Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TabletPC ipv een Tablet

Pagina: 1
Acties:

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Ik heb nu een Asus Transformer (TF101 32GB) maar ik voel me te beperkt door de mogelijkheden waardoor ik opzoek ben naar een TabletPC. Een gebruikte weliswaar om meer waar voor mijn geld te krijgen. Alleen heb ik wat moeite met het zoeken naar welke mogelijkheden ik heb. Zoeken op Tablet of TabletPC levert meestal toch alleen resultaten op over android/win8/iOS tablets. Is er een lijst waarin (zo goed als) alle TabletPC's genoemd worden? Of kan een van jullie mij helpen met het zoeken ernaar.

De "eisen" die ik heb zijn de volgende:
- moet 720p vloeiend kunnen afspelen
- schermgrootte tot 14"
- resolutie van 720p of hoger
- touchscreen (capacitief en/of pennetje) Ik weet niet of TabletPC's dit standaard beide hebben, maar beide zou wel fijn zijn. Niet persé beide nodig
- Windows 8 kunnen draaien (icm het touchscreen, lijkt me wel een fijne combinatie)

Mijn budget is maximaal 300 euro (mag dus een gebruikte zijn!)

Als ik wat vergeet te vermelden dan hoor ik het graag.

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik wilde net zeggen de Sony Vaio Duo, maar dit ligt ver buiten het budget, Ik vrees echt dat je je budget omhoog moet schroeven om een tabletpc de krijgen.

Verder zou je tweede hand misschien op zoek kunnen gaan naar een Microsoft Surface.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

Budget moet echt zeker omhoog, voor dat geld heb je nieuw niet eens een Android tablet met jouw wensen, laat staan een x86 pc.

Je beste gok is de Asus Vivo Tab Smart. Die heeft een volledige windows 8 versie, een goed touchscreen. Nieuw zit deze op ongeveer 485 euro: http://tweakers.net/product/317510/asus-vivotab-smart/ Tweedehands is lastig omdat de tablet pas vrij kort uit is, maar er staat er momenteel wel ééntje in V&A voor 400 euro: V&A aangeboden: Asus VivoTab Smart 64GB Zwart

Waar je verder een beetje in de knoei zit is je zoekterm. Of ze nou een x86 of ARM processor hebben, Windows, Android of iOS draaien, ze heten allemaal gewoon tablets. Een tablet PC is geen aparte categorie daarin, dus dat onderscheid kun je in je zoeken ook niet maken. Zoek eens op x86 tablets of windows 8 tablets, dan zul je meer vinden dat aan je eisen voldoet. Je zult alleen wel nog steeds je budget op moeten hogen ben ik bang.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Hmm ik dacht dat het tot 300 euro wel moest lukken gezien dit meer gezien kan worden als de "oudere generatie" tablets, en de nieuwe tablets meer in trek zijn bij mensen.
Ik zag bijvoorbeeld de HP TX1000 tussen de 100 en 200 euro voorbij komen en de HP TX2000 tussen de 175 en 300 euro. (De eerste zal waarschijnlijk geen 720p kunnen afspelen, de tweede weet ik niet)

De Microsoft Surface en Asus Vivo Tab Smart zijn beide "tablets", dus zegmaar zonder toetsenbord, dat moet ik er misschien ook als eis bij zetten. Ik dacht zelf ook meer aan een dualcore/core2duo/x2/etc. processor ipv zo'n zuinige minder krachtige. (Minder voor de batterijduur, maar wel beter voor het gebruik in windows zelf)

Verwijderd

De goedkoopste windows tablet is voor zover ik weet de xps 10, die kost <€400. Ik krijg sterk het idee dat microsoft windows RT binnenkort gaat opdoeken.

Verder zijn er volgens mij voldoende dell/lenovo/hp convertible tablets van ~4 jaar oud die binnen jouw budget vallen. Een C2D kan als het goed is vloeiend 720p afspelen.

Maar dan zit je vrij snel vast aan iets van >2kg met accuduur <4 uur en scherm = kut. Is dat nog wel acceptabel?

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:09:
De goedkoopste windows tablet is voor zover ik weet de xps 10, die kost <€400. Ik krijg sterk het idee dat microsoft windows RT binnenkort gaat opdoeken.

Verder zijn er volgens mij voldoende dell/lenovo/hp convertible tablets van ~4 jaar oud die binnen jouw budget vallen. Een C2D kan als het goed is vloeiend 720p afspelen.
Het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ze heten. Van een aantal weet ik de naam al, maar lang niet van allemaal. En tweedehands zijn deze tablets niet heel veel in de buurt te koop. Daarom hoopte ik een lijst te vinden met meerdere namen van deze tablets. Zoeken op google heeft tot nu toe helaas nog geen geweldig resultaat opgeleverd. Ook een poging gedaan in de pricewatch maar dat gaf helaas nog minder resultaat
Maar dan zit je vrij snel vast aan iets van >2kg met accuduur <4 uur en scherm = kut. Is dat nog wel acceptabel?
Gewicht en accuduur zijn wel jammer maar de voordelen zijn het voor mij wel waard. En de accuduur van mijn TF101 is ook niet super sinds de dock drain er gekomen is. En gezien de TF101 moeite heeft met 720p materiaal (zit nu op ICS, JB zou iets beter moeten werken maar nog niet geprobeerd) heb ik ook niets aan die accuduur als ik niet eens 720p vloeiend kan kijken :)
Plus het voordeel van een pennetje is dat ik dan ook aantekeningen in mijn college sheets kan maken

Verwijderd

Vreemd, ik dacht dat je met de transformer gewoon 720p kon kijken. Is het geen optie om met je XPS alles te transcoden naar een goed af te spelen formaat? (h264 met een bepaalde bitrate)

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
nieuws: Dell introduceert 18"-tablet in XPS-serie

Bam! volgens mij is deze leuk.....maar nog niet te koop

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:36:
Vreemd, ik dacht dat je met de transformer gewoon 720p kon kijken. Is het geen optie om met je XPS alles te transcoden naar een goed af te spelen formaat? (h264 met een bepaalde bitrate)
Dat dacht ik ook toen ik hem kocht, maar hij valt me daarin erg tegen. Ook het toetsenbord wat ik erbij heb is niet zo responsive als ik dacht. En ik gebruik zelden alleen het scherm, dus toetsenbord erbij is geen probleem voor mij.
Hercoderen is wel een optie, maar ik heb liever gewoon direct downloaden en afspelen. Plus dat ik wellicht te hoge verwachtingen had van de transformer. Bijvoorbeeld torrents downloaden gaat ook niet echt hoe ik het verwacht had. Als ook het gebruik van de browser is mij veel te traag. Al met al ben ik een beetje tot de conclusie gekomen dat een normale Windows computer (wel in dit formaat en als het kan dus met touchscreen) een betere optie is voor mij. Ik heb ook nog gekeken voor zo'n netbook met een Atom cpu of bijvoorbeeld zo'n amd E-350 of E-450. Maar dan heb ik toch liever iets in de aard van een C2D die wat beter presteert maar dan helaas minder lang op zijn accu kan meegaan
Leuk ding! Niet voor mij gezien ik iets kleins zoek ;) maar als het gewoon de desktop versie van Win8 draait is het wel iets voor mijn ouders. Maar ik gok dat hij niet goedkoop zal zijn

Verwijderd

En een 2ehands ThinkPad X61T of X200t?
Met het 1400x1050 scherm heb je sowieso al 786p maar ook de X200t heb je in hogere resoluties dan 1280x786.

Omdat ze als zakelijke laptops zijn gebruikt nu voor weinig op marktplaats te vinden, heb er zelf ook een tijdje geleden gekocht om te rotzooien onderweg. Alleen wel 1.5 kilo

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
De X61T is helaas een 4:3 dus kan met zijn 1024x768 geen 720p afspelen qua resolutie. En beide tablets zijn helaas ook niet in de buurt te koop. (De X200t helemaal niet te koop op marktplaats op dit moment en de X61T maar 1x)
Weet iemand nog meer alternatieven?
Ik heb ook al naar lifebook tablets gekeken, die zijn er ook een aantal. Maar helaas ook allemaal niet in de buurt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:03:
De X61T is helaas een 4:3 dus kan met zijn 1024x768 geen 720p afspelen qua resolutie. En beide tablets zijn helaas ook niet in de buurt te koop. (De X200t helemaal niet te koop op marktplaats op dit moment en de X61T maar 1x)
Weet iemand nog meer alternatieven?
Ik heb ook al naar lifebook tablets gekeken, die zijn er ook een aantal. Maar helaas ook allemaal niet in de buurt.
720P Staat los van de beeld verhouding he.is gewoon 720 horizontal beeldlijnen. en dat haalt je scherm wel

Op die manier kan ziggo ook ook hd beeld verkopen terwijl het geen 1980 pixels in de breedte heeft maar minder (e.g. de schaduw in het rtl4 logo)

Iperf

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
720 verticale beeldlijnen. Een gemiddelde 720p film/serie is volgens mij 1280x532, dus dat past niet op het scherm. (Wel verkleind maar dan kun je bijna net zo goed geen 720p kijken)

offtopic:
edit: ik dacht dat ze een beetje een standaard ratio gebruikte maar ik heb o.a. deze verhoudingen in mijn 720p film collectie:
1280x532
1280x536
1280x542
1280x688
1280x696

Maar het idee is iig dat de breedte niet groot genoeg is

[ Voor 41% gewijzigd door Markos op 17-03-2013 18:52 ]

Verwijderd

720p betekent dan ook dat de breedte van de film 1280 pixels is. De hoogte maakt afaik niet uit.

Puristisch gezien mag je een 1024*768 scherm overigens '720p' noemen. Al spreekt het voor zich dat dat formaat zich niet leent voor 720p films.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Zou de 2710p een goede keuze zijn ter vervanging van mijn Transformer?
Die hebben een C2D erin zitten (wel zo'n zuinige rond de 1.2 Ghz). En een Mobile Intel GMA X3100.
http://h18000.www1.hp.com...cs/12718_na/12718_na.html

Zou je zo'n zuinige CPU eigenlijk ook kunnen vervangen voor een wat krachtigere? Er staan redelijk wat laptop cpu's te koop op marktplaats (niet duur) met dezelfde socket (BGA479)

edit: ok dit kan blijkbaar niet:
He doesn't have to find anything out. It is soldered!
Every ULV CPU is soldered. And the HP 2710p uses a ULV CPU.

[ Voor 17% gewijzigd door Markos op 07-04-2013 04:38 ]

Pagina: 1