CPU Temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 19:56

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik zit wat de pielen met m'n thermal sensor cable van m'n abit-be2 Ik dacht laat ik em eens tussen de heatsink en de proc zetten...
Na een halfuur grazen is de temp van de cable op 60 graden en de officiele CPU temp op 42. Ik vind 't persoonlijk een beetje vreemd.
Wat is trouwens een nuttige plaats om die sensor te plaatsen? Of een geheugen bank of video? Wat doet jullie ermee?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Ik heb hem ook tussen de heatsink en de CPU van mij Coppermine, er is maar heel krappe ruimte, dus ik moet niet per ongeluk tegen de kast stoten, maar hij blijft mooi stabiel op 42 graden zondr RC5.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:10
Mijne zit in de heatsink. Ik heb een P2 350 met SECC behuizing en er is dus geen plaats voor het kabeltje tussen heatplate en heatsink. Met RC5 is ie 39 graden. Zonder een graad of 33.

Verwijderd

Kijk dat is het probleem iedereen zit zomaar door elkaar te blaten van de mijne wordt 40 graden en de mijne 55.... Ik heb mijn sensor _OP_ mijn proc geplakt naast de core. Op de core gaat niet omdat deze contact maakt met de heatplaat.

Verwijderd

Op dit moment is mijn TEC gekoelde 600@840 Copp. idle -4 graden met met RC5 18 graden. Ik zal eens kijken als ik mijn sensor-cable tegen/op de onderkant van de Colp-Plate zet. Ben wel benieuwd wat daar de waarden van zijn.

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
Ik heb hem in de heatsink van m'n Viper 770 geschoven aangezien deze ook is overgeklokt.
Je kan hem natuurlijk ook gewoon in de kast laten hangen.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 09:37
iedereen die die sensor tussen de cpu en de heatsink doet is dus wel heel stom bezig

vindt je het gek dat het heter wordt, het kan zijn hitte veel minder makkelijker kwijt omdat het contact met de heatsink veel minder is.

er zijn maar 2 plekken om het goed te meten, diep tussen de koelribben boven de cpu in de heatsink of onder de cpu (moederbord)

anders is niet mogelijk zonder dat je de koeling belemerd

3kwp pvoutput

• Hoyden
  • Laatst online: 06-09 15:27
Zijn er nog meer tweakers die de warmte weten van hun P3-Coppermine??

Mijn P3-600E loopt nu als een aantal dagen goed op 6x133=800(EB) met een Global Win fkp32 (oid), wordt niet warmer dan 40 graden dacht ik zo gezien te hebben..

Verwijderd

Mijne 550@733mhz wordt ongeveer tussen de 42-50 graden(max), vooral met een uurtje quaken wil ie wel oplopen.

Hoi

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:39

FFF

Hallo, ik zou ff zorgen voor goede kastkoeling, voor de zomer want als de omgevings temperatuur oploopt merk je dit heel goed aan je cpu en zul je weer moet terugklokken, of je moet een goede airflow en goede (liefst waterkoeling) hebben..
maar dat weten de meeste waarschijnlijk wel al verwacht ik dat d'r veel terug zullen moeten..
mvg FFF :D

Verwijderd

morpheus: je hebt gelijk.. je kan gewoon het beste een sensor hebben zoals bij de p-II. want eerst had ik een sensor in mn heatsink en nu heb ik dus een p-II. Maar dat plekkie op je cpu is wel een goed plekkie om je temp in de gaten te houden.. en als het niet te hoog wordt is het geen prob... btw hoe heet wordt een p-II?

• amphora
  • Laatst online: 08-09 19:56

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Die van mij (PII-350@398) zit zo rond de 45C

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Pagina: 1