Ik heb een inmiddels bijna 2 jaar oude AMD HD 6900 (6990 meen ik) en deze maakt sinds een paar dagen een vreemd geluid.
Inmiddels ben ik er achter wat het probleem is. De fan op de video kaart gaat steeds omhoog en omlaag. (Via Afterburner zie je het mooi in een grafiekje). Als ik probeer de fan speed manueel laag te zetten maakt dat nog geen verschil.
Ik heb het donker paars-groen-gele vermoeden dat het kaartje aan het overlijden is. Maar ik wil graag vechten voor mijn beeldplankje!
Dus heeft iemand tips? Dit al eerder meegemaakt? Of iets in die richting?
Wat ik al geprobeerd heb:
- Fan speed een uur op 100% laten draaien (Misschien stof?)
- drivers verwijderd -- geen nut
- nieuwe drivers geïnstalleerd ---> probleem was weg!! Maar je moet dan je pc booten.
- Na pc boot probleem weer terug.
Inmiddels ben ik er achter wat het probleem is. De fan op de video kaart gaat steeds omhoog en omlaag. (Via Afterburner zie je het mooi in een grafiekje). Als ik probeer de fan speed manueel laag te zetten maakt dat nog geen verschil.
Ik heb het donker paars-groen-gele vermoeden dat het kaartje aan het overlijden is. Maar ik wil graag vechten voor mijn beeldplankje!
Dus heeft iemand tips? Dit al eerder meegemaakt? Of iets in die richting?
Wat ik al geprobeerd heb:
- Fan speed een uur op 100% laten draaien (Misschien stof?)
- drivers verwijderd -- geen nut
- nieuwe drivers geïnstalleerd ---> probleem was weg!! Maar je moet dan je pc booten.
- Na pc boot probleem weer terug.