Boetes en snelheidslimieten Belgie/Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Aankomend weekend gaan we (voor de 2e keer dit jaar) lekker een weekje wintersporten in Frankrijk. De eerste keer snachts vertrokken en dan kan je lekker doorrijden op de lege snelwegen.
In Belgie heb ik echter 0,0 snelheidsborden gezien. Geen idee dus hoe hard ik daar mocht. Net op de wiki gezocht en je mag daar blijkbaar ook 120 rijden.

Nu vroeg ik mij echter af, wat als ik nu een boete krijg in Belgie. Ik hoor veel verhalen dat je als Nederlander geen boete kan krijgen vanuit Belgie omdat de systemen daar nog niet op zijn ingesteld. Via google kan ik hier wat artikels over vinden maar niet echt een betrouwbaar systeem.

In Frankrijk mag je dan meestal 110 of 130 en dat staat meestal wel aangegeven (in iedergeval op de tolwegen). De laatste keer heb ik wel het idee gehad dat we 1x geflitst zijn maar 2 maanden later nog niets ontvangen. Krijgen Nederlanders vanuit Frankrijk wel boetes? De websites die hier over vertellen lijken mij meer van die lobby sites die benadrukken dat te hard rijden stout is en dat je echt wel een boete krijgt. Maar ook hier hoor ik wisselende verhalen over.

Nu hoeft die boete natuurlijk niet alleen te zijn als ik express 140 rijd bijv maar een hoop stukken waren gewoon heel erg onduidelijk. En om nu op een lege 3 baansweg 100 te gaan rijden just in case vind ik ook weer zo sneu op een rit van 10 uur.

De geplande route is ongeveer deze

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat is nu concreet je vraag?

"Kan je snelheidsboetes ontvangen vanuit Frankrijk en Belgie?"

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 20:05

Sebazzz

3dp

Is het niet sneller om via de Duitse autobaan te gaan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb jaren geleden wel eens bekeuring uit Belgie ontvangen, was geflitst in de omgeving van Luik met 155 km/u...... Koste indertijd iets van 160 euro.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

thewizard2006 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:35:

Nu vroeg ik mij echter af, wat als ik nu een boete krijg in Belgie. Ik hoor veel verhalen dat je als Nederlander geen boete kan krijgen vanuit Belgie omdat de systemen daar nog niet op zijn ingesteld. Via google kan ik hier wat artikels over vinden maar niet echt een betrouwbaar systeem.
Me dunkt dat er een verschil is tussen een flitskast en aangehouden worden door de politie? Volgens mij heb jij het over het eerste.
Zie hier de hoogte van de bekeuring. Voor flitsboetes heb je gelijk: sinds er een nieuw computersysteem is kunnen die voor Nederlanders nog niet geint worden omdat er geen verdrag voor is. Dat zou pas in 2014 komen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Aan TS - Nu is Belgie niet optimaal voorzien van de nodige verkeersborden maar er staan genoeg borden met de maximaal snelheid hoor. Of je moet met 250 km/h door België geknald zijn dan kan je beter goed voor je kijken ja.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sebazzz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:41:
+1

Met de A61 langs de DE/FR grens, dan A5 tot aan Basel. In slechtste geval 130km/u doorrijden :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Franse Peage rijdt toch honderd keer comfortabeler dan Duitse snelweg. Maar goed, dat is een keuze, net zoals de auto: comfortabel Frans of hard Duits. En dat geldt zowel voor rijcomfort als voor snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Hooglander1 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:40:
Wat is nu concreet je vraag?

"Kan je snelheidsboetes ontvangen vanuit Frankrijk en Belgie?"
Concreet ja :)
Sebazzz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:41:
Wellicht. Je rijd dan wel een stuk om en vaak pakt de navigatie ook nog een stukje oostenrijk mee waar je volgens mij dan weer een vignet voor nodig hebt.
Maasluip schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:59:
[...]

Me dunkt dat er een verschil is tussen een flitskast en aangehouden worden door de politie? Volgens mij heb jij het over het eerste.
Zie hier de hoogte van de bekeuring. Voor flitsboetes heb je gelijk: sinds er een nieuw computersysteem is kunnen die voor Nederlanders nog niet geint worden omdat er geen verdrag voor is. Dat zou pas in 2014 komen.
Ik heb het over een flitskast ja
psy schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:49:
Aan TS - Nu is Belgie niet optimaal voorzien van de nodige verkeersborden maar er staan genoeg borden met de maximaal snelheid hoor. Of je moet met 250 km/h door België geknald zijn dan kan je beter goed voor je kijken ja.
Ik heb echt heel bewust gezocht naar borden omdat ik ze dus echt helemaal nergens heb gezien en wilde voorkomen dat ik veel te hard zou rijden. 140 waar 120 = doable. 140 waar 100 is wat te veel van het goede voor mij. Volgens mij voornamelijk op de E411 gereden.
dion_b schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:23:
[...]

+1

Met de A61 langs de DE/FR grens, dan A5 tot aan Basel. In slechtste geval 130km/u doorrijden :)
Dat is dus qua tijd via google maps 2 uur langer

[ Voor 113% gewijzigd door thewizard2006 op 12-03-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Routepunt B heb je op de verkeerde rijbaan gezet. Dat kost je al 12 minuten. Als als je dan die via bij Besancon verwijdert en Bern - Lausanne - Geneve doet is het nog "maar" 1:10 langer.
Zo dus

Dan nog zou ik gewoon Frankrijk kiezen. De A61 is ook niet de prettigste weg om te rijden en de laatste keer dat ik er was waren er nog een paar flinke wegwerkzaamheden waar je maar 80 mag.
En die snelheidsboetes... tja. Volgens mij wordt er op de Peage vrijwel niet geflitst. Rond Metz en Nancy staan wel een paar flitspalen.
Gewoon niet te gek doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Maasluip op 12-03-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:49

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

100kmh is altijd aangegeven, anders is het 120km.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40
En verwijder de flitspalen maar uit je smartphone want daar staan in Frankrijk strenge boetes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:31

GaMbiNo

1337

Ik ben in augustus vorig jaar 100% zeker 2 keer geflitst in Frankrijk en ik heb nog geen boete ontvangen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
thewizard2006 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:33:
Ik heb echt heel bewust gezocht naar borden omdat ik ze dus echt helemaal nergens heb gezien en wilde voorkomen dat ik veel te hard zou rijden. 140 waar 120 = doable. 140 waar 100 is wat te veel van het goede voor mij. Volgens mij voornamelijk op de E411 gereden.
In Nederland staan (stonden? Door de recente 130-wijziging is het nogal overhoop gegooid) ook nooit borden met de maximumsnelheid, dat zit simpelweg in dit bord ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQkbb9K7iRs4GFlXKZBk97yiG9p_TGkSGxasDJuqd-KQH60d3xXtw

De geldende maximumsnelheid staat aangegeven direct na het passeren van de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 15:46

Cliffie

Trompetslet

Op de binnenwegen in Frankrijk willen ze nog wel eens met burgerauto's rijden. Spreek uit ervaring toen ik er 1 inhaalde met 130 bergje af, waar je 90 mocht :P

Met een waarschuwing vanaf gekomen trouwens....

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40
Hier in Belgie wordt je pas geflitst vanaf 126kmh waar je 120 mag. Die 6kmh is dan de tolerantie.

Nu als jij zegt 140 dan zou ik eens met een chrono meten hoeveel die 140 op de teller echt waard is.
Mijn vw rijdt volgens de gps, en de chrono, 111kmh terwijl mijn teller al 120 aangeeft.

Ook in Belgie is men verplicht om snelheidswijzigingen met meer dan 20kmh op voorhand (dacht 300m) aan te geven terwijl dit in Frankrijk zeker zo niet is. Zo stonden ze vorige zomer met een speedgun achter een bochtje waar je van 100 in de bebouwde kom (zone 50) kwam.

Wij Belgen krijgen zeker de boetes opgelopen in Frankrijk en Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Maasluip schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:50:
Routepunt B heb je op de verkeerde rijbaan gezet. Dat kost je al 12 minuten. Als als je dan die via bij Besancon verwijdert en Bern - Lausanne - Geneve doet is het nog "maar" 1:10 langer.
Zo dus

Dan nog zou ik gewoon Frankrijk kiezen. De A61 is ook niet de prettigste weg om te rijden en de laatste keer dat ik er was waren er nog een paar flinke wegwerkzaamheden waar je maar 80 mag.
En die snelheidsboetes... tja. Volgens mij wordt er op de Peage vrijwel niet geflitst. Rond Metz en Nancy staan wel een paar flitspalen.
Gewoon niet te gek doen.
Maar dan ga je dus via zwitserland en daar heb je toch een vignet voor nodig. Niet dat dit zo duur is (zeker tov de tol in frankrijk).
Te gek doen doe ik ook niet maar als ik 130 op de borden ziet vind ik 150 wel een fijne snelheid. Dit is meestal toch meer dan de echte snelheid (zeg 142 echte snelheid en dan nog een correctie). Dan is het prima te overzien.
Jellabie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:52:
100kmh is altijd aangegeven, anders is het 120km.
Waar dan? Alleen 1x na de grens? Die heb ik dan gemist. Verder echt serieus 0 borden gezien met een snelheid. Geen 80, geen 100 en geen 120. Heb er echt heel bewust op zitten letten omdat ik het al zo vreemd vond.
Luke-san schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:53:
En verwijder de flitspalen maar uit je smartphone want daar staan in Frankrijk strenge boetes op.
Die heb ik er ook niet instaan. Verder een ingebouwde navigatie dus kan ze er ook niet ff opzetten. Maar bedankt voor de waarschuwing :)
RemcoDelft schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:05:
[...]

In Nederland staan (stonden? Door de recente 130-wijziging is het nogal overhoop gegooid) ook nooit borden met de maximumsnelheid, dat zit simpelweg in dit bord ingebouwd:
[afbeelding]

De geldende maximumsnelheid staat aangegeven direct na het passeren van de grens.
Is me nooit echt opgevallen. Ik dacht dat er in NL altijd een grijs bord met 100 doorgestreept stond en dan mocht je 120. Maar goed, heb het nu over het buitenland en daar hebben ze dan weer wellicht andere borden. Die jij aangeeft of iets dat er op lijkt heb ik ook niet gezien in Belgie trouwens.
Cliffie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:14:
Op de binnenwegen in Frankrijk willen ze nog wel eens met burgerauto's rijden. Spreek uit ervaring toen ik er 1 inhaalde met 130 bergje af, waar je 90 mocht :P

Met een waarschuwing vanaf gekomen trouwens....
Ga eigenlijk alleen over de snelweg en in Frankrijk de peage.

[ Voor 40% gewijzigd door thewizard2006 op 13-03-2013 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

thewizard2006 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:13:
[...]

Waar dan? Alleen 1x na de grens? Die heb ik dan gemist. Verder echt serieus 0 borden gezien met een snelheid. Geen 80, geen 100 en geen 120. Heb er echt heel bewust op zitten letten omdat ik het al zo vreemd vond.
Staan in Belgie net na de grens idd:

Afbeeldingslocatie: http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/21362340.jpg

Net zoals in Nederland:

Afbeeldingslocatie: http://www.louana.nl/afbeeldingen/grensbord130jpeg.jpg

Of het "oude" NL-bord, met nog 120 km/h (is nu dus 130 km/h geworden, maar nog niet alle borden zijn aangepast):

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/de/Grensbord_Nederland.jpeg

Frankrijk kent ze dus ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.grenzen.150m.com/france.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 13-03-2013 08:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

In Frankrijk wordt het in ieder geval keurig aangegeven. En als er een flitskast staat, wordt ook dat groot en duidelijk aangegeven met daarna nog een herhaling van de maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
@wildhagen. Die borden heb ik echt nog nooit gezien :D

@Lucky: Hoe zit dat met dat aangeven. In Nederland neem ik dat ook altijd met een korrel zout want leuk dat ze er een bord neerzetten maar 99 van de 100x is het gewoon afschrikken

Heb hier een lijst gevonden met alle flitspalen in frankrijk. Maar eens uitzoeken over welke weg ik rij http://www.flitspaleninfrankrijk.nl/Liste_Nationale.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door thewizard2006 op 14-03-2013 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

In Frankrijk staat er een duidelijk bord en dan weet je dat er binnen een km of twee ook echt een camera staat. Die camera's zijn eigenlijk ook niet te missen.

En je hebt op de cofiroutes ook nog een soort trajectcontroles. Of je daar boetes voor krijgt weet ik niet, maar ik heb mijn kenteken wel eens op zo'n paal zien staan toen ik net even over de 140 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

@thewizzard
Het is soms afschrikken, maar vaak genoeg staat er een echte flitspaal hoor. NOOIT zo maar negeren.

Leuk nieuwtje:
Waarschuwingsborden flitspalen komen terug
dinsdag 26 februari 2013
Naar aanleiding van de aanbevelingen van de Franse nationale raad voor de verkeersveiligheid (Conseil national de la sécurité routière), heeft de minister van Binnenlandse Zaken donderdag 21 februari 2013 besloten dat:

de waarschuwingsborden voor flitspalen terug komen,
het ontbreken van een blaastest in voertuigen verplicht blijft, maar dat de handhaving van de wet wordt opgeschort.

De reeds verwijderde waarschuwingsborden voor snelheidscamera’s worden de komende 2 tot 3 jaar geleidelijk teruggezet. Overeenkomstig het besluit van het Comité interministériel de la sécurité routière (CISR) van 11 mei 2011 zou de waarschuwing voor de aanwezigheid van vaste radars overal worden verwijderd. Ook werd toen besloten dat GPS-apparatuur de flitspalen niet mochten aangeven.
In de praktijk werden nog veel flitspalen door een waarschuwingsbord voorafgegaan. Het besluit over de GPS-apparatuur blijft onverminderd van kracht.

De minister is geen voorstander van bestraffing met een boete voor iedere bestuurder die geen geldige, ongebruikte blaastest kan tonen. Een decreet hierover werd uitgevaardigd in het Publicatieblad van 30 oktober 2012. Hij overweegt nog om de wet volledig te laten vervallen.
Lucky-Shirt schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:50:
En je hebt op de cofiroutes ook nog een soort trajectcontroles. Of je daar boetes voor krijgt weet ik niet, maar ik heb mijn kenteken wel eens op zo'n paal zien staan toen ik net even over de 140 zat.
Hahaha ja ik ook. Maar dat is volgens mij een waarschuwing :9
Over die trajectcontroles, ik weet dat ze (gendarme) in de zomer wel eens net voor de betaaltolpoortjes staan en lukraak mensen eruit pikken om te kijken of ze te snel over het hele traject hebben gedaan, makkelijk te controleren aan de hand van de begintijd :*)

[ Voor 104% gewijzigd door psy op 14-03-2013 09:07 . Reden: 1e reply op thewizzard :) ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Laatst online: 08-07 18:18
Dat zegt Lucky-Shirt ook! Als er zo'n bord staat weet je zeker dat er binnen 2 km een camera/flitskast komt. Echter als Nederlander krijg je never een bekeruring thuis, nu nog niet.

Echter ook op de peage staat de gendamerie soms enigzins verdekt opgesteld, als je met 150 langs komt knallen komen ze nog niet in actie, pas bij excorbitante snelheden komen ze achter je aan en dan is het een ander verhaal als buitenlander zijnde.

Trajectcontroles zijn geinstalleerd maar nog niet actief ivm juridische problemen.

Zo'n bord dus; http://www.google.fr/imgr...1&ved=1t:429,r:2,s:0,i:86

Officieel moet je bij regen of sneeuw je snelheid met 20km minderen en op de matrixborden staat regelmatig aangegeven dat ivm polution je je snelheid moet minderen. Ook daarop kan de gendarmerie bekeuren.

Gendarmerie die aan de hand van jouw peage kaartje gaat kijken of je te hard hebt gereden is een urban myth, nooit van gehoord. Ze pikken mensen eruit maar alleen om je auto overhoop te halen.

[ Voor 44% gewijzigd door Saab op 14-03-2013 09:07 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

het ontbreken van een blaastest in voertuigen verplicht blijft
??? Hoe moet ik dat lezen, of is dit een slechte google translate?
Ik was vorige maand nog in Frankrijk en heb geen seconde meer gedacht dat ik een blaastest in de auto moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Laatst online: 08-07 18:18
Is niet meer verplicht; dit project van Sarkozy is na het aantreden van Hollande weer afgeschaft.

Een fluoriscerend hesje(voor alle inzittenden) is daarentegen wel verplicht samen met gevaren driehoek.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

wildhagen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:19:
[...]

Staan in Belgie net na de grens idd:

[afbeelding]

Net zoals in Nederland:

[afbeelding]

Of het "oude" NL-bord, met nog 120 km/h (is nu dus 130 km/h geworden, maar nog niet alle borden zijn aangepast):

[afbeelding]

Frankrijk kent ze dus ook:

[afbeelding]
Opvallend is dat je in Belgie veel harder mag als in Nederland terwijl de infrastructuur er minder op is ingesteld. Als er een fietspad of huizen pal langs de weg ligt dan gaat de snelheid wel even terug van 90 naar 70, maar in Nederland zou je dan nog zachter moeten en op veel wegen waar je 90 mag moeten de fietsers en voetgangers ook over dezelfde rijbaan.

Maar als antwoord op de TS, als er geen borden staan dan mag je gewoon 120. In Nederland was dat ook altijd zo, dat er nu zo veel borden staan komt doordat de snelheid verhoogd is naar 130 en dat dit toch niet op alle wegen de bedoeling is waardoor er veel 120 borden geplaatst zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Marzman schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:54:
[...]

Opvallend is dat je in Belgie veel harder mag als in Nederland terwijl de infrastructuur er minder op is ingesteld. Als er een fietspad of huizen pal langs de weg ligt dan gaat de snelheid wel even terug van 90 naar 70, maar in Nederland zou je dan nog zachter moeten en op veel wegen waar je 90 mag moeten de fietsers en voetgangers ook over dezelfde rijbaan.
België is heel hard bezig met een inhaalslag. Vrijwel alle 2-baans wegen die ooit 90 km/h waren zijn nu 70 km/h. Vrijwel alle 2x2-niet-autosnelwegen die ooit 120 km/h waren zijn nu 90 km/h of zelfs 70 km/h. Plus de ongelofelijke pest aan rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 09:45
Dat heeft ook wel te maken met de lintbebouwing in België. Als in Nederland een dorp eindigt, dan eindigt het ook. In België staan er tussen de dorpen in overal nog huizen. Als je bij elk huis maar 50 zou mogen rijden, dan geraak je nergens meer op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Giesber schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:33:
Dat heeft ook wel te maken met de lintbebouwing in België. Als in Nederland een dorp eindigt, dan eindigt het ook. In België staan er tussen de dorpen in overal nog huizen. Als je bij elk huis maar 50 zou mogen rijden, dan geraak je nergens meer op tijd.
En het gebrek aan snelwegen. Je kan vaak niet anders dan door de dorpen heen om ergens te komen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wel gerelateerd bericht: Nederlandse hardrijders in buitenland aan banden

Binnenkort krijg je dus automatisch boetes vanuit Frankrijk, Spanje en Italië op je deurmat in NL. Een aantal andere landen volgen later :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 12:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb net een brief thuisgekregen met een melding dat ik ben geflitst richting de riviëra. :|

Als ik de reacties hier lees lijkt het erop dat je de boetes niet meer zomaar kunt negeren? Op de terugweg zag ik namelijk dat ik een andermaal was geflitst. 8)7

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tegenwoordig niet meer inderdaad, het komt nu ook gewoon aan :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gelukkig is negeren nu idd niet meer mogelijk, je komt er nu niet meer onderuit :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
In Frankrijk wordt je gelukkig ruim van te voren gewaarschuwd voor de vaste palen. De mobiele flitsers zijn wat lastiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hoe lang doen boetes uit België en Frankrijk er over om in Nederland op de deurmat te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uit Frankrijk weet ik het niet, maar uit België kreeg een vriend van me laatst een bekeuring (klein bedrag geloof ik), die lag ongeveer een maand na de pleging op zijn deurmat.

Let trouwens wel op dat Franse boetes met terugwerkende kracht opgelegd kunnen worden, vanaf september 2013 kan dat. Zie voor meer info http://www.ambafrance-nl.org/Hoe-betaalt-u-een-Franse

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1