Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Na een paar jaar trouwe dienst is het tijd voor vervanging van de volgende laptop:

Acer Aspire 7730g
intel core 2 duo processor t6500
4gb DDR2 geheugen
geforce 9600 gt cuda 1gb

Ik ben benieuwd of de volgende laptop een waardige opvolger is.
De volgende zaken doe ik veelal

Gebruik office alle pakketten
Autocad 2011 ( dit loopt nu te traag/ bijna niet)
Div games zou ik ook weer willen doen zoals :Sim city, Sims 3.
Voor shooters gebruik ik mijn ps3

nu kwam ik de volgende laptop tegen
Asus VivoBook S550CM-CJ046H

Vind de optie touch screen wel een belangrijke toevoeging. Vooral voor het foto;s kijken en de kijken kan dan makelijk met de laptop om gaan.
Laptop en tablet in één

Ik hoor graag van jullie
Budget ligt rond de €900,-

Verder vroeg ik me af of oude programma's ook op windows 8 werken ( zoals autocad 2011)

gr.
lock

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Persoonlijk lijkt me een touchscreen meer een leuke feature dan dat het echt iets toevoegt aan een laptop. Laat het in ieder geval geen harde eis zijn bij je keuze. Ik zou meer waarde hechten aan een groot en goed werkend touchpad. Houdt er ook rekening mee dat touchscreens altijd glanzend zijn. Verder is die Asus een prima laptop.

Antwoord op de laatste vraag kan je makkelijk zelf vinden met google.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij nog meer spec:
Specificaties:
Processor / Chipset / Geheugen
- Processor - Type: Intel i5-3317U
- Besturingssysteem: Microsoft Windows 8
- Chipset: Mobile Intel HM76 Express Chipset
- Geheugen capaciteit: 8 GB
- Type geheugen: DDR3
- Geheugen klokfrequentie: 1.066 MHz

Beeld
- 15,6 inch HD LED scherm
- Videokaart: NVIDIA GeForce GT 635M (N12E-GE2)

Geluid
- Sonic Master speakers

Opslagmedia
- Opslagcapaciteit: 1 TB HDD, 5400R + 24 GB SSD
- Optische drive Super Multi 8X met Double Layer

Netwerk
- LAN - Snelheid: 10/100/1000 Mbps
- WLAN - Standaard: 802.11n

Kan iemand op basis van deze gegevens aangeven of dit een goed product is. Of dat ik wellicht verder moet zoeken

Ik hoor graag van jullie

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:22
Vind het een beetje raar om een laptop te nemen met een touchscreen. Als ik jouw was zou ik het touchscreen gedeelte laten vallen. Want door het touchscreen lever je heel erg in op de rest van je laptop.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Met dat budget zou ik eerder gaan voor een Dell 15R SE, een Lenovo Y500 of Sony S15. Die hebben allemaal een 1080p scherm, dat zou ik sowieso nemen als je zo'n budget hebt. Tevens ook een snellere CPU (een i5 full voltage, te herkennen aan de M op het einde, is sneller dan een i7 low voltage, te herkennen aan een U op het einde). De 15R SE heeft de langzaamste GPU (20% langzamer dan de GT650M uit de Y500), en de Sony S15 heeft ook een langzamere versie van de GT650M. Maar de S15 heeft erg goede koeling, waardoor de GPU over te klokken is. Hiervoor heb je wel BIOS hacks nodig, en ik weet niet of die er zijn voor Windows 8. Voor 7 waren die er al wel.
Het voordeel van de S15 is dat die een stuk lichter is, en dus makkelijker mee te nemen. De 15R SE is vooral goedkoop, en de Y500 is een goede allrounder die ook goed meekomt in games. Het is waar jij je prioriteiten hebt liggen wat je beste keuze zal zijn. Als je deftig wilt gamen zou ik voor de Y500 of de S15 gaan. Het voordeel van de Y500 in deze is dat hij ook goedkoop is, waardoor je ook nog een 120/128GB SSD aan kunt schaffen binnen je budget, hetgeen zeker aan te raden is :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
Inmiddels even hier in rijswijk de mediamarkt bezocht en ik denk idd de touch te laten vallen.

Ik vind de sony erg mooi er uit zien.
Verder nog de volgende gezien:

http://www.laptopshop.nl/...v3-571g-73638g75maii.html

Sony erg mooi alleen hoge prijs volgens mij.

de max ligt toch echt op € 900

De dell lijkt me ook wel wat alleen het design vind ik minder. mijn vrouw heeft zakelijk een Dell.

Hoop keus, te veel misschien wel.

wie o wie kan me verder advies geven.

Er moet echt autocad op kunnen draaien. Dus win 8 wordt ook nog lastig ben ik bang

Verwijderd

Wat loopt er nu eigenlijk traag?
Gebruik je autocad in 3D of 2D?

En kun je niet echt doorsparen? Rond de 1200 euro komen notebooks die, even kort door de bocht, bijna dubbel zo snel zijn op sommige velden in aanmerking. Krijg je zon goedkoop is duurkoop afweging :)

Sony is inderdaad mooi maar je betaald wel voor het merk, aan de andere kant is HP met zijn pavilion series niet echt een optie naar mijn persoonlijke mening i.v.m. de behuizing die vaak slijt na paar maanden (Vlekken en etc) maar je krijgt wel veel spekkies voor je geld.

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik gebruik cad zowel 2d als 3d. Alleen nu nog veel meer op 2d.
Ik heb ondertussen vernomen dat autocad NIET onder w8 draait.
Dus ik ben gebonden aan w7
veel systemen zijn w8
Pagina: 1