Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerbrus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb recent een nieuwe PC besteld, met de volgende specificaties:
  • CPU:
    Intel Core I5 3570
  • RAM:
    Corsair XMS3 8GB, PC3-12800
  • Videokaart:
    XFX Radeon HD 7950 Black Edition
  • HDD's:
    Seagate Barracuda 3TB,
    Samsung 840 Pro Series 256 GB
  • Moederbord:
    ASUS P8Z77-V
  • Voeding:
    Cooler Master Silent Pro M2 620 Watt
  • Koeling:
    Scythe Mugen 3 PCGH
Nu zijn er al vrij snel na het bouwen van de PC, en de windows-installatie problemen gaan voorkomen:
  • Catalyst Control Center Crasht vaak direct na het opstarten,
  • Skype crasht met enige regelmaat,
  • Na installatie crasht "Medal of Honor Warfighter" bij het opstarten,
  • Minecraft met het "Feed the Beast" modpack crasht regelmatig, vaak na 10 seconden, maar af en toe blijft het wel een half uur werken.
  • De PC zelf is vanmorgen ook een keer uitgevallen, lijkt het. (Loginscherm toen ik terug kwam uit de keuken), Ik had echter nog geen minidumps aan gezet.
M'n video driver is up to date, en zelfs na een verse her-installatie van Windows, gisteren, heb ik weer dezelfde problemen met de bovengenoemde applicaties.

Mijn vermoeden is dat de hardware zelf ergens defect is, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik moet zoeken. (Kabels zijn allemaal correct verbonden, RAM zit goed in de slots)

Heeft iemand enig idee waar dit probleem kan zitten? Als jullie iets van logfiles willen zien kan dat natuurlijk, roep maar wat jullie willen zien... Het frustrerende is dat m'n tweelingbroer exact dezelfde PC heeft, welke wel gewoon werkt -.-

(Als dit niet de juiste locatie is voor deze vraag, mijn excuus, dit leek me het meest geschikte subforum.)

In ieder geval bedankt voor't lezen, ik hoop dat iemand me kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:08

Wish

ingwell

RAM al eens een nachtje laten stampen - kijken of die errors geeft? Met memtest bijvoorbeeld.

Wat zijn de temps van je CPU en GPU?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerbrus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01-2022
Temperaturen zijn tussen de 20 en 35 graden voor de CPU, 31 voor de GPU
(Alleen Chrome open met youtube, dus niks bijzonders), dat lijkt het probleem niet te zijn.

Ik zal kijken of ik vannacht een memtest kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heeft die CPU ook een IGP (heb je de K of niet-K versie?), dus haal je videokaart er ook eens uit en sluit je monitor aan op je moederbord. Kijken of dat stabieler is.