Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met touchscreen -Acer Aspire v5 of Asus Vivobook s400

Pagina: 1
Acties:

• NilzP
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06-2015
Beste forummers,

Ik ben op zoek naar een laptop voor prive gebruik, wat houd dit in:

Internetten
Downloaden muziek en films
Muziek en films afspelen
Foto's en video;s bewerken (geen profesional maar recreatief)
minimaal tekst verwerken

Budget is max 700,-

Dus niet echt veeleisend maar wil een snelle laptop met touchscreen, waarom >> vind ik gewoon handig en leuk ik zal de laptop ook op mijn multimedia center aansluiten en het leek mij makkelijk om de BPM studio studio op het scherm aan te sturen.

De laptop zal enkel thuis worden gebruikt geen veeleisende (geheugen ) programma's.

Mijn zoektocht leide tot de volgende 4 laptops

pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA002H
pricewatch: Acer Aspire V5 P-53316G50Mass
pricewatch: Acer Aspire V5-571PG-323B4G50Mass
pricewatch: Acer Aspire V5-431P-987B4G50Mass

De verschillen die uit een vergelijk komen zijn

Schermgroote
Werkgeheugen (3x 4gb vs 1x 6gb)
SSD in de asus (maar koelings problemen??)

Voor de rest lijken de laptops erg op elkaar echter is de prijs van de aspirev5 431 significant lager

Wat is jullie advies?

Nils

• NilzP
Niemand advies?

• tewouwie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10 09:39
zou ook graag hier advies over willen hebben, zit namelijk in de zelfde situatie :*)

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Koeling probleem bij de Vivobook is na een Bios flash (bijna) opgelost..

• NilzP
Heeft er iemand enige ervaring met een van de bovengenoemde laptops?

Thanks

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-11 10:23
Sinds vorige week heb ik deze
http://www.bol.com/nl/p/a...k-touch/9200000009597956/

Dus met een i5 processor i.p.v. de i3. Op zich ben ik tevreden met het scherm, maar ik kom van een oude Fujitsu Siemens laptop uit 2007 met een scherm dat niet beter was voor mijn gevoel. Helaas heeft die de geest begeven... Voor huis-tuin en keuken gebruik was mijn oude Fujitsu gewoon een prima laptop, maar ook werken tekenprogramma's van Autocad en Solidworks er voor mij goed genoeg op... M'n Asus voldoet daar ruim aan, behalve dat ik nu een 14" scherm heb i.p.v. 15.6".

Games speelde ik toch altijd al op de console, dus daar had ik een laptop toch niet voor nodig. Verder is die HDMI aansluiting voor mij meer dan voldoende wanneer ik wel een beter beeldscherm wil aansluiten voor films e.d. ...Vooralsnog ben ik er tevreden met de Asus... ;). Ontevreden met het scherm ben ik echt niet overigens omdat ik er toch altijd recht voor zit...

Overigens had ik in Acer weinig vertrouwen in het algemeen, omdat de bouwkwaliteit bij collega's van me weleens te wensen over liet... (welke verhalen ik ook over Asus heb gehoord, maar nooit gezien)....

Verder was W8 wel nieuw voor mij... Maar eigenlijk went dat best snel na een avondje klooien... (Hoewel een en ander lijkt best op mijn WP8 HTC 8X telefoon... ;) ). Lijkt me verder ook niet van toepassing betreffende de laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door Suntoro op 03-04-2013 11:04 ]

• NilzP
Bedankt voor de feedback!

Ga deze week de knoop doorhakken

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Toevallig hebben we vanmiddag die Asus Vivobook die Suntoro heeft gekocht ook zelf gekocht voor mn vriendin. Mooi dingetje hoor! Strak design, hij is heel stil, touchscreen reageert erg snel.
Zou idd wel de i5 ipv i3 nemen, voor die 50 euro meer..
Maar goed, geen ervaring met die andere opties natuurlijk.
Die SSD in de Asus is trouwens niet benaderbaar als schijf, maar werkt als een soort cache. Hij start dan ook supersnel op. Weet niet precies of dit nu via een feature uit Windows zelf is of via een tool van Asus, mn vriendin is veel te blij met dr nieuwe speeltje om me te laten kijken :P.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-11 10:23
Mijn Asus VivoBook S400CA-CA006H zul je vast ook wel voor 700,- euro ergens kunnen aanschaffen denk ik.

Dat touchscreen is toch wel iets waar je aan moet wennen. Ik heb geen tablet en zo'n scherm zit toch niet binnen handbereik als je op het toetsenbord bezig ben... Maar goed het is toch leuk dat het er op zit en je kan er wel leuk mee spelen, want er zijn app te gebruiken die je normaal op je tablet zou doen. Maar het voordeel van een touchscreen zie ik meer in een smartphone of tablet...

Ik heb verder ook geen ervaringen met andere Ultrabooks, maar na een week in bezit ben ik erg content met mijn Asus... Lekker snel opstartend, stil en lekker vlot over het algemeen... Doet verder gewoon wat ik verlang van een laptop... Of dat door de SSD komt, ik denk wel dat die daar aan mee helpt. Maar ik kan in die SSD in verkenner niet benaderen (ik als leek dan)... Een beetje Tweaker is daar natuurlijk wel handig genoeg voor denk ik...

In ieder geval denk ik niet dat je spijt zult krijgen van een Asus, maar ik zou wel voor i5 versie gaan als het even kan...

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:14
Mag ik je even de Vivobook sterk ontraden? Ik ben in het bezit van het kleinere broertje.

Het is namelijk één grote dikke ontwerpfout. Eenmaal ingeklapt en aangesloten op een extern beeldscherm is de koelingventilator erg afgedekt, aangezien deze in opengeklapte situatie tussen de bovenkant van het keyboard en voor het scherm de vivobook verlaat. Dichtgeklapt op extern scherm een HD video bekijken resulteert dus in oververhitting en uitval van de vivobook.

Verwijderd

De kleine vivibook is inderdaad een totale miskoop. De koeling is gewoon zo slecht... Daarbij scoort hij op gebieden als accuduur en fangeluid ook niet echt hoog (lees: het is dramatisch). De S400 scoort volgens mij een stuk beter.

Ik zou echter afraden om in dit prijssegment een laptop te nemen met een 768p scherm. Voor iets boven de €600 heb je ook de inspiron 15R SE met 1080p scherm. Dat bied volgens mij veel meer meerwaarde dan een touchscreen.

• NilzP
Hi Forummers,

Bedankt voor alle reacties, na wat heroverwegingen heb ik toch besloten dat een touchsvreen geen vereiste is dus ik heb nu een veel grotere keus.

Zoals eerder vermeld, huis tuin en keuken gebruik, vereiste snel en goed scherm, ga vanavond eens het e.e.a. op een rij zetten, als jullie in de tussentijd adviezen hebben hoor ik het graag.

Budget is 500/600 euro, lijkt me geneoeg voor een beetje degelijke laptop, game er niet op geen zware programma's.

Nils

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Budget is max 600 euro en je wilt een goed scherm (1080p), dan is er maar 1 keuze en dat is de Dell 15R SE. Hier een filmpje....

YouTube: Review - Dell Inspiron 15R SE

Verwijderd

Er is inderdaad geen sprake van keuze. Je kan 'kiezen' tussen de inspiron 15R SE, afhankelijk van de huidige actie tussen de €550 en €650, of de asus N56, richting de €720. Als je ook maar iets wilt wat geen brak 768 pixels hoog scherm is met dramatisch contrast en kijkhoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 19:59 ]

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:58:
Er is inderdaad geen sprake van keuze. Je kan 'kiezen' tussen de inspiron 15R SE, afhankelijk van de huidige actie tussen de €550 en €650, of de asus N56, richting de €720. Als je ook maar iets wilt wat geen brak 768 pixels hoog scherm is met dramatisch contrast en kijkhoeken.
Of misschien een "refurbished" S15 voor €699: https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/SVS1511C173B.NL3.A
Pagina: 1