Elitebook 8530w defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289803

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb een elitebook 8530w uit 2009/2010, deze heb ik destijds via het TU Delft laptop project besteld. Ik heb echter al langere tijd een probleem met de laptop waar deze al twee keer voor gerepareerd is (scherm vervangen, lijkt enige tijd te werken), maar wat telkens opnieuw opspeelt. Wanneer ik mijn laptop probeer op te starten begint de fan na een aantal seconden heel hard te blazen en beginnende lampjes van de capslock en de numlock te knipperen, dit gaat oneindig door tot ik de laptop uitzet. Het vreemde is dat ik na vaak genoeg proberen mijn laptop wél aan krijg en dat ik dan zonder uitvallen of andere problemen kan werken. Doordat het steeds erger wordt heb ik contact opgenomen met de service en zij geven aan dat ik eerst windows moet recoveren, maar volgens mij zeggen zij dit omdat mijn garantie afgelopen is. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen of wat het probleem eventueel kan zijn? Op het moment ben ik vrij afhankelijk van mijn laptop en het nieuwe laptop project start pas weer in augustus, anders zou ik denk ik een nieuwe aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als iemand een goede vervangende laptop weet heb ik daar ook oren naar :p, het zou alleen zonde zijn om niet van het laptop project gebruik te kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
Ik zou eerst maar eens gaan zoeken naar de oorzaak:

http://h10025.www1.hp.com...=en&jumpid=reg_R1002_USEN
hier staan een rijtje error codes en betekenissen.

voor jou is dit stuk interessant:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Caps Lock/Num Lock LED  Component Tested    Error Condition
LEDs blink 1 time   CPU CPU not functional
LEDs blink 2 times  BIOS    BIOS corruption failure
LEDs blink 3 times  Memory  Module error not functional
LEDs blink 4 times  Graphics    Graphics controller not functional
LEDs blink 5 times  System board    General system board failure
LEDs blink 6 times  BIOS    BIOS authentication failure

Hoe vaak knipperen je leds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja had dat idd ook al gevonden, ze knipperen 5 keer. Dus systemboard, is dat het moederbord? Wat ik zo vreemd vind is dat áls ik mijn laptop aan krijgt hij wel goed functioneerd..

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 289803 op 13-03-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Ja dan is er een fout op je moederbord.

Het kan wel zijn dat er een onderdeel is dat de inschakelpiek niet trekt. Dan wil hij niet starten. Mocht hij toch door de piek heen komen is het probleem niet zo groot meer.

Zo hebben we ook wel eens een Dell gehad op stage, als hij aan gezet werd startte hij ook niet op, kreeg je ook een foutcode. maar als hij een keer doorstartte deed hij het perfect.

Ik had laatst een scherm met hetzelfde. Daar waren de voedingscondensatoren rot. De inschakelpiek van het backlight liet het hele scherm weer uitschakelen. Na een tijdje in en uitschakelen was de condensator een stuk opgewarmd waardoor hij toch net de capaciteit had om de inschakelpiek te overleven en hij ging aan. Daarna blijft hij ook prima werken. Totdat hij een tijdje uitstaat en de condensator weer is afgekoeld.

Dat was bij mij in elk geval, misschien is er bij jou wel net zoiets aan de hand. Maar mainboard failure is een redelijk ruim begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja idd, ben bang dat ik een nieuwe laptop zal moeten aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Ik zou hem zelf sowieso even open schroeven, you never know
Pagina: 1