Toon posts:

Apparaten aanwezig, hoe te verbinden/realiseren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een situatie waar ik al een paar weken mee rondloop, maar niet volledig naar wens geregeld krijg.

Vraag: Hoe kan ik met mijn iPad1 de library (films en muziek) op mijn HTPC (Asrock152D) simpel benaderen, selecteren en afspelen?

Componenten
Panasonic 50ST50
Harman Kardon AVR-141
Asrock ION 152D
Ipad1

Op dit moment gebruik ik de Logitech Dinovo (erg onhandig) om mijn Asrock aan te sturen. Films speel ik af via VLC mediaplayer. Ik zou bijvoorbeeld via een app in de library willen komen van de films op mijn HTPC met screenshots/preview en als ik een film wil bekijken dat ook via de Ipad kan selecteren. HTPC is via HDMI aangesloten op de TV en via optische kabel op de receiver.

In de toekomst wens ik de TV in de slaapkamer ook aan de HTPC te verbinden. Een vergelijkbare bediening is wenselijk. Wellicht valt hier in de oplossing rekening mee te houden.

Is dit mogelijk?

Alvast dank!
Groet,
Danny

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

krietjur

Where am I?

VLC-remote op de ipad? Kan je VLC player bedienen op je HTPC en door de bestanden op je HTPC bladeren. Alleen screenshots zit er niet in geloof ik..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die screenshots zou ik wel graag willen hebben.

Ik zie XBMC ook vaak genoemd. Ik lees goede feedback, echter heb ik m'n twijfels over performance. Het blijkt een behoorlijk 'zwaar' programma te zijn..

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:46

skoozie

SCSI

ik zelf gebruik xbmc mede als htpc, vind het heerlijk werken en met de iphone/android app kan je het makkelijk besturen. je kan een live cd draaien om het eens te proberen, heb geen ervaring met xbmc op een atom cpu. wel kan je middels wat tweaking, mits ik me niet vergis, vlc als player gebruiken voor het afspelen van videos. binnen de xbmc omgeving.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dat XBMC een nieuwe app heeft voor de iPad, hiermee zijn een aantal verzoeken reeds geïntegreerd. Ik ga nu in ieder geval XBMC gebruiken.

Voor de toekomst schakel ik wellicht over naar een NAS in plaats van de Asrock. De Synology biedt hiervoor mooie opties via webinterface. In combinatie met een raspberryPi aangesloten op de tv. Zijn er meer bekend met deze opstelling?