• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:13
Beste Tweakers,

Gezien ik mijn huidige home cinema (een HTR9900) verkoop i.v.m. plaatsgebrek in de nieuwe woning wil ik toch graag goed geluid hebben. 5.1 zal niet meer lukken maar een 2.1 setje is toch wel het minimale. Een center of 2 rears kan nog altijd.

Op dit moment heb ik de Boston A25's op het oog gezien de lovende reviews. Als receiver dacht ik aan een Pioneer VSX-422 of VSX-527 (wat is nu eigenlijk het verschil?).
Van subwoofers heb ik nog maar weinig verstand gezien ik nu de sub van de set heb. Ik ben wel de Boston ASW250 tegengekomen en qua design bevalt mij deze wel maar zijn hier ervaringen mee? Misschien iets anders rond die prijs?

Nu weet ik dat je 'gewoon moet gaan luisteren' maar in het Limburgs land heb je helaas maar weinig zaken. Ik ken er in ieder geval geen.

Ik ben geen audiofiel, maar hou wel van goed geluid. Daarom dat ik zo snel mogelijk van het TV blik-geluid af wil.

Vragen onder elkaar:
- Welke receiver? Verschil?
- Welke sub? ASW250 is goed of valt tegen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea...

Wise enough to play the fool

• _Piwi_
Daar stond die toch al? ;-)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Qua receivers kun je naast de Pioneer ook kijken naar Marantz, Denon, Onkyo of Yamaha. Maar d eerste vraag die bij mij opkomt is wat is het budget dat je aan de nieuwe set wil uitgeven? Dan weten we in welke richting gedacht kan worden.

• _Piwi_
2.1 + receiver mag maximaal 700 euro gaan kosten.

Ik ben een beetje 'noob' in de hele HIFI. Het viel mij bij Pioneer alleen op dat je best veel functionaliteit krijgt voor een nette prijs. Marantz hebben ze bij mijn schoonfamilie en moet zeker zeggen dat dat een mooi apparaat is, maar ze zijn ook behoorlijk prijzig?

Ik heb in ieder geval niet de intentie om heel veel audio apparatuur erop aan te sluiten. Het zal bij een decoded, htpc / appletv en eventueel later een bluray blijven. Uitbreiding tot 5.1 zit er nu ook niet in maar die optie wil ik wel graag openhouden. Daarom dat ik bij die Pioneers uitkwam maar ik kan natuurlijk helemaal fout zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door _Piwi_ op 12-03-2013 10:57 ]

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-11 23:24
H&C Hifi is in Oostrum (volgens mij is dat in Limburg :)), goede hifizaak. BA A25 is goed, maar ik zou, als ik jou was, ook naar de Monitor Audio BX2, Dali Zensor 1, Q Acoustics 2010i/2020i en de nieuwe Wharfedale Diamond 100 series gaan luisteren. En vervolgens de versterker kiezen aan de hand van joiw speakerkeuze.

• _Piwi_
Oostrum, ligt 5 KM van brabant af? ;-) Dat wordt hem helaas niet. Ik ben nu Poulissen tegengekomen maar dat lijkt mij een dure vogel (gezien het prijsverschil). Wellicht dat er wel wat te regelen is...

Ik neem je tips mee ! :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gezien je budget zou je naar de volgende receivers kunnen kijken: Onkyo TX-NR414, Yamaha RX-V473, Denon AVR 1713 of Pioneer VSX-527. Er zijn natuurlijk nog veel andere mogelijkheden maar dit zijn modellen die redelijk veel mogelijkheden bieden met een budget tot zo'n 300 euro.

De overige 400 euro kun je dan steken in de speakers. Hierbij vroeg ik me af of vloerstaanders ook tot de mogelijkheden behoren. Deze kunnen in het laag meer leveren waardoor de noodzaak voor een subwoofer minder groot is. Dan kun je per speaker ook iets meer uitgeven en wat meer kwaliteit in huis halen.

Aangezien je een voorkeur hebt voor een surround receiver kun je in een later stadium altijd uitbreiden met een center, rears en een sub.

• _Piwi_
Vloerstaanders is helaas geen optie anders had ik de huidige wellicht kunnen houden. De TV wordt namelijk aan een kolom bevestigd (50 bij 50 cm) en daaronder wil ik op een plank de boekenplankspeakers zetten.

Ja 5.1 zal misschien ooit komen, maar kan best dat dit nooit zal gebeuren...

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik kijk naar een soortgelijke setup als de TS (kom ook van 5.1 en wil naar 2.1 of 3.1). In hoeverre is de center speaker iets om gelijk mee te nemen vanaf dag 1? De combi BA25's met 1 van de versterkers die genoemd worden zijn voor mij ook wel een goede optie op papier, vraag me alleen af of sub + center dan ook gelijk nodig zijn.

Ik heb mijn oude setje (HKTS7 + HK AVR 135) een tijdje als 3.1 laten draaien door de achterspeakers uit te zetten en was best tevreden over het resultaat in films en series. Helaas is de subwoofer van de HKTS7 wat te fors en is ook de diepte van de receiver met ruim 40cm toch wel echt te fors voor het TV meubel dat ik op het oog heb.

(@TS: Niet bedoeld om je topic te kapen, maar meer om hem wat breder te trekken)

[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 12-03-2013 12:16 ]

• _Piwi_
@Sander, prima hoor :) Ik zit met hetzelfde dilemma (en de WAF :P)

• _Piwi_
Ik heb aangeschaft: Pioneer vsx-922-k en 2x BA a25
Voor de subwoofer ben ik aant kijken voor een Klipsch KSW-10. Oud beestje (sinds 98) maar toendertijd wel goed beoordeeld. Zijn vrij goedkoop te vinden en lijkt mij voor eerste aanschaf een prima sub!

Edit: Klipsch KWS-10 it is! Heb het setje (behalve receiver... die laat op zich wachten) nu thuis staan. Even op een PA aangesloten (versterker + mixertje wat ik normaal voor feestjes gebruik) en alles klinkt goed zuiver!
De BA A25's had ik wel op een receiver getest voordat ik deze had verkocht en ze vallen mij zeker niet tegen!

[ Voor 40% gewijzigd door _Piwi_ op 16-03-2013 17:08 ]

Pagina: 1