Toon posts:

slechte audio-kwaliteit van tv-koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede-tweakers!, ik heb net een nieuwe samsung 37 inch tv gekocht. en vanwege een klein broertje ben ik genodigd de koptelefoon te gebruiken bij het gamen. ik heb een sony xbr-700 koptelefoon. maar als ik games speel heb ik vaak het idee of kan mijn tv de koptelefoon niet aan.

want als ik bijvoorbeeld door een tunnel rijd met NFS most wanted 2 dan begint het geluid door de koptelefoon te ruizen, en ook bij andere games zitten er vervelende gebreken in de geluidskwaliteit.

nou heb ik deze draagbare versterker gezien( zodat ik hem ook voor mijn smartphone kan gebruiken);
  1. http://goo.gl/vdzGl
en die zou je dan dus tussen de tv en de koptelefoon moeten plaatsen. zou dat werken?, zo niet wat zou het probleem dan wel verhelpen?

ik heb eventueel ongeveer 100 euro ter beschikking.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Met die vesterker zal alleen het signaal wat brak binnen komt versterken. Ik vind het ook maar een vaag usb 1.1 ding voor 99 euro. Als je tv een optical out heeft kan je zoeken naar een koptelefoon versterker daarvoor.

Ook betwijfel ik de kwaliteit van games. Vooral met een koptelefoon zal dat eerder opvallen

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

FIIO heeft ook versterkertjes met optische ingang, zoals de E17 bijvoorbeeld. Die kun je wel netjes op de TV aansluiten. Net iets over je budget maar voor dit doel interessanter.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, maar als ik games speel gewoon via de tv audio zijn er geen problemen. Het ligt echt niet aan de audiokwaliteit van de games, want het is niet gewoon een storinkje maar is uitermate irritant. Maar wat is het verschil dan precies tussen de e17 en de e7??

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

http://fiio.com.cn/produc...12071912&MenuID=105026002 en dan op 'comparison' klikken, dan worden de E7 en E17 naast elkaar gezet. In het kort: SPDIF ingang voor je TV en iets meer vermogen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren om het geluid 'af te tappen' van de bron:

- direct vanaf de bron: Wat voor uitgangen zitten daar op, naast de hdmi die je nu waarschijnlijk gebruikt richting de tv? Zit daar ook SPDIF-uit op? Of misschien wel makkelijker: 2x analoog rca/tulp?
- andere uitgangen op de tv dan spdif: ook weer rca/tulp stereo uitgangen, al dan niet via een scart-blokje

Waar het mij vooral om gaat, is dat je rca/tulp-stereo veel makkelijker op willekeurige versterkers kan aansluiten. Dus ook op hele gewone, oude stereo-versterkers. Of op goedkopere kopetelefoonversterkers die alleen een analoge ingang hebben. En voor koptelefoonversterkers die alleen 3,5mm jackplug in- en uitgangen hebben, kun je ook nog weer verloopsnoertjes gebruiken van rca naar jack.

Dat is uiteindelijk allemaal veel goedkoper en kwalitatief net zo toereikend als een dure oplossing met een koptelefoonversterker waar een DAC in zit die je eigenlijk niet nodig hebt: zowel je console als je tv hebben beide wel een DAC die afdoende is om game-sound mee te converteren. Je luistert immers geen high-end audio of zo.

Dus: heb je geen oude stereo-versterker staan, ergens? En dus een rca-uitgang via console of tv? Sluit dat dan eens op elkaar aan en prik je koptelefoon in de versterker. Opgelost voor niks of bijna niks (de kosten van een paar snoertjes).

[ Voor 0% gewijzigd door swiv98 op 13-03-2013 15:30 . Reden: typefouten natuurlijk ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt. Ik denk wel dat ik op mijn vaders zaak nog een oude versterker heb liggen, dat zal wel moeten werken dan;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan volgens mij geen foto's toevoegen maar ik wel een type nummer, omdat ik de kabel benamingen net allemaal ken: ue40eh5000

• swiv98
Als ik de specs van dat type bekijk (is overigens een 40 inch model, niet 37, zoals je noemt in je openingspost - hoewel dat niks uitmaakt in dit geval), dan heeft deze tv helaas geen analoge uitgangen.
Het zou kunnen zijn dat er via de scart-aansluiting (die ik niet zie, maar volgens de specs er wel zou zijn) wel uitgaand geluid is, maar is maar de vraag. De handleiding zegt helemaal niks over scart of de mogelijkheden. Laten we dat maar buiten beschouwing laten dan.

Dus zit je toch vast aan de digitale optische uitvoermogelijkheid. En ook aan de koptelefoonversterkers met ingebouwde dac of losse versterkers/receivers die tenminste een spdif-ingang hebben. Tweedehands zijn die laatsten goedkoper te vinden dan de gloednieuwe FIIO-producten

Het lijkt er op dat je niet helemaal thuis bent in de verschillende soorten termen en bekabeling. Een plaatje van een zogenaamde 'optische kabel' of 'toslink kabel' dan maar:

In een heel simpele uiterlijk, voor een paar euro, letterlijk

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/CABLE-620.JPG

Of meer fancy, maar technisch volledig gelijk en ineens enkele tientjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/PROA5601.jpg

Voor tweedehands receivers van de oudere generatie (zonder hdmi en zo) kun je denken aan dit soort apparaten: http://tweakers.net/aanbo...58-met-51-speakerset.html

Verwijderd

Topicstarter
klopt, er zit inderdaad een scart op, maar die zit meer rechts( van de foto).

Nee ik weet nog niet heel veel technische benamingen van kabels. bedankt voor de heldere uitleg. maar ik neem aan dat geluid door de hdmi weer een stuk(je) beter is?.

en dan moet je zeker een koppelstuk van hdmi naar een 3,5 mm jack voor de koptelefoon?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:03:
Nee ik weet nog niet heel veel technische benamingen van kabels. bedankt voor de heldere uitleg. maar ik neem aan dat geluid door de hdmi weer een stuk(je) beter is?.
Niet persé hoger van kwaliteit. DTS en DD streams blijven gelijk.
en dan moet je zeker een koppelstuk van hdmi naar een 3,5 mm jack voor de koptelefoon?
Wat? Op welk advies doel je precies, en heb je uberhaupt gelezen wat mensen aanraden?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
jazeker heb ik geluisterd beste man. maar mijn uitgang van mijn koptelefoon is toch echt een 3.5mm jack. en die kan ik niet zomaar in een andere ingang stoppen he. of zit die uitgang ook in de versterker?, lijkt me sterk ofniet?. of ben ik nou op het verkeerde been gezet?

ik zou het op prijs stellen als u gewoon vriendelijk blijft, want het is en blijft zo dat niet iedereen even slim is en alles meteen begrijpt, bvd.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Kun je de koptelefoon niet aansluiten op de gameconsole/PC ?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:02:
jazeker heb ik geluisterd beste man. maar mijn uitgang van mijn koptelefoon is toch echt een 3.5mm jack. en die kan ik niet zomaar in een andere ingang stoppen he. of zit die uitgang ook in de versterker?, lijkt me sterk ofniet?. of ben ik nou op het verkeerde been gezet?
Lees het advies nogmaals, je zult digitaal moeten werken bij voorkeur.
ik zou het op prijs stellen als u gewoon vriendelijk blijft, want het is en blijft zo dat niet iedereen even slim is en alles meteen begrijpt, bvd.
Dat maakt ook niet uit. Maar ik zie boven je een paar hele mooie posts zoals:
swiv98 in "slechte audio-kwaliteit van tv-koptelefoon"

En als jij dan na al die informatie gewoon 5 korte zinnen post en niet in gaat op wat er boven je wordt gezegd, ja dan lees je niet goed. Dat je geen kenner bent maakt ook niet uit: mensen helpen je hier graag. Lees op je gemak nog eens het advies door, en als je iets niet snapt kan je het vragen. Ook worden vragen gesteld, beantwoord die.

En quote de (stukken van de) berichten waar je op reageert, dat maakt het een stuk duidelijker waar je op doelt.

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 20-03-2013 13:32 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• swiv98
Okay, laatste poging, hoewel LiquidT_NL hierboven behoorlijk de spijker op de kop slaat. In het belang van iedereen die hier later ooit nog eens een zoekopdracht aan besteedt.

Met jouw huidige apparatuur in overweging genomen, moet je 2 dingen aanschaffen:
1. optische kabel (zie alle plaatjes in mijn eerdere post)
2. een apparaat waar die stekker in kan EN waar je koptelefoon in past.

Apparaat 2 is 1 van deze twee keuzes:
1. een koptelefoonversterker met ingebouwde D/A converter EN optische ingang (die FIIO's, bepaalde typen)
2. een volledige versterker/receiver, MET tenminste een optische ingang EN koptelefoonuitgang

Als je van apparaat 2 een duurdere/recentere variant koopt, dan heeft hij zeer waarschijnlijk ook hdmi in- en uitgangen. In dat geval mag alles via hdmi en heb je ipv een toslink kabel een 2e hdmi kabel nodig om die fancy receiver tussen je tv en console te zetten.

Voordeel van een receiver/versterker is dat je daar natuurlijk veel meer mee kan dan alleen een koptelefoon en tv aan hangen. Je kan er een surround set met speakers van maken, natuurlijk. Voor 'later'
Nadeel is de prijs, tenzij je voor goedkoop 2e-hands gaat.
Voordeel van de FIIO's is de compactheid van de oplossing. Nadeel is dat het ook alleen maar voor dit doel geschikt is: met een koptelefoon een digitale bron zo mooi mogelijk weergeven, tegen nog best wel hoge prijs.

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44
open toch maar een nieuw topic. Dat is een stukje overzichtelijker. Pas wel je vraag zo aan dat hij voldoet aan: Het algemeen beleid

[ Voor 72% gewijzigd door teacher op 23-03-2013 12:55 ]

Pagina: 1