Toon posts:

3 schermen aansluiten op mijn videokaart lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum leden,

Ik bezit een Asus HD6670,1GB die eyefinity ondersteunt waardoor deze tot zo een 6 schermen kan ondersteunen maar ik kom niet verder als 2.

Ik heb 3 schermen welke op de volgende manier zijn verbonden met mijn videokaart:

Linkerscherm: DVI to VGA adapter met vga kabel (mijn scherm heeft geen DVI aansluiting )
Hoofdscherm: Displayport to HDMI kabel. ( mijn scherm had geen displayport aansluiting ).
Rechterscherm: HDMI to HDMI.

Ik heb al het een en ander onderzocht en veelal komt er uit dat je een actieve adapter moet gebruiken voor de displayport maar ik zie geen actieve Displayport to HDMI adapters.

Windows ziet tevens wel alle 3 de schermen maar tijdens het maken van een eyefinity group kan ik er maar 2 extenden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om alle drie mijn schermen werkend te krijgen.

Alvast bedankt! :)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Heb je geen apparaat met DVI, zoals je rechterscherm? Anders kan je als het goed is het DVI omvormen naar HDMI met een passieve adapter.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, helaas hebben mijn schermen enkel HDMI aansluiting en vga.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03
Of voor die hdmi naar vga een hdmi naar dvi kabel. Geen idee of dat scherm dvi-i heeft

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Punt blijft dat je een actieve adapter moet hebben wil je 3 schermen gaan draaien.
Actieve HDMI naar displayportadapters heb ik zo ook niet gezien, maar dat komt vast omdat daar teveel royalties over betaald meoten worden (als het uberhaupt al is toegestaan).

• LiquidT_NL
Arunia schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:40:
Of voor die hdmi naar vga een hdmi naar dvi kabel. Geen idee of dat scherm dvi-i heeft
Elke DVI is goed op het scherm. Hij gebruikt tevens nergens een hdmi naar vga kabel. Ben je in het verkeerde topic aan het posten? :P

@Furiox: ik zou eens proberen dan op die actieve adapter een hdmi->dvi kabel/adapter te proberen. Theoretisch moet dat werken. Anders ben je fucked en moet je een tweede videokaart halen of gewoon een fatsoenlijke monitor, want met alle respect, maar enkel VGA en HDMI is wel heel beroerd, als je geen eens 1 scherm hebt met DVI. Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat 1 of 2 van die monitoren bij elkaar geraapt zijn via vrienden/kennissen, wat niet erg is verder, maar zeker enkel HDMI vind ik curieus.

[ Voor 45% gewijzigd door LiquidT_NL op 12-03-2013 11:20 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03
LiquidT_NL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:17:
[...]

Elke DVI is goed op het scherm. Hij gebruikt tevens nergens een hdmi naar vga kabel. Ben je in het verkeerde topic aan het posten? :P
Ik las toch echt ergens vga hdmi, maar dat was het niet. Je hebt gelijk. Verkeerd gelezen.

• LiquidT_NL
Arunia schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:50:
[...]

Ik las toch echt ergens vga hdmi, maar dat was het niet. Je hebt gelijk. Verkeerd gelezen.
geen punt ;) Ik las er ook bijna overheen, ware het niet dat VGA naar HDMI vrij duur is en mij onwaarschijnlijk leek

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

2 schermen zijn gloednieuw en heb ik zo een 2 weken geleden gekocht na goede reviews gelezen te hebben:

Beide zijn van Samsung:

Scherm 1: Scherm details...

Scherm 2: Scherm details..

Het derde scherm is inderdaad wel erg oud en ondersteunt alleen VGA. Daarom wil ik ook nog een nieuw scherm aanschaffen ook van Samsung maar moet ik wel weten welke aansluiting die nodig heeft.

Is het tevens van belang om de displayport active te hebben of kan het elke willekeurige port zijn op mijn videokaart die een actieve adapter heeft om 3 schermen te ondersteunen.

Ik hoor graag van jullie! :)

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:51:
Bedankt voor de reacties!

2 schermen zijn gloednieuw en heb ik zo een 2 weken geleden gekocht na goede reviews gelezen te hebben:

Beide zijn van Samsung:

Scherm 1: Scherm details...

Scherm 2: Scherm details..
Ten eerste, even een open deur: als je schermen bij koopt voor een multimonitor setup, kan je beter dezelfde halen, dan een 22" en een 23" van verschillende types. Maar goed, daar heb je niets aan.

Waar je wel wat aan hebt: volgens de specs heeft die S22B300H gewoon DVI. Dan kan je die via een actieve DP tot DVI adapter aansluiten. De andere met een DVI naar VGA adapter, of DP naar VGA (passief). En het overgebleven scherm gewoon met HDMI.
Het derde scherm is inderdaad wel erg oud en ondersteunt alleen VGA. Daarom wil ik ook nog een nieuw scherm aanschaffen ook van Samsung maar moet ik wel weten welke aansluiting die nodig heeft.
Je had het echt beter allemaal in 1 keer met 3x hetzelfde model kunnen doen. Misschien voor nu is het toch fijner om een van de twee schermen die je nu hebt er bij te kopen.
Is het tevens van belang om de displayport active te hebben of kan het elke willekeurige port zijn op mijn videokaart die een actieve adapter heeft om 3 schermen te ondersteunen.
Nee, het is juist specifiek DP. De eerste 2 schermen mag op alle aansluitingen, in elk formaat. Vanaf scherm drie MOET het via een DP signaal, en dat kan dus enkel met een DP monitor, of een actieve DP adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt LiquidT_NL

Erg nuttige informatie. Ik zal een actieve displayport to DVI adapter aanschaffen en deze uitproberen.

De reden dat ik verschillende types en grotes heb is omdat ik op het grote scherm programmeer/ontwerp, middelste scherm werk en linkerscherm is puur voor de e-mail/FTP.

Zodra ik de adapter binnen heb zal ik laten weten of het is gelukt.

Mvg Furiox

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:21:

De reden dat ik verschillende types en grotes heb is omdat ik op het grote scherm programmeer/ontwerp, middelste scherm werk en linkerscherm is puur voor de e-mail/FTP.
Iedereen heeft zo'n setup. Maar het werkt gewoon veel fijner en mooier om dezelfde schermen te hebben, zodat je niet met al die maten maar vooral ook groottes zit. Het ziet er nogal maf uit anders dat je 3 verschillende lettertype groottes hebt. Het is geen ramp, maar ik kan je als lange gebruiker van multimonitor setups vertellen dat je beter af bent met 3x hetzelfde scherm. Mocht je nu dat scherm vervangen, probeer hem te vervangen met 1 van die andere schermen.

Pagina: 1