Windows 8 Upgrade als upgrade gebruiken op een tweede pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik heb twee computers, een desktop en een HTPC. Beide hebben een originele Windows 7.

Eind 2012 heb ik de desktop geüpgradet naar Windows 8 Pro. Ik ben daar niet echt tevreden over en wil terug naar Windows 7. Maar de razendsnelle boot van Win 8 vind ik wel interessant voor mijn HTPC.

Kan ik de upgrade verwijderen van mijn desktop en nieuw over Windows 7 van mijn HTPC heenzetten? Of mag dat niet van de licentie en gaat de activatie dan mis, omdat het om een ander Win 7-serienummer gaat?

Hopelijk is mijn vraag zo helder. Op Google vind ik voornamelijk mensen die simpelweg van Win 8 afwillen, of mensen die hetzelfde willen en er niet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al naar Microsoft Support gebeld met deze vraag? Klinkt raar, maar ik denk dat zij het beter weten dan wij hier uit de licentieovereenkomsten proberen te halen. Zijn je Windows 7 versies OEM of waren die retail? Bij het laatste zou het mogelijk moeten zijn, je W8 licentie hangt aan je W7 retail en mag daarom mee verhuizen. Je wisselt dan de licenties om van systeem. Retail is tenslotte niet hardware gebonden.

Commandline FTW | Tweakt met mate