Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Sony Miro ST23 en mijn interne geheugen raakt vol.
Zelf heb ik een SD kaart van 32 gb erin zitten, alleen wil ik safe alles overzetten.

Ik heb Spotify geinstalleerd en deze neemt enorm veel geheugen in beslag wat erg vervelend is.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit over kan zetten, zodat apps(waaronder Whatsapp) op mn SD worden geïnstalleerd?

Alvast dank

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
Zonder root kun je niet alle apps over zetten (zoals Whatsapp). Sommige apps kun je met bijv AppMgr Pro 3 overzetten naar je SD kaart.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:37:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit over kan zetten, zodat apps(waaronder Whatsapp) op mn SD worden geïnstalleerd?
Whatsapp is niet zo groot en er is dus eigenlijk geen reden om die op de externe SD te willen hebben. Je kan beter zorgen dat de Spotify data daarop terecht komt.

Nickname does not reflect reality

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28
Gewoon een app2sd app zoeken in de Play store (bijvoorbeeld deze: Google Play: AppMgr III (App 2 SD)), deze zal dan instructies geven om apps naar de sd kaart te verplaatsen. Je kunt inderdaad niet all apps verplaatsen, maar meestal genoeg om het geheugen wat leger te krijgen.

Spotifiy kan ook veel cache hebben, wellicht moet je dit in de Spotify app aanpassen (geen idee of dat kan, ik gebruik het niet). Vaak kun je in de app instellingen aangeven of je cache intern of op sd kaart wilt opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks voor de tips. Ik vind het raar dat vele Android toestellen een SD kaart optie hebben maar er niets
kan worden geregeld en dat het allemaal zo enorm omslachtig moet.

Maar ik ga ermee aan de slag

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Je kunt toch gewoon via Instellingen->Apps->Spotify->Verplaatsen naar SD doen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat probeer ik SAWYER, maar ik kan niet eens zien op mn toestel waar de SD kaart is.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:58:
Nou dat probeer ik SAWYER, maar ik kan niet eens zien op mn toestel waar de SD kaart is.
Apart. Heb hier een oude ZTE Skate liggen waar het prima mee lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, tja ik weet het niet. Ik wil niet mijn telefoon volledig deleten omdat ik gewoon foto's en gesprekken van whatsapp erop heb staan die ik gewoon zekers te weten weer terug wil hebben

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je zeker wil zijn regel je een backup van je telefoon. De beste backup tools hebben root nodig, maar er is vast ook iets bij je telefoon meegeleverd. Als je data wat waard is steek je daar tijd in.

Maar zoals eerder gezegd kun je onder Systeem instellingen -> applicaties -> (sorteren op grootte) Verplaatsen naar intern geheugen(=interne sd op mijn telefoon), of verplaatsen naar telefoongeheugen (iets wat volloopt bij mij).

Volgens mij heb je app2sd niet meer nodig sinds android 2.3, dan zit het al ingebakken in android. Al kun je niet alle applicaties verplaatsen, app2sd of een van de vele anderen kan net iets meer.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het handiger is als ik langs een winkel ga in plaats van het zelf te doen.
Ben bang dat ik zo de hele rambam verwijder en het dus tja niets is.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wellicht tref je in de winkel iemand aan die het kan. Maar als je data weg heeft niet de winkel een probleem, maar jij. Dus dan nog blijft mijn punt staan: regel een backup.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:02:
Oke, tja ik weet het niet. Ik wil niet mijn telefoon volledig deleten omdat ik gewoon foto's en gesprekken van whatsapp erop heb staan die ik gewoon zekers te weten weer terug wil hebben
Wat doe je moeilijk, haal je SD Kaart eruit, stop hem in je PC en backup die hele zooi (mag toch wel vanuit gaan dat je dat doet toch? 8)7 )

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik ben geen ster in pc dingen en al helemaal niet met SD kaarten en back ups :P sorry maar dat gaat net mijn pet te boven

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:21:
Tja ik ben geen ster in pc dingen en al helemaal niet met SD kaarten en back ups :P sorry maar dat gaat net mijn pet te boven
Ehm, je weet hoe een foto camera werkt? Hier exact zelfde.. Je douwt dat ding in je PC, selecteer de mapjes waar je foto's, whatsapp en andere data op staat en doe ctrl + c en dan in een nieuw aangemaakte map die je noemt naar back up Sony Miro (of whatever) en in dat mapje doe je ctrl + v. done, there i fixed that for you.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Quad schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:19:
[...]

Wat doe je moeilijk, haal je SD Kaart eruit, stop hem in je PC en backup die hele zooi (mag toch wel vanuit gaan dat je dat doet toch? 8)7 )
Ik wil niet vervelend doen, maar het hele probleem is dat zijn data niet op de sd kaart staat, maar in het interne (flash) geheugen van de telefoon. Je telefoon heeft verschillende soorten geheugen (bij mij, systeem. telefoon, interne sd, externe sd) , net zo goed als sommige pc's een C: D: en E: f: schijf hebben. Als je telefoon geheugen volloopt kun je niet je sd backuppen, net zo goed als het geen zin heeft je D: schijf te vergroten en te backuppen als de C: bijna vol zit. (als ik het goed begrijp, want of TO zijn probleem goed heeft beschreven weet ik niet)

En dat is allemaal geen probleem, tot 1 soort geheugen volloopt. Bijkbaar is zijn 4 Gig interne geheugen niet genoeg voor hem.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 12-03-2013 23:26 ]

• Quad

Quad

Doof

Dan kan je de meegeleverde micro USB -> USB kabel gebruiken.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke dat begrijp ik. Maar hoe zet je die backups weer werkend op je phone

• Quad

Quad

Doof

Kweste van terugplaatsen dus :)
Bij Whatsapp moet je dan die weer even verwijderen -> whatsapp mapje terug kopieren -> whatsapp installeren en dan bij opnieuw aanmelden op de app zegt hij dat er een reserve kopie is gevonden, en die dus terug laten zetten door de app.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks, ga ik even aan de slag :)

Verwijderd

Ik zou ook eens naar de grootte van de apps kijken. De Facebook-app (als je die hebt) is erg groot qua omvang, maar mijn ervaring is toch dat deze website via de browser ook prima te benaderen is en werkt. Natuurlijk kun je ook gewoon je app-lijst opschonen met zaken die je toch niet gebruikt, maar dat ligt natuurlijk nogal voor de hand.
Pagina: 1