Wharfedale DX-1 HCP i.c.m. een Denon AVR 1912

Pagina: 1
Acties:

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Vorig jaar heb ik een Denon AVR 1912 aangeschaft. Inmiddels heb ik een leuk setje speakers gevonden, namelijk de Wharfedale DX-1 HCP. Nu moet ik deze nog beluisteren in de winkel maar ik ben eerst voor onderzoek aan het doen. Ik ben thuis in de wereld van IT, maar op HIFI gebied ben ik nog onervaren. Ik begrijp het stuk impedantie niet goed.

Versterker specs:
6 ohms, 1 kHz, THD 0,7%
Front L/R
Center
Surround L/R
Surround Back L/R
Front Height/Wide L/R
125 W + 125 W
125 W
125 W + 125 W
125 W + 125 W

8 Ohm, 20Hz-20kHz, 0.05%
Front L/R
Center
Surround L/R
Surround Back L/R
Front Height L/R
90 W + 90 W
90 W
90 W + 90 W
90 W + 90 W

De speaker heeft een impedantie van 4 ohm.
http://www.wharfedale.co....en-GB/Default.aspx#detail

Kan ik hieruit opmaken dat deze speakerset niet geschikt is voor de Denon AVR 1912? Ik heb mij ingelezen in de specs van de versterker, de specs van de speaker, ingelezen in impedantie (ohm) maar ik kan geen conslusie trekken. Wie kan mij hiermee helpen? Is het sterk af te raden om geen 6 of 8 ohm speaker te nemen met deze versterker?

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb deze set zaterdag nog beluisterd. Ik weet niet wat je budget is? Ik zou zelf even doorsparen tot wat beters.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Gurrr schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:06:
Kan ik hieruit opmaken dat deze speakerset niet geschikt is voor de Denon AVR 1912?
Een lage impedantie kan voor problemen zorgen als er veel vermogen wordt gevraagd, de receiver kan dan te warm worden en in de beveiliging springen. Er zijn receivers speciaal gespecificeerd op 4 Ohm, maar dat staat er lang niet altijd bij. Maar zoals gezegd is het pas lastig met hoge volumes en dat zal je in de huiskamer niet snel hebben.

De set heeft overigens wel een relatief laag rendement, je zal de versterker wellicht wat verder open moeten zetten. Verder is het frequentiebereik vanaf 120 Hz ook niet heel positief: de subwoofer moet dan redelijk hoog staan om een mooie overgang te hebben, zo hoog dat je de subwoofer al kan gaan plaatsen. En dat laatste wil je eigenlijk niet hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Gurrr
Nou budget kan verschillen, hoeft niet persé rond deze prijs te zijn (650,- euro). Mag best iets meer zijn. Wat vond je er niet goed aan? Heb je een ander setje geluisterd die je beter vond?

Ik heb ook het "probleem" dat ik eigenlijk witte speakers wil hebben i.v.m. mijn woning. Maar goed, misschien moet ik dat maar laten varen.

FeaR schreef:
...zo hoog dat je de subwoofer al kan gaan plaatsen. En dat laatste wil je eigenlijk niet hebben.
Dit begrijp ik niet. Kun je deze laatste zinnen nader verklaren?

[ Voor 23% gewijzigd door Gurrr op 12-03-2013 20:33 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Met hoog bedoeld hij de frequentie die de sub moet spelen. Om die speakers aan te vullen zal hij tot 150hz moeten kunnen en dan hoor je precies waar het gebonk vandaan komt. Dat wil je niet.

• Gurrr
Ah zo, ik begrijp het. Kun je dan stellen dat je een hoog (of groot) frequentiebereik wil hebben van de speaker?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Een groter frequentiebereik is altijd wel gunstig. Voor normaal gebruik is dat belangrijker dan oa vermogens en impedantie.

Maar staar je niet blind op specs en ga vooral luisteren met zo'n investering.
Check ook bij jezelf: wil je eerst een goede stereo en volgend nog een 650 euro spenderen of wil je meteen films in 7.1 kijken

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Zoals alle kleine speakers, sommige klanken komen gewoon slecht uit de speakers. De speakers klinken klein.

Ik ben afgelopen week ook bezig geweest met zoeken van speakers in het wit. Het liefst voor rond de 600 euro voor een complete set.
Conclusie de dali zensor 1 is het meeste waard voor je geld als je leuk geluid wilt hebben. De 600 is eerder 800 geworden en dat nog zonder sub.

Kleine samenvattkng van mijn zoekactie:

Boston a25 neutrale speaker met behoorlijke schelle uitschieters
Klipsch rb51. Zeer ruimtelijk warm geluid iets te warm in het laag. Niet in wit
Wharfedale diamond ofzo... erg terughoudend niks bijzonders geen detail.
Q accoustics 2000. Klinkt warm veel bas. Mist net iets detail.
Boston rs260 erg fijne speaker maar 200 euro iets te duur..
Energy v5.1 zelfde verhaal als de boston rs260. Stereobeeld ligt iets anders.
Harman kardon setje de a30 ofzo... klein mist klank stereobeeld
Energy mini... mooie speakers.. onrustig in het hoog.
Dali zensor 1 zeer open speaker mooi geluid zeker voor de prijs.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Pagina: 1