Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een nieuwe cpu, 3570K, en ik zou daarvan de max. multi van willen weten.
Dit is nieuw voor mij van hoe en wat dit te doen.
Hebben jullie advies hiervoor want dit is nieuw voor mij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De maximum multiplier kun je vinden op ark.intel.com

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel dus als ik wil OCen met de cpu tot hoever deze kan gaan.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:16
Die vraag kun je beter hier stellen:

Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:51:
Bedoel dus als ik wil OCen met de cpu tot hoever deze kan gaan.
Dat is per CPU verschillend. Dus kijk gewoon tot wanneer 't ding stabiel blijft draaien

Verwijderd

al tijd mensen die weer geluk hebben, op 5.5ghz opstarten in windows, met kleine volt aanpassing niet slecht jan.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-02 22:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is juist de hele kunst van overclocken. Al is het sinds Sandy Bridge enorm simpel geworden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

inderdaad maar als je een 3570k hebt waar je gewoon in windows alles mee kan doen op 5.5ghz dan wil je wel even verder kijken wat er meer mogelijk is toch??
en dan maar beter even wat na vragen inplaats van teveel testen zonder goede feedback

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoe bedoel je dat?

Hij zal toch echt zelf moeten gaan overclocken en uitzoeken hoe hoog hij kan gaan voordat het instabiel wordt. Dat kunnen we niet voor hem doen.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
De max multi van een i5 3570k is volgens Intel x63.

Maar je moet al wel geluk en een flinke sloot aan koeling hebben wil je die gaan halen. (Stikstof, of iets creatiefs met water)

[ Voor 17% gewijzigd door Vayra op 12-03-2013 13:25 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Vayra schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:25:
De max multi van een i5 3570k is volgens Intel x63.

Maar je moet al wel geluk en een flinke sloot aan koeling hebben wil je die gaan halen. (Stikstof, of iets creatiefs met water)
Praktische info

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt hiervoor.
Heb max. gevonden, dit met 1,5Vcore en multi 55 kan ik gewoon alles doen in windows.
Ga zelf eens kijken of ik met een mindere multi hem stabiel kan krijgen met minder voltage en gewoon mijn benchmarks kan draaien.
Topic mag dus op slot en mensen die eventueel meer info hebben hierover dan zie ik er graag een dm over verschijnen.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:16
1.5v vcore?!?! Dat zou ik maar eens gauw omlaag gooien. Je CPU degraded dan wel hard.

• LiquidT_NL
Ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent, want je post wijst daar niet op. Je weet dat je de boel flink kan beschadigen als je niet goed bezig bent?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Geen reactie meer; implicatie: CPU is dood.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:32

Ultrapc

Anyone steak?

1,5 volt!? Ik heb dit alleen met AMD's gezien, en die werden al heeeel warm, zoals hierboven aangegeven: je weet toch wel wat je aan het doen bent toch, temps in de gaten houden enz?

Succes met frituren! (Grapje)

Edit:
Hierboven: haha, ik denk het wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ultrapc op 12-03-2013 17:06 ]

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
CPU wordt niet gestrest en was alleen om te kijken of ik in windows kon komen.
Max is 1 keer 1,5V erop geweest en kon gewoon in windows rond surfen.
Erna weer op stock, x55 was al een wonder voor mij voor deze cpu.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

1,5 v is niet echt heel lekker om 24/7 te gaan draaien, maar om te benchen kan dat best hoor.

Verwijderd

Topicstarter
1,5V was het max wat ie nodig had om in windows te surfen.
Heb met deze Vcore geen stress testen uitgevoerd, alleen kijken wat hij aan multi aankon om in windows te komen.
Dit weet ik nu en draai weer stock settings, heb geen koeling ervoor om ook daadwerkelijk ermee te kunnen benchen.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Ik begrijp het nut niet om op je cpu voltage op 1,5V te zetten en vervolgens op internet te surfen. Ik denk dat je geen verschil zult merken ;). En voor benchmarks 1,5V op een 3570K te zetten zit je snel tegen een goede waterkoeling/stikstofkoeling aan.

Ik krijg mijn 3570k maximaal 4,7Ghz op 1,3150V, full load max 81 graden icm. een goede waterkoeling.

[ Voor 10% gewijzigd door JustwilliamNL op 12-03-2013 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit was alleen om te kijken op welke multi ie max wil starten en dat windows werkt, meer niet.
Topic mag dicht want ben er uit.

• LiquidT_NL
Ik weet ook niet wat je met deze informatie zou willen, maar goed. Mooi dat je je antwoord hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zocht was hetvolgende.
Iedereen wil weten wat de max. multi is van zijn cpu.
Ik wilde dus weten hoe dit te testen is om erachter te komen.
Heb daarop 1 goed antwoord gekregen en ook uitleg bij gekregen hoe dit te doen door GerardReintke.
Dus dat was mijn doel, wat in te stellen, hoe in te stellen en waarop nog meer te letten dan alleen de temps.
Thanks to GerardReintke.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nofi maar dat klinkt alsof je 0,0 verstand hebt van overclocken, maar wel dat (nietszeggende) getal wilt weten om te patsen of zo? :P

Overclocken is namelijk heel veel proberen. Het is niet relevant wat je multi wall is, als je die met jouw koeling toch nauwelijks kunt bereiken (zelfs niet om even te benchen)
Hij wil vast nog wel iets hoger, maar dan heb je ook een bak meer Vcore nodig (en LN2 of dry ice)

Wil je niet extreme overclocken en benchen, maar gewoon 24/7 een stabiele overclock draaien, dan is het enkel relevant welke multi je kunt bereiken met een Vcore die veilig is voor 24/7-gebruik (en dat is 1,5 volt niet)

Verwijderd

Topicstarter
overclocken is heel iets anders dan een max multi zoeken.
zijn er genoeg die vanalles roepen wat wel en niet aan moet staan daarvoor.
ik hoef niet te patsen of zo, leuk om een keer een max multi te weten.
benchmarks met de Mugen3 Gamers Edition draai ik vlot met 4,9Ghz zonder enig probleem, max temps 67 graden dus heel makkelijk om te benchen.
Stabiel 24/7 ben ik nog aan het zoeken en zal nog wel ff duren, net 2 dagen de cpu.

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:51:
Wat ik zocht was hetvolgende.
Iedereen wil weten wat de max. multi is van zijn cpu.
Nee, iedereen wil weten wat de max frequency is van zijn CPU waarbij de CPU met de gebruikte koeling binnen de perken is en stabiel. Een CPU die onder load te heet wordt of fouten maakt, dat wil niemand. Het getal zegt dus niets, want het is een waarde die je nooit redt.

Verwijderd

Topicstarter
Met die max multi zal ik niet kunnen gaan stressen nee.
Ik snap dan niet waarom er mensen dan om vragen, wat is je max multi en met welke voltage.
Degene die dit vragen kunnen dit mss wel draaien stabiel ivm LN2 en meer.
Getal van de multi zegt dus degelijk wel iets maar daar gaat het hier niet om toch.

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:13:
Ik snap dan niet waarom er mensen dan om vragen, wat is je max multi en met welke voltage.
Ik heb werkelijk waar nog nooit iemand horen vragen wat iemand zijn max multi is in die sense: dat de PC uberhaupt opstart, ongeacht stress-stabiliteit en temps. Jij bent voor mij de eerste. Daarom vraag ik mij af waarom het jou interessant lijkt om te weten.

Wat ik mensen wel vaak zie vragen is inderdaad wat de max overclock is die iemand heeft bereikt, maar daarmee wordt geimpliceerd dat ze vragen naar stabiele overclock met temps binnen de perken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb genoeg cpu's te koop gehad en heb er genoeg te koop zien staan.
Regelmatig wordt er dan gevraagd of je weet op welke max multi hij wil doorstarten en je in windows kunt komen, schijnbaar vinden er mensen dit wel belangrijk om te weten.
Om stabiel te kunnen draaien weet ik ook wel dat je er een goede koeling voor nodig zult gaan hebben en dat ik nooit stabiel kan draaien op lucht met 55 multi.

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:22:
Heb genoeg cpu's te koop gehad en heb er genoeg te koop zien staan.
Regelmatig wordt er dan gevraagd of je weet op welke max multi hij wil doorstarten en je in windows kunt komen, schijnbaar vinden er mensen dit wel belangrijk om te weten.
Dat is mijn punt: omdat anderen het vragen wil jij het ook weten, want je weet zelf niet precies waarom het voor jou interessant is.

Maar goed, wil ook niet de boel derailen, maar ik was gewoon heel benieuwd waarom deze info voor jou van belang was.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:32

Ultrapc

Anyone steak?

Ik ook (nog steeds, maar ik ga niet verder op het onzinnige (en nutteloze) onderwerp), maar ik ben al blij dat je je CPU niet hebt gefrituurd, want dat zat er echt aan te komen :D

Succes verder!

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag gesloten worden.
Modbreak:Hou aub op met offtopic posts als dit. Als je vindt dat een topic niet aan de regels voldoet mag je een topicreport aanmaken.

Sowieso wil ik je erop wijzen dat GoT geen helpdesk is met tickets oid, maar een discussieforum. Als je een topic hier opent kan er discussie ontstaan - daar is een forum voor. Topics gaan alleen dicht als regels overtreden worden, niet omdat de topicstarter geen zin meer heeft in een discussie :o

[ Voor 89% gewijzigd door dion_b op 14-03-2013 01:48 ]

Verwijderd

ja heb de test gezien, linx64 mem all, flops dik over de 100.
multi op 52 met een vcore van 1.192 zeer netjes jan, en die wilde ze wel dus al weer goed verkocht.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker net verkocht dus ff vlug een mooie deal kunnen maken.
Jammer van de chip maar het geld telde nu ff harder.

Verwijderd

zo is het voor zo,n bedrag, goed gedaan.
Pagina: 1