Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tweaker102
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-03 12:21
Hallo tweakers,

Ik heb sinds een week of 2 de Xperia Z. ben er over het algemeen wel tevreden mee.
Echter heb ik wat problemen met het mobiele netwerk.

Probleem 1.
Vaak als ik een app start (playstore,facebook e.t.c.) krijg ik eerst de melding dat ik geen internet heb, of een netwerk fout. Als ik dan refresh of de app opnieuw start werkt het wel. Ook tijdens het browsen op b.v. google valt af en toe het internet even weg voor een seconde of 5. Ook vind ik dat op bijvoorbeeld facebook de afbeeldingen e.d. ERG traag geladen worden. soms zit ik 20 seconde te wachten voordat een afbeelding word weer gegeven.

Als ik de speedtest app van speedtest.net draai haal ik toch ruim 2.5 tot 6 mb/ps.
Heb opnieuw de MMS-Internet instellingen gedownload maar dit lost het probleem niet op.
Hebben meer mensen hier last van?

EDIT:android versie 4.1.2

Probleem 2.
Verificatie/authenticatie probleem als ik thuis met de wifi wil verbinden. Oorzaak van dit probleem heb ik me nog niet echt in verdiept. vanavond even proberen vast IP in te stellen o.i.d.

• vwat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-09 11:34
ik heb exact hetzelfde probleem met Facebook en de Playstore. Nog geen oplossing gevonden.

• Thijs001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:45
Probleem 1 heb ik ook. Hij zegt op Facebook dat ik geen verbinding heb maar vervolgens laad hij een paar seconden later wel de nieuwe berichten gewoon. Heb er zelf niet zo een probleem mee maar kan me voorstellen dat het voor sommigen vervelend is. Ik heb het overigens niet als ik op wifi zit.

• Tweaker102
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-03 12:21
Heb je dan ook dat fotos van mensen op facebook heel traag laden? zoals ik al zij zit ik soms echt 20 sec te wachten of moet ik zelfs eerst de afbeelding openen om te zorgen dat hij geladen word. en af en toe tijdens het browsen heb ik 5 - 10 sec geen netwerk.

• Thijs001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:45
Browsen heb ik geen last van tot nu toe (dat doe ik trouwens ook niet heel veel op mijn telefoon).

Het laden van foto's op Facebook, ja die plaatjes laden soms inderdaad langzaam maar of dit nu aan mijn bereik ligt of aan de Facebook App of aan de telefoon durf ik niet te zeggen. Ik had het op mijn Iphone 4s namelijk ook altijd al. Maar ook hierbij heb ik als ik op het wifi netwerk zit geen problemen, dan laden de foto's wel gewoon normaal.

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 12:03
Ik weet dat deze reactie laat is, maar voor degene die het nog niet op heeft gelost; vraag om een nieuwe SIM kaart. Zelf heb ik er nooit last van gehad, maar voor een kennis met de XZ was hiermee het probleem opgelost.

PS: SIM kaart vervangen is gewoon gratis voor abonnees, je hebt namelijk last van netwerkproblemen.
Pagina: 1