[HD7870xt] Alleen in Windows blokjes in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:10

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb sinds een maand een Club 3D HT7870xt Tahiti. Sinds kort merk ik dat in Windows (7 ultimate) de startbalk onderin beeld soms voorzien is van allemaal blokjes. Dit ontstaat wanneer ik even niets doe (10 sec.). Het worden dan steeds meer blokjes totdat op een gegeven moment de hele startbalk van startknop tot aan de klok blokjes heeft en deze knipperen. Dit is alleen in Windows! Als ik game heb ik er totaal geen last van.

Wat ik gedaan heb:
- Windows opnieuw geinstalleerd met alle nieuwste drivers
- Beta drivers van AMD gebruikt
- Temps getest GPU-Z. Wordt tijdens Battlefield 3 niet warmer dan 71graden. In Windows 30graden
- CPU wordt niet warmer dan 50graden in Battlefield 3

Volgens mij is het geheugen op mijn amper 1 maand oude kaart stuk. Ik heb nog niet geoverclocked met deze kaart. Vreemde is dus dat dit alleen de startbalk in Windows betreft en ik tijdens het gamen op 1920x1200 en alles op max geen enkel probleem heb. Ook in Windows draai ik 1920x1200. Moet ik RMA aanvragen of kan dit nog iets anders zijn?

Voor de duidelijkheid hieronder een foto:
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/th_20130312_202202.jpg

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01 13:30

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ziet eruit als een kapotte grafische kaart, meerbepaald je video RAM. Gevalletje RMA denk ik zo :/

Android developer & dürüm-liefhebber

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Een ticket inschieten bij club3d met de foto als bijlage?
Misschien komt dit vaker voor en hebben ze een oplossing.
Of ze zeggen gelijk schiet maar een RMA in.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Het vreemde is dat ingame er totaal niets aan de hand is. Alleen die frikkin' startbalk in Windows. Normaal zou je eerder verwachten dat er ingame problemen zouden zijn.

Forever raver!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

ls het 2d gedeelte niet lekker werkt heb je ook recht op garantie.
Om het uit te sluiten of het wat anders is, kun je de kaart ook testen in een ander systeem.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Techno Overlord schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:30:
Dit ontstaat wanneer ik even niets doe (10 sec.).
Virus :p. Draai eens een virusscanner en kijk wat voor .exes er draaien op de achtergrond. Als er .exes bij staan die uit je temp folder komen dan weet je genoeg.

Edit:
Ah ik heb over de clean install heen gelezen :P. MS Essentials hoeft nog niet veel te zeggen trouwens.
Van het virus kwam in mij op omdat dit de laatste tijd vaker voorkomt.

[ Voor 21% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 13-03-2013 17:44 . Reden: clean ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik draai Windows Security Essentials en deze scant real time en elke zondag een volledige scan. Daarbij gaf ik aan dat ik ook al een clean install heb uitgevoerd. Lijkt me sterk dat het virus er dan nog steeds in zou zitten. Ik heb inmiddels contact opgenomen met Alternate en heb ze ook het fotootje laten zien. Ik kon de kaart opsturen/langsbrengen. Hopelijk niet te lang kwijt en even een kaart bij iemand lenen. Met al die goeie games die nu uit zijn kan ik echt niet zonder goeie videokaart...

Forever raver!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 11:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wat toevallig; sinds kort heb ik er ook last van met mijn HD6950.

Hij heeft al die tijd prima gefunctioneerd, tot enige tijd geleden (ongeveer 1 á 2 weken geleden). Het probleem is namelijk dat ik willekeurig zwarte blokjes/vierkantjes op mijn scherm krijg. Deze blokjes zijn ongeveer 5mm in grootte. Ik heb ze niet enkel zoals jij op de taakbalk.

De intensiteit verschilt hierbij ook: de ene keer krijg ik er slechts een paar blokjes, een andere keer een heel scherm vol. Normaliter kan ik dan nog gewoon verder werken terwijl die blokjes blijven staan. Soms crasht de video driver (opeens een zwart scherm en dan onderin dat "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld").
En af en toe krijg ik uit het niets een BSOD waarbij de foutmelding ook te maken heeft met de videokaart (ik neem aan dat dit bij het probleem hoort).

Ik heb al geprobeerd de nieuwste drivers te installeren, maar dat verhelpt het probleem niet. Het rare is dat hij tijdens belasting geen ander gedrag vertoont. Het is gewoon tijdens het surfen of muziek luisteren in de desktop-omgeving.

Voor de rest nog niet heel goed naar gekeken; dit weekend ga ik hem eens testen in een ander systeem. Ik moet hem anders ook terugsturen naar Alternate :p
Google anders maar eens op: amd graphics card black squares. Meer mensen hebben er last van, maar oplossingen komen er dan niet. Is dan ook lastig te zeggen of het software of hardware gerelateerd is.

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 13-03-2013 14:08 ]

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Iets van een eco stand die de kaart te ver terug klokt met de spanning?

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Daar moest ik ook gelijk aan denken; Evt via Afterburner geforceerde fixed clockspeeds draaien en
eens kijken of het probleem er nog is...

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Via CCC kan ik ook de gpu en geheugen snelheid aanpassen via AMD OverDrive. Ik kan echter niet de clockspeeds vastzetten. In Windows draait de GPU op 300MHz. en het geheugen op 150MHz. Deze snelheiden gaan alleen op 975MHz en 1500MHz als de kaart daadwerkelijk belast wordt tijdens het draaien van een 3D toepassing. Ook met Afterburner kan ik de speeds alleen vastzetten voor wanneer de kaart belast wordt. Of ik moet al iets over het hoofd zien.

Iets anders.. Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat wanneer Windows desktop wordt weergegeven, dus 2D beeld, de videokaart ander fysiek geheugen op de kaart aanspreekt dan wanneer men een echte 3D toepassing zoals een game draait. Dus mijn eigen vermoeden gaat uit naar toch defect geheugen op de kaart.

Ik heb nog tot vrijdag de tijd om meer info over het probleem te verzamelen of om het op te lossen, wat ik niet denk dat gaat gebeuren. Vrijdag breng ik de kaart zelf naar Alternate. Hopelijk krijg ik direct een nieuw exemplaar. De doos en de rest van de verpakking zien er nog als nieuwnieuw uit. Heb m zeer voorzichtig open gemaakt. Ik heb de kaart nog geen 30 dagen. Als ze de kaart op gaan sturen en ik ben langer kwijt dan is het pipikaka want heb ik geen backup kaart oid. :(

Forever raver!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
GIster bij Alternate geweest met de kaart. Zij wilden het probleem reproduceren op een van hun test bakken. Dit is niet gelukt. Ik weet vrijwel zeker dat het aan de kaart ligt. Hiervoor draaide ik zonder problemen twee 5850's in CrossFire. En ik heb ook even een GeForce 560 ti geprobeerd en ook deze vertoont geen enkel probleem in Windows.

Nu heb ik afgesproken dat ik maandag met mijn pc langs ga zodat ze op die manier wat kunnen testen. Wat kan ik nu het beste doen?

Forever raver!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Wachten tot Maandag :)

Als ze maandag een andere 7870 erin prikken en het probleem is verholpen => kaart
Anders zit er software matig iets te mekkeren.
Een 560 heeft andere drivers.

Probeer anders nog eens wat verschillende amd drivers.
Even driver sweeper gebruiken om al het spul van voorheen te verwijderen.
http://www.guru3d.com/con...uru3d_driver_sweeper.html

Je hebt het al wat met drivers lopen spelen, maarja niet geschoten is altijd mis.
Anders gewoon wachten wat ze maandag gaan vinden / zeggen

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb driver sweeper pro gebruikt. Ik heb ook al beta drivers gebruikt. Ik heb ook al een clean install gedaan. Ben benieuwd wat ze maandag gaan doen dan...

Forever raver!

• RDilus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-01 12:17
voordat je RMA ga doen heb je zitte overclocken ofniet

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:45

The Executer

Lekker belangrijk!

Techno Overlord schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:30:
Volgens mij is het geheugen op mijn amper 1 maand oude kaart stuk. Ik heb nog niet geoverclocked met deze kaart.
Ik heb even wat zitten knippen in de TS, en het relevante stukje laten staan. Nee dus ;).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

RDilus schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:36:
voordat je RMA ga doen heb je zitte overclocken ofniet
Dat zou niks uit moeten maken voor een RMA, daar komen ze echt niet achter tenzij je het heel bont maakt.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Idd, zoals in de TS staat.. Ik heb nog niets overgeclocked behalve me CPU maar die loopt nu al meer dan een jaar zo en ook met oude vidkaarten (2x 5850) geen probleem mee gehad. Ik heb even mijn CPU op stock gezet maar ook daarmee krijg ik deze problemen.

Forever raver!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-01 13:01

sHELL

VR "connoisseur"

Als ik de TS lees moet ik toch echt aan een virus denken.

iehighutil.exe is de laatste tijd nogal veel actief, mischien dat je daar last van hebt?

http://processes.glarysoft.com/iehighutil.exe/17516/
&
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1886245&mpage=1

got forum lijkt mij de beste bron O+

Game hapert bij het niet bewegen van de muis?

[ Voor 21% gewijzigd door sHELL op 17-03-2013 18:28 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• jerkitout
  • Laatst online: 23-02-2024
Het is duidelijk video artifact. Heeft echt niks met een virus te maaken.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Aangezien deze alleen op de taakbalk zichtbaar is, zou er een bug in de software zitten, of de software is beschadigd? Aangezien je Ultimate hebt betwijfel ik of deze l*gaal is :p. Probeer eens een andere windows te instaleren.

我的名字是Mirno

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dan zou dit probleem ook aanwezig moeten zijn bij de 5850 crossfire / GTX560.
legale en illigale software is idem. het enig verschil is een workaround op de activering.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

100% defect geheugen videokaart. jaar of 10 geleden ook wel is gehad

[ Voor 56% gewijzigd door A87 op 18-03-2013 13:40 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

En TS :) wat was het??

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
OK ik zit nu dus zonder pc. Deze staat bij Alternate. Ik zette mijn pc op de toonbank en hij werd daar ter plekke aangesloten. Meteen merkte de medewerker op dat ik een niet legale versie van Windows draaide. Ik heb deze versie van Windows echter op veel meer systemen geinstalleerd en daar waren nooit problemen mee. Daarna zei hij dat t probleem misschien te maken had met mijn interne geheugen van Kingston. Dit vond ik vreemd, maar wilde niet gelijk de wijsneus uithangen. Ik draaide ook een niet legale versie van Windows en daar testen zij nooit op. Als ik dat geweten had, dan had ik er wel een Windows 7 trail versie opgezet van te voren.

Omdat mijn pc uit allemaal onderdelen bestaat die ik overal en nergens vandaan heb (pricewatch ftw!!) en dus niet geheel bij Alternate vandaag kwam, stelde ze voor om mijn complete pc in te nemen. Zo konden ze gericht zoeken naar het probleem en als het niet de videokaart was konden ze melden wat het probleem dan wél was.

Ik heb maar toegegeven en me pc daar gelaten. Ik woon wel in Heerlen en Alternate ligt ergens bij Rotterdam. Dat is dus 400km rijden heen en weer. Maakt me niet zo heel veel uit omdat ik graag rij in mn lease auto met tankpas.

Anywayzz, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Kom aub niet aanzetten met me RAM geheugen dat stuk is. Ik heb nog NOOIT ergens gehoord/gezien dat artefacts veroorzaakt werden door een fout in het RAM geheugen. Ik heb aangegeven dat ik zelf denk dat het het geheugen van de videokaart is.

Ben de pc nu voor 1,5 week kwijt. Gelukkig heb ik nog een HTPC thuis waarop ik nog kan tokkelen...

Forever raver!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Hmmmz dus ze laten je 400KM rijden en hebben daar nog niets geprobeerd waar je hij stond??
Lekker...ik zou het hier niet mee eens zijn. Ongeacht of ik m'n auto fijn vind rijden of niet :)
400Km is toch een uurtje of 4 rijden + PC kwijt voor 1,5 week en daarna nog eens 400KM rijden.

Aangezien dat ze daar honderden graka's hebben liggen moet het geen moeite zijn geweest om er even een andere 7870 in te prikken.... 5 minuutjes werk.

Het is geen software probleem en ook geen geheugen probleem.
Ik ben dus benieuwd waar ze dadelijk mee op de proppen komen.
Stiekem een andere graka erin prikken. de oude zelf RMA sturen en dadelijk zeggen dat het aan de software ligt en je met een OS licentie + onderzoekskosten opzadelen.-

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Heb een foto van mijn kaart gemaakt waarop het serienummer staat. Dus dat grapje kunnen ze me niet flikken. Onderzoekskosten a € 25,- was ik sowieso al kwijt. Er komen geen extra kosten bij voordat men mij contacteert. Ik ben ook zeer benieuwd. Maandag waag ik eens een belletje..

Forever raver!

• Thezir
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 09:44
Ik heb ook dit probleem gehad met dezelfde videokaart, Ik had een pc samengesteld bij Azerty en kreeg binnen een dag een nieuwe videokaart opgestuurd. Dit heeft het probleem verholpen.
Sterkte Techno Overlord!

Verwijderd

Ik heb ook een vraag ik wil graag met youtube beginne maar ik wouw al opneeme
Maar als ik opneem gaat alles goed maar als ik video edit en kijk komen er blokjes in beeld waar licht dat aan kan iemand me helpen

Laat graag weete
Andérs laat weete welke wel goed voor opneeme

Gr arnold

Verwijderd

Dankje wel vast
Pagina: 1