AMD Hudson (A75, A85x) raid cap van 1150 MB/s?

Pagina: 1
Acties:

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 20:53
Ik ben er achter gekomen dat een AMD Hudson chipset blijkbaar een doorvoer 'cap' heeft van circa 1150 MB/sec.

Tweakblog XElDiablo690: 6x SSD RAID in mini-ITX Expiriment

Ik heb in Windows 7 op twee manier manieren getest:

- Met 4 SSD's in raid 0
- Met 6 SSD's

Ze hebben een leessnelheid van 470mb/sec.

Verse installatie, en bij 4 kwam ik al een bepaald maximum tegen. Bij 6 werd dit in HD tune wel erg duidelijk en ontstond er een duidelijke aftopping in de grafiek van HD-tune, een beetje als een meetgrafiek die uit z'n bereik loopt.

Nu heb ik helaas vergeten screenshots te maken. Maar mijn ik vraag me dan ook meer af waar dit vandaan zou kunnen komen. Immers, 4x470 MB/sec is theoretisch 1840, en 6x 2760 MB/sec. En de bandbreedte van de Southbridge is 2 GB/sec. Processorbelasting was in beide gevallen 13 tot 25% (quad core... wellicht één proces?). Ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar 4 SSD's omdat ik het gevoel had dat de PC met 6 SSD's in raid soms bleef hangen (blijkbaar teveel van het goede).

• Basbas32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13
Eerst moet je weten dat de RAID functie in je moederbord wordt geregeld door een combinatie van de storagecontroller en de processor voor de berekeningen en het ram voor tijdelijk opslag. Dus de bottole neck zit hem in een combinatie van deze componenten.

Maar natuurlijk ook de SSD die jij hebt kunnen het waarschijn niet geven. Of hebben deze een ander probleem met instelling eg. TRIM.