tweakers-werkplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Zou er enig behoefte zijn aan een tweakers-werkplaats, waar goed apparatuur instaat om te tweaken en modden en waar je eventueel zelfs onderstuening bij je project kan krijgen?

Verwijderd

Beetje wazige vraag , maar zal wel aan mij liggen!?

Verwijderd

mm tja vast wel

n.a.o.t

NATIONNAL ASOCIASATION OF TWEAKERS :)

• MGP
ik bedoel gewoon een werkplaats die open is gesteld over tweakers, waar je kolomboormachine, goede decoupeerzagen, slijptol, enz kan vinden.

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 22:38
Handig voor de tweaker die in groningen woont als de werkplaats in maastricht is. >:)
Leuk idee maar niet haalbaar.

Verwijderd

Je bedoelt ook een ruimte met werkbanken/tafels, netwerkaansluitingen, een kast met 'ouwe rommel' (zoals mijn moeder dat oneerbiedig zou noemen ;) ),liefst een leuke internet-aansluiting en een gereedschapskist met schroevendraaiers. En een cola-automaat !

Niet te specifiek gericht op case-modding.
En dat die ruimte dan bv elke zaterdag open is.

Misschien wel. (West-Brabant)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

jah, weet je wat wij moeten doen? provinciale tweak clubs opzetten, met allemaal een gebouw, en daar eventueel wat materiaal, zou allemaal leuk zijn maar niet haalbaar. wel zou dat de ideale plaats zijn om samen je harde waren in te kopen :D

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33

JT

VETAK y0

Neehee, in Noord Holland.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 15-02 23:08
Op zondag 03 juni 2001 13:55 schreef sub-zero het volgende:
mm tja vast wel

n.a.o.t

NATIONNAL ASOCIASATION OF TWEAKERS :)
Zo he, jij kan goed Engels!

• MGP
ik had gewoon die ingeving op mijn werk gekregen, want beneden hebben we een aardige werkplaats met leuk apparatuur erin en ik wilde gewoon weten wat jullie ervan dachten.

Verwijderd

Zou zoiets niet via de HCC-afdelingen te doen zijn, of willen 'wij echte tweakers' daar niet mee geassocieerd worden.
Ik kan me voorstellen dat die naast de gebruikelijke bijeenkomsten in de lokale bejaardensoos best zo af en toe een technische bijeenkomst willen houden in bv de ruimte van een technische school.
Dan heb je meteen een vereniging achter je en dat is juridisch wel zo fijn.

Het alternatief is zelf een vereniging oprichten (want je wilt hopelijk wel een verzekering afsluiten, als je dit regelmatig doet met meer dan ca. 10 personen ?). Of dan meteen een vereniging GoT, zodat we contributie kunnen innen om Artemis en co. te steunen.

Ik draaf door ...
(maar ik verveel me momenteel een beetje)

Verwijderd

Hehehe, een tweakers werkplaats :)
Ik denk dat de meesten zelf al wel een werkplaats hebben, tenminste, veel hebben het standaard-gereedschap al wel (boormachine, slijptol, decoupeerzaag, schroevendraaiers, etc.)
Case-mod-werkplaats dus :)
Het idee is leuk, maar niet haalbaar

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 14:20 schreef de_GeBo het volgende:
Zou zoiets niet via de HCC-afdelingen te doen zijn, of willen 'wij echte tweakers' daar niet mee geassocieerd worden.
Ik kan me voorstellen dat die naast de gebruikelijke bijeenkomsten in de lokale bejaardensoos best zo af en toe een technische bijeenkomst willen houden in bv de ruimte van een technische school.
Dan heb je meteen een vereniging achter je en dat is juridisch wel zo fijn.

Het alternatief is zelf een vereniging oprichten (want je wilt hopelijk wel een verzekering afsluiten, als je dit regelmatig doet met meer dan ca. 10 personen ?). Of dan meteen een vereniging GoT, zodat we contributie kunnen innen om Artemis en co. te steunen.

Ik draaf door ...
(maar ik verveel me momenteel een beetje)
>:) Ik denk dat de meesten weinig/niks met de HCC te maken willen hebben ;)

• MGP
Op zondag 03 juni 2001 14:22 schreef SySasZ het volgende:
Hehehe, een tweakers werkplaats :)
Ik denk dat de meesten zelf al wel een werkplaats hebben, tenminste, veel hebben het standaard-gereedschap al wel (boormachine, slijptol, decoupeerzaag, schroevendraaiers, etc.)
Case-mod-werkplaats dus :)
Het idee is leuk, maar niet haalbaar
Ja maar als ik zie hoe sommige een koelblok maken met een gewone boormachine en dat het resultaat er vele beter met een kolomboormachine/frrees had kunnen zijn, zou zo'n werkplaats toch handig zijn

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Ik vind het een fantastisch idee. Vooral als je dat per provincie kan doen. Kom je nog eens iemand tegen en voor bijvoorbeeld case-modden heb ik praktisch geen materiaal. bovendien is zoieets errug handig als je samen iets wil kopen (alle tweakers van provincie [] kopen een [], dus wordt goedkoper). Het probleem is alleen dat je dat materiaal wel bij elkaar moet vinden, een gebouw vinden (EN bemannen) en ook nog zoveel bekendheid aan geven dat veel tweakers er langs komen.

Localhost is where the heart is

• Bene
  • Laatst online: 12-02 23:42

Bene

list incomprehension

Zo'n werkplaats lijkt mij niet haalbaar - een dagje of een weekend bij elkaar komen met zakken vol gereedschap en een hoofd vol creativiteit lijkt mij een stuk haalbaarder.

• JT
  • Laatst online: 16:33

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 14:19 schreef MGP het volgende:
ik had gewoon die ingeving op mijn werk gekregen, want beneden hebben we een aardige werkplaats met leuk apparatuur erin en ik wilde gewoon weten wat jullie ervan dachten.
ALS er een ruimte in elke provincie kan worden geregeld die niet te duur is of zelfs gratis, dan zou het een heel leuk idee zijn. Kan je ook 1 x in de maand of 2 maanden lekker gaan lannen ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Modden doe ik wel bij mijn lokale hobbyclubje :)

(De Jonge Onderzoekers Eindhoven )

By each crime and every kindness, we birth our future

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-02 14:21

TheProphet

unifi-forum.nl

Vet plan man... :9
Ik wil zelf ook wel gaan verbouwen..
Eindelijk die duffe kast een beetje verbouwen like a hot rod..

Verwijderd

Maar het kan toch ook in bv het technieklokaal van een school, vlakbij het computerlokaal :7 .
De vraag is natuurlijk, of die school daar keiharde voorwaarden aan stelt (zoals: één persoon draagt de verantwoording). Dit kun je niet doen zonder een vereniging oid achter je te hebben (sorry, da'k er steeds weer op terug kom, maar zonder dat zou ik niet mee willen doen).

Zit je ook nog met de frequentie van de bijeenkomsten en de grootte van de groep.
Niet elke zaterdag, want dan is de lol er volgens mij snel af. De groep moet ook niet te groot zijn, want dan is de lol er ook snel af (tenzij je een enorme fabriekshal hebt met een enorme stapel apparatuur.

Maar ongeveer vijfentwintig personen, eens in de maand lijkt me een mooi plan.

Mochten de plannen serieus worden: I'm in :9~
Wellicht kan ik bij de baas iets regelen (zie profiel)

[disclaimer]
Alle uitspraken op T.net doe ik op persoonlijke titel,
al gebeurt het vaak wel in de baas z'n tijd :o
[/disclaimer]

Verwijderd

het interesant als je zo`n laser-cut apperaat kan krijgen. Die dingen zijn vet beter dan een dremeltje, maar ook heel duur

• MGP
Op zondag 03 juni 2001 14:52 schreef tva_goku het volgende:
het interesant als je zo`n laser-cut apperaat kan krijgen. Die dingen zijn vet beter dan een dremeltje, maar ook heel duur
Laten we dan meteen ook maar een staalfabriek ernaast zetten. Droom maar verder.

• FFF
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Op zondag 03 juni 2001 14:52 schreef tva_goku het volgende:
Perfect, maar dan is het de eerste week heel druk, en dan zit je met een lege ruimte, want dan heeft iedereen alles al af. natuurlijk zou dzo'n ding handig zijn, maar niet haalbaar, of een bedrijf, moet voor een vergoeding, hun werkplaats open willen stellen, maar dnek dta dat niet gebeurd.

Verwijderd

Als je dan meteen LAN kabels legt, 1 apart ruimte instelt voor modden en een ander voor lannen en dan alleen zeg maar 's-weekends open...

:)
Meteen MODDEN op een lanparty
beter toch?

• straat
  • Laatst online: 12-02 21:37
Voor modden op een LAN moet je bij CampZone zijn!!! :)
Pagina: 1