ook geweldig zijn voor haar.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• architok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
wat ik persoonlijk altijd een top point and click puzzle game vind is de Syberia reeks

Deel 3 schijnt in ontwikkeling te zijn

[ Voor 13% gewijzigd door architok op 13-03-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avioto schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:54:
Voor welke platformen zoek je precies?

Heavy Rain is ook wel een aanrader, die vond mijn moeder echt prachtig :) Maar is alleen speelbaar op de PS3.
Verder speelt mijn moeder vooral patience :P
You beat me to it! Mijn vrouw wilde dat ik niet verder speelde met die game, want zij wilde ook weten hoe het verhaal zou aflopen.

Verder dacht ik ook een aantal platformgames, maar ja, de belangrijkste daarvan zijn ook verschenen op de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:36

4bit

Onward, to futility!

Melkunie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:31:
Ik zou es gaan snuffelen in de collectie van Big Fish games, die doen veel van dit soort games
http://www.bigfishgames.nl

Hidden Object Games heet het, is weer net iets anders dan de Point 'n Click Adventure games (Myst, Monkey Island, Broken Sword, etc) die meeste hier aanhalen. Het is meer een ''versimpelde'' substroming in het genre. Beeeeetje puzzelen, maar vooral het zoeken van dingen in de omgevingen. Stiekem een aardig grote markt (zie de claim van Big Fish: ''elke dag een nieuwe game''. Ook de Mediamarkt staat aardig vol met dit genre geloof ik), maar vooral gericht op de categorie moeder. Net die vrouwen die net wat meer willen dan Patience, Mahjong
en Bejeweled.

Mocht je een leuke game zoeken die hier een beetje een tussenvorm van is, zou ik Tiny Big Bang Story aanraden. Een mooie cross-over van ''echte'' Point 'n Click Adventure en Hidden Object Game :)
http://www.colibrigames.com/
Op de site kun je ook de gratis demo downloaden, kun je meteen kijken of het iets is. Ben benieuwd wat ze er van vind! :)
Luister naar deze persoon Seesar. Na het rap doorkijken van wat youtube filmpjes stemt dit overeen met het type spel dat je zoekt. De andere spellen die hier voorgesteld worden zijn stuk voor stuk prima, maar toch moeilijker.

Als je moeder wat verder wil, kan ze machinarium eens proberen. Gratis online demo van te proberen.

Favorieten van de echte point n clicks zijn hier nog steeds Syberia (vooral de eerste), puzzels zijn meestel vrij logisch. Still Life, waar je op zoek moet naar een seriemoordenaar. Of Post Mortem (prequel van Still Life), ook moordzaken met een occult kantje aan. De laatste kon ik mij herrineren dat die niet ZO heel moeilijk was.

Spellen zoals Myst, Riven, 7th guest, 11th hour, bevatten echte breinbrekers waar pen en papier bijna een noodzaak zijn.

Of, je kan gaan voor het meer interactief verhaal van "The Walking Dead". Het gaat wel over een zombie uitbraak maar het is geen horror, eerder drama.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

4bit schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:05:
[...]

Of, je kan gaan voor het meer interactief verhaal van "The Walking Dead". Het gaat wel over een zombie uitbraak maar het is geen horror, eerder drama.
Hm, quicktime events kunnen wel eens lastig worden dan.
Je hebt ook bij het antwoorden soms redelijke lees- en klik-reflexen nodig. Van verhaal zal ze het misschien wel leuk vinden als ze tegen wat bloed/geweld kan :) Er is geen moeilijkheidsgraad in te stellen bij mijn weten.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies er hier een paar uit (lees wel de reviews even snel door om te zien of er geen quick time events inzitten als die een probleem vormen) en ze is voorlopig zoet.
http://www.adventuregamers.com/topreviewed/cat/C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
veel reacties, gaaf.....veel inspiratie voor komende paar jaar :D.

Overigens, kep voor mezelf 'the room' op de ipad gezet (dank voor de tip), wat een vette game...erg gaaf. In rijtje van Silent Age.

Maar goed, ik zag nog de vraag voor welk platform; windows (7).

dank voor de links, dan zal ik haar ook eens laten kijken.

Overigens mag het best moelijk zijn hoor.....ze is namelijk Duits aan het leren en die DVd die ik gaf was alleen Duits; dus met woordenboek op schoot zit ze te 'gamen'.

Echter zat er blijkbaar een bug in t spel waardoor ze niet verder kon. Is ze gaan 'googlen' en heeft ze andere moeders gevonden die hetzelfde probleem vonden; heeft ze voor het eerst haar eigen spel zonder hulp gepatched _O- _/-\o_

I.i.g. dus moeilijk mag best wel, alleen moet echt om de puzzel gaan niet om de grafische pracht zoals Tombraider 2013 etc.

[ Voor 44% gewijzigd door Seesar op 15-03-2013 01:09 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duitse adventures zijn er genoeg, om een of andere reden is het genre in Duitsland namelijk vele malen populairder dan in de rest van de wereld (quote van Tim Schafer: "But these days it seems like adventure games are almost a bit of a lost art form...exist in our dreams, in our memories and in ... Germany."

Kijk dus bijvoorbeeld eens op amazon.de naar Wimmelbildspiele de hidden object-spellen (zoek en vind, meestal zonder echt verhaal maar je leert er wel veel woordjes van natuurlijk) en "echte" adventures. Veel van die spellen worden nooit of pas jaren later vertaald in het Engels.

Ook kan je haar voor nieuwtjes naar sites als http://www.adventure-treff.de/ en http://www.adventurecorner.de/news verwijzen (nieuwe games die aangekondigd worden, patches, reviews etc). Beide sites hebben ook een forum waar ze kan kletsen (ze zijn echt heel vriendelijk en doen niet moeilijk als iemand het Duits niet perfect beheerst, hell ik hang er zelf ook rond en mijn Duits is echt niet super - genoeg om spellen te kunnen spelen en een gesprek te kunnen volgen maar zelf spreken/schrijven is erg moeilijk - ze helpen je graag bij wat voor vraag dan ook, ik zoek meer van dit soort spellen, help ik zit vast, welke van deze lijst spellen is het leukst etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Limbo (helaas niet kleurig)
Braid (kleurig :))
Puzzle Quest 1&2

[ Voor 16% gewijzigd door eL_Jay op 15-03-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 13:30

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Puzzelgame met ongelooflijk mooie graphic art:
The Tiny Bang Story

Nog gratis ook!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
Die haalde ik laatst al aan ja, hele goede suggestie! :)
Is alleen niet gratis, de volledige versie is alleen op Steam te krijgen en kost 8,99 euro. Staat een beetje ongelukkig op de site aangegeven. De demo is (natuurlijk) wel gratis ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Melkunie op 18-03-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 18:39
Is ze fan van CSI? Die spellen zijn ook best leuk om te doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 13:30

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Melkunie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:37:
Die haalde ik laatst al aan ja, hele goede suggestie! :)
Is alleen niet gratis, de volledige versie is alleen op Steam te krijgen en kost 8,99 euro. Staat een beetje ongelukkig op de site aangegeven. De demo is (natuurlijk) wel gratis ;)
Oeps overheen gelezen! Maar inderdaad een supergame, heb me er uren (nou ja... het spel is helaas niet zo groot) mee vermaakt. Ik ben opzoek naar soortgelijke games maar naast Machinarium is er weinig leuks! Dan speel ik nog liever Woodruff uit de 90's!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 07:51
Is The Longest Journey niet iets? Is ook al wat ouder maar wordt vaak genoemd om de indrukwekkende verhaallijn die erin zit. De opvolger (Dreamfall) is dan een stuk minder. Wel mooi, maar geen point-and-click meer en een stuk kleiner en eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The incredible machine is misschien te oud en misschien te puzzelachtig maar ik speelde hem laatst en genoot toch stiekem weer erg.

Puzzelen en klikken zit in TIM wel snor. Mooie plaatjes wat minder. Keerzijde is wel dat je moeder een stuk echte gamegeschedenis speelt. ;)
Pagina: 1