Op dit moment ben ik in het bezit van een Samsung R580-JS06 De accu heeft het echter inmiddels begeven en ook de toetsen beginnen los te raken. Bij het spelen van spellen wordt de laptop erg warm en valt dan uit.
Kort samengevat.. Tijd voor een nieuwe!
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk TV, films en series bekijken en downloaden. Af en toe een oud spel maar ook 1 à 2x per jaar een film bewerken met Pinnacle Studio.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Liefst rond de € 750,-
Maximaal € 850,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik reis elke dag van Zwolle naar Utrecht en neem dan regelmatig de laptop mee. Echter wil ik geen kleiner scherm dan 15,6 inch omdat ik ook vaak met 2 personen films of series kijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben zelf een redelijke samsung fan. Het is echter geen must. Vanuit 10/15 jaar geleden heb ik niet zoveel met het merk Dell. Echter ben ik snel te overtuigen met mensen die er meer verstand van hebben dan ik.
Eigen onderzoek
Als ik mijn wensen aanklik waar ik wel denk kaas van te hebben gegeten:
CPU-type: Intel Core i5
Schermresolutie: 1920x1080 (full hd 1080p)
Video uit: HDMI
kom ik uit op de:
Dell Vostro 3560 (9591)
Dell Vostro 3560 (8062)
Asus N56VJ-S4149H
Dell 15R SE (n0015s11)
Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
Asus N56VJ-S4006H
van de Lenovo y500 heb ik nog nooit gehoord. Wel heb ik slechte dingen gelezen over de touchpad. Aangezien ik veel met de touchpad werk en bijna nooit met een muis schrikt me dat af.
Waar twijfel ik over?
- Moet ik wel een I5. Kan ik niet net zo goed een AMD nemen?
- Hoeveel geheugen en wat voor soort?
- Videochips zegt me niets. heb ik dat nodig om video's te bewerken of alleen voor gamen?
- Windows 7 of windows 8. Mijn voorkeur gaat uit naar Windows 7 omdat ik dat ken.
Er zijn vast nog wel wat zaken belangrijk waaraan een laptop moet voldoen met mijn wensen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Kort samengevat.. Tijd voor een nieuwe!
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk TV, films en series bekijken en downloaden. Af en toe een oud spel maar ook 1 à 2x per jaar een film bewerken met Pinnacle Studio.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Liefst rond de € 750,-
Maximaal € 850,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik reis elke dag van Zwolle naar Utrecht en neem dan regelmatig de laptop mee. Echter wil ik geen kleiner scherm dan 15,6 inch omdat ik ook vaak met 2 personen films of series kijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben zelf een redelijke samsung fan. Het is echter geen must. Vanuit 10/15 jaar geleden heb ik niet zoveel met het merk Dell. Echter ben ik snel te overtuigen met mensen die er meer verstand van hebben dan ik.
Eigen onderzoek
Als ik mijn wensen aanklik waar ik wel denk kaas van te hebben gegeten:
CPU-type: Intel Core i5
Schermresolutie: 1920x1080 (full hd 1080p)
Video uit: HDMI
kom ik uit op de:
Dell Vostro 3560 (9591)
Dell Vostro 3560 (8062)
Asus N56VJ-S4149H
Dell 15R SE (n0015s11)
Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
Asus N56VJ-S4006H
van de Lenovo y500 heb ik nog nooit gehoord. Wel heb ik slechte dingen gelezen over de touchpad. Aangezien ik veel met de touchpad werk en bijna nooit met een muis schrikt me dat af.
Waar twijfel ik over?
- Moet ik wel een I5. Kan ik niet net zo goed een AMD nemen?
- Hoeveel geheugen en wat voor soort?
- Videochips zegt me niets. heb ik dat nodig om video's te bewerken of alleen voor gamen?
- Windows 7 of windows 8. Mijn voorkeur gaat uit naar Windows 7 omdat ik dat ken.
Er zijn vast nog wel wat zaken belangrijk waaraan een laptop moet voldoen met mijn wensen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
[ Voor 0% gewijzigd door sniekp op 12-03-2013 14:16 . Reden: typefout ]