Transporter (kickstarter) + iTunes library

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:17
Sinds dat dit kickstarter project langs kwam in een newsfeed ben ik er in geïnteresseerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com//media/2013/03/screen-shot-2013-03-11-at-10scaled.10.10-am.png

Het principe werkt als volgt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4WtrvTBDA18]

2 van deze zouden ervoor kunnen zorgen dus dat ik thuis en bij mn vriendin mijn files bij de hand heb.
Waar ik het voor wil gebruiken is om voornamelijk mijn iTunes en iPhoto Library op te zetten want die nemen aardig wat meer in beslag dan de 128GB die ik op mn laptop heb (en natuurlijk een gedeelte voor backup + documenten).

Vanaf afstand zou ik het kunnen gebruiken met de cloud functie en ben ik bij een "thuis"-locatie dan werkt het een stuk sneller (met name bij films en andere grote bestanden prettig) omdat het dan in het lokale netwerk te benaderen is als NAS.

Wat zijn jullie gedachten hierover en zijn er andere oplossingen die hetzelfde bieden waar ik nog niet van af weet? (Pogoplug; wel cloud, geen sync op afstand (?), QNAP/Synology; duurder, geen sync op afstand) En als iemand een review heeft gevonden hou ik me ook aanbevolen, dan ben ik met name geïnteresseerd in de behaalde snelheden (lokaal en over internet). Ik overweeg ook om er misschien een onderweg mee te nemen, vraag hierbij is dan of het redelijk snel zichzelf kan initialiseren en een sync starten.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Edit (boodschappenkarretje):
2 x Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB

2 x Transporter

Zou uitkomen op ((2 x 65) + (2 x 155)=) 440,- niet heel duur voor je eigen "fee-less" 1TB cloud oplossing met lokale mogelijkheden lijkt me :)

[ Voor 11% gewijzigd door bokkow op 12-03-2013 11:11 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:22
Ik ken de transporter niet, maar zag laatst een advertentie van een myDitto, volgens mij is dat zo ongeveer het zelfde als wat jij wilt behalen, thuis een gewone NAS, en via een usb-key kan je overal ter wereld zo inloggen door de key in te pluggen. [correct me if i'm wrong]

Je kan ze o.a. HIER kopen

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52

Ethirty

Who...me?

Ik kwam vandaag deze oplossing ook tegen via een blog. Zet er veelbelovend uit. Er Is ook een 2.0 versie voor 2TB.

Ze hebben inmiddels een website met veel how-to video's en ze zijn inmiddels ook leverbaar in Europa.
http://www.filetransporter.com/

Prijs is £179 voor de versie zonder disk.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB