vraagje over fan-rad in arc mini

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 13:40
Hallo mensen

Ik zit nog met 1 ding voor ik aan mijn project begin.

Ik gebruik enermax apollish fans overal in mijn build, airflow is niet heel belangrijk het gaat dus veel meer om de looks.

Nou heb ik 2x fans in de voorkant en die zijn dus gewoon goed. Maar nou heb ik een 240 rad in de top en een 120 rad in de back. Maar nu vroeg ik me af wat het mooiste zou zijn, de fans in pull op beide plekken zodat je de leds van de buitenkant ziet? Of die fans in push zodat de leds de binnenkant van de kast verlichten.

Ik gebruik ook al een nzxt 60cm led strip om de binnenkant te verlichten en een paar aparte leds voor het verlichten van het reservoir en de cpu block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Gewoon allebei proberen. Dat heb je zo gewisseld.

Bouwen is proberen en aanpassen, je kunt toch geen plan vast hebben van tevoren.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
maar ik probeer het wel zo vast mogelijk te hebben. En de mening van medetweakers is toch wel belangrijk :) uiteindelijk bouw ik zoiets toch om een beetje mee te showen op lans :)

Zodra ik alles geverfd heb wat ik moet verven zal ik wel eens proberen en dan ook foto's gaan maken van de verschillende opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Laatst online: 10-12-2024
Welke optie het mooiste is, is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind zelf de rad er mooier uitzien dan de fans, dus heb dan ook mijn rad zichtbaar. Wanneer de fans zichtbaar zijn wordt het een stuk drukker qua overzicht in de kast.
Het is dus maar net welk effect je wilt bereiken. is ook bij elke kast weer anders. en afhankelijk van welke fans je gebruikt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
PAPPLE schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:27:
Welke optie het mooiste is, is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind zelf de rad er mooier uitzien dan de fans, dus heb dan ook mijn rad zichtbaar. Wanneer de fans zichtbaar zijn wordt het een stuk drukker qua overzicht in de kast.
Het is dus maar net welk effect je wilt bereiken. is ook bij elke kast weer anders. en afhankelijk van welke fans je gebruikt etc.
het probleem wat ik zie met de arc mini, is dat als ik de fans aan de bovenkant heb (dus dat je ze van buitenaf ziet) is dat de rad plaats bovenin de arc mini niet centered is in de kast, maar meer naar de zijkant is geplaatst om een dikkere rad kwijt te kunnen. Dus als je er dan van bovenaf op kijkt zie je de fans meer richting de linkerkant van de kast zitten, en dat lijkt mij persoonlijk wel lelijk.

Maar inderdaad, als je ze aan de binnenkant doet zal het waarschijnlijk iets te chaotisch worden in de kast zelf

random voorbeeld van internet wat ik bedoel met dat de fans niet gecentreerd zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i1075.photobucket.com/albums/w429/xxxmonkeymonk/IMG_20121021_223222_zpse94d6fd5.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door noudi93 op 12-03-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Laatst online: 10-12-2024
Oef, daar ben ik het mee eens noudi93. zo off-axis is ook naar mijn mening niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dilemma.. Je vindt dus geen van beide opties 'goed'. De ene is niet gecentreerd, en de andere is te druk.
Dan zou ik voor de drukte en het beperkte overzicht gaan, omdat het mij lijkt dat je toch meer naar de buitenkant van de kast kijkt, dan dat je echt druk bezig bent om alles intern continu te verbouwen.
Dat bovenstaande plaatje ziet er niet uit inderdaad, als ik dat zo zie heb ik mijn keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
tjah, ik moet eerlijk zeggen dat ik hiervoor ook nog niet naar foto's gezocht had hoe het eruit zou komen te zien. Ik had niet verwacht dat het effect zo erg zou zijn.

Ik denk dat ik met de meerderheid mee ga en de fans aan de binnenkant doe. Dit is in ieder geval het eerste wat ik ga proberen en dan kijk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 23:25
Buiten dat kan je toch zelf iets maken zodat het wel mooi uitkomt? We zitten tenslotte in het Casemodding forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
ja maar dan gaat het dus waarschijnlijk in de weg zitten met de heatsink op het mobo, maar dat weet ik niet zeker.

Moet ik allemaal een keer bekijken als ik er een dag fatsoenlijk tijd voor heb. Nu is het allemaal dingen uitzoeken tussentijds voor ik echt aan het project begin. En 's ochtends voor college dingen verven en dan 's avonds nog een laag eroverheen. Zo werk ik deze tijd, omdat het toch een drukke tijd is. Ik ben ook net begonnen met een nieuwe studie waar ik veel tijd in moet stoppen.
Pagina: 1