atikmpag.sys BSOD met Radeon HD 6870 OC + Radeon HD 6870

Pagina: 1
Acties:

• Jayjoseph
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-08-2025
Sinds kort twee nieuwe videokaarten voor crossfirex setup, een Sapphire Toxic Radeon HD 6870 OC en een Sapphire Radeon HD 6870. Maar bij het installeren van de nieuwste AMD graphics drivers komt er tijdens het opstarten BSOD. atikmpag.sys
Als ik de driver verwijder en de tweede video verwijder om vervolgens de driver weer te installeren, dan is er niks aan de hand, maar zodra ik de tweede videokaart weer aansluit en crossfirex wilt activeren krijg ik meteen BSOD.

Ik internet de afgelopen dagen doorgespit en de enige oplossing die voor mij op moment werkt is een ouder driver versie van AMD installeren, namelijk versie 12.10. Dit is als een tijdelijke oplossing prima, maar ik zou graag de nieuwste drivers willen kunnen installeren.

Systemspecs:
Gigabyte GA-970A-UD3 moederbord (nieuwste bios update geïnstalleerd)
AMD FX-4170 4.20GHz 4MB AM3+ processor
8GB ram
500watt PSU
Windows 7 64

Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Tue 12-3-2013 13:46:26 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\031213-25162-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (atikmpag+0x9410)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA800B32F010, 0xFFFFF88003D70410, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: AMD driver
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Videokaarten ook afzonderlijk getest?

Verder geen OC spul ed?

-= Very annoying forum person =-

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat master_viper zegt, werken ze beide kaarten los goed?

Wat voor merk PSU zit er in je systeem, controleer je voltages. Een 500watt PSU kan met HD6870 in crossfire maar dan moet het wel een fatsoenlijk merk zijn die genoeg ampèreover je 12 volt lijn kan leveren.

Wat ook nog kan door de extra belasting is dat je systeem (met name geheugen) niet meer helemaal stabiel is. Draai even memtestx86 plus.

Verder kan je nog een bios update proberen en kijken of er geen IRQ conflicten zijn (zo nodig aanpassen in je bios).

• Jayjoseph
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-08-2025
De video kaarten doen het afzonderlijk van elkaar. De Sapphire Toxic Radeon HD 6870 OC is mijn primaire videokaart en het is een oc edition, dus die is wel overclockt.
De psu is van antec, zie link.
http://www.antec.com/product.php?id=705512&pid=97
De bios heeft de laatste update en memtest geeft geen errors aan.
Met een ouder versie van amd catalyst 12.10 werkt het allemaal prima. De nieuwer updates zorgen voor een probleem.