Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Libre Office NL spellingscontrole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik worstel nu al een paar dagen om de NL spellingscontrole altijd werkend te krijgen/houden in Libre Office (3.6 en 4.0). Soms werkt het, soms weer niet en ik kom er maar niet uit waarom. Ik kan momenteel wel bij de F7 grammar opties 'Dutch' in de lijst selecteren, maar het springt weer meteen op Engels en mijn instellingen bij 'Tools - Options - Language Settings - Languages' maken ook geen verschil.

Echt....Ik ben aan 't solliciteren en heb dus meestal geen spellingscontrole...om gek van te worden. Ik heb Eng, NL, en Portable Multilanguage versies geprobeerd maar ik kan niet vinden waar nou het probleem zit... 4.001 werkte volgens mij af en toe wel, afhankelijk v/h document leek het wel...

Kan iemand opheldering geven of een alternatieve 'word' aanraden die wel een Eng & NL spellingscontrole heeft waar ik altijd van op aan kan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 00:46 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Je zou http://www.openoffice.org/ nog even kunnen proberen. Of Google Docs, die laatste heeft ongetwijfeld wel een goede spelling controle, maar vast wel weer een boel andere nadelen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je geeft niet aan wel OS je LO op draait, dus ga er even vanuit dat het op Windows is.

Je kan via add-ons woordenboeken downloaden. Hier heb je een knop die je naar de juiste pagina leid. Dit kan de website van LO zijn, maar ook OO.o. Deze toevoegen en het moet gewoon werken.

Zelf gebruik ik Linux, en LibreOffice maakt hier gebruik van de woordenboeken die op het systeem aanwezig zijn.

Owja, je zal het ook wel handig vinden om grammaticacontrole te hebben. Dit zit niet standaard in OpenOffice en LibreOffice. Zoek naar de add-on Language Tool. Deze doet het wel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus 0 results bij een search op 'Dutch' of 'nederlands' op http://extensions.libreoffice.org

Inderdaad zit ik op Win7. Die language tool staat er idd wel gewoon bij...

En Google Docs, of wat voor online service dan ook, is wat mij betreft gewoon geen optie mbt privacy. We kunnen die discussie hier aan gaan mbt 'wat heb je te verbergen', maar laten we dat niet doen :)

Maar: jullie hebben die Dutch extensie dus wel gevonden om spelling te kunnen checken?

update: OpenOffice heeft hetzelfde probleem: ik installeerde de NL versie die de NL language pack heeft en dan NOG springt de spellchecker steeds naar ENG terug....

update 2: Ik ben niet de enige met dit probleem:
http://www.gratissoftware...viewtopic.php?f=42&t=2808

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 23:57 ]