Simcity traffic jam topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Een van de grootste problemen in Simcity is het verkeerd. Het is onlogisch en moeilijk te sturen. Door het missen van eenrichtingsverkeer en doordat de sims niet de snelste maar altijd de kortste route nemen zorgt het al gauw voor opstoppingen. Deze opstoppingen zorgen vervolgens dat je hele stad kapot gaat omdat geen van de diensten (brandweer, politie, ambu, vuilniswagnes etc) meer op hun plek kunnen komen.

Als je een gemixte stad hebt met van alles wat dan is het minder erg dan wanneer je bijvoorbeeld een touristische stad hebt waarbij je veel bezoek krijgt uit de regio.

Enkele belangrijke feiten:
  • Wanneer je een medium density (of lager) op een high density aansluit heb je geen stoplichten en heeft de high density weg altijd voorrang.
  • Wanneer je een streettrain-avenue hebt geldt dit NIET. Er zijn dan bij iedere kruising stoplichten
  • Op een avenue kunnen autos niet keren...vaak moeten ze net aan de andere kant zijn en dan moeten ze dus de hele weg volgen tot de volgende kruising waar ze dan kunnen keren. Met streets heb je dit probleem niet
Enkele strategien die ik al heb toegepast:

1) Vanaf de snelweg een high density avenue aanleggen over de breedte van 1 zijde, vervolgens hier aan 5 wegen recht naar beneden laten lopen die niet met elkaar verbonden zijn. Dit werkte redelijk alleen het probleem is dat de diensten dan ook enorm om moeten rijden.

2) Een grote ring weg in de vorm van een cirkel met daarna medium density wegen. Werkte ook redelijk

3) Niet bouwen aan avenue's zodat ze puur dienen als snelweg... werkt redelijk maar ja hebt al zo weinig ruimte.

Welke strategie ik ook toepas, boven de 150k - 200k inwoners wordt het sowieso vastlopen.

Ik heb al enkele mensen gehoord die meer dan 500k inwoners hadden...ben toch wel erg benieuwd hoe dat dan gaat met de traffic?

-edit- traffic lijkt ook behoorlijk wat uit te maken met je stad. Ik maak bijvoorbeeld veel toeristische steden en dan is het aantal bezoekers enorm. Wat ik al wel heb ondervonden is het plaatsen van een aantal stations. Ik heb links een stad en rechts een stad; alleen de linker kan ik met trein verbinden maar dit maakt een ENORM verschil. Op de snelweg staat alleen nog maar vanaf de andere kant een file.

Ook heb ik ondervonden dat een universiteit veel bezoekers trekt uit andere steden...dus uni en toerisme is niet zo'n goede combi.

Ook gaan jouw sims werken in andere steden als je zelf niet genoeg werk hebt, en dan heb je weer meer verkeer.

[ Voor 19% gewijzigd door FireFoz op 12-03-2013 00:10 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Wat tips die ik van verschillende kanten heb verzameld:

- Maar geen spaghetti van je trams, maar probeer een vast traject te leggen waar de tram heen en weer kan rijden. Een kruising op een trambaan is een verschrikking voor het verkeer.
- Zorg ervoor dat je geen kruising hebt waar de snelweg je stad binnenkomt. Dat zorgt voor enorme opstoppingen op je toegangswegen.
- Probeer mixed-used zoning toe te passen. Dus commercial mixen met resedential zodat de sims naar hun werk kunnen lopen. Eén van de programmeurs heeft aangegeven dat je met mixed zoning in theorie een autoloze stad kan creëren. 's ochtends wordt er vanuit de commercial en industrial zones een verzoek voor arbeiders verzonden. Een deel van de bevolking gaat daar op in en probeert een werkplek te vinden. Als de arbeiders niet bij een fabriek terecht kunnen gaan ze op zoek naar een volgende fabriek totdat ze een baan gevonden hebben. Dit kan een enorme hoeveelheid verkeer creëren als de industrie ver van de resedential af ligt.
- Zorg voor een goede balans tussen het aantal banen en het aantal arbeiders zodat er minder forensen zijn en de toegangswegen verstoppen.
- Zorg ervoor dat je tussenwegen langer zijn de hoofdwegen. Route vinden is net zoal in Sim City 4 shortest path ongeacht de capaciteit van de weg.

Mijn tweede stad nu, met een werkbare verkeerssituatie.
http://tweakers.net/ext/f/vxnurP9ISEeLwk4uPS1LJpa8/full.jpg

Pijnpunten in deze stad zijn.. Het grid bovenmidden en de lange banen rechts (mix van snelwegverkeer en werkverkeer)

.edit.. overigens is er al aangegeven dat de balans tussen industrie en resedential op het moment niet klopt. Er is teveel vraag naar arbeiders vanuit de industrie en het percentage arbeiders van de hele bevolking is te laag. Een fabriek die van low density naar medium density gaat kan een enorme vraag naar arbeiders creëren. Dat schiet de resedential demand keihard de lucht in.

[ Voor 11% gewijzigd door HawVer op 13-03-2013 09:33 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
FireFoz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:19:
Een van de grootste problemen in Simcity is het verkeerd.
phun intended? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
Je traffic hangt met name af van de andere steden binnen de regio, en daarin valt de meeste winst te behalen.

Eergisteren bijv. op West 4 werkte de neighbor interactie niet. De steden welk ik met een aantal friends toen had opgezet liep qua traffic redelijk. Maar de balans qua residential/werk klopte niet bij iedereen.

Als stad gericht op education, met een university, en medium/high-tech industries had ik zo voldoende in de aanbieding voor mijn eigen residents. Maar toen gisteren de neighbor interactie weer aangezet was, werd het een ramp.

Ca. 100k residents, daarvoor verliep het als een zonnetje de dag ervoor. Maar nu? 300k visitors daarbovenop, welk allemaal gebruik maakte van auto's.

Enkele zaken geprobeerd om het probleem in te dammen:

- Dubbeldek bussen bovenop mijn shuttle busses. Dit bleek geen succes, de bus AI is nog steeds altijd even verrot als gedurende de beta, en je kunt 100 van die dingen planten, maar het enige wat ze doen is hun eigen file veroorzaken omdat ze grotendeels precies dezelfde baan volgen.

- Shuttle bus depot geslopt. Dit werd al een stuk beter, van ruim 20k riders met shuttle bus, en 20k riders met shuttle bus + dubbeldek bussen, nu opgehoogd naar ruim 30k riders.

- Aanleggen ferry. Compleet zinloos voor commuters, ca. 1.5k riders, alles behalve succesvol.

- Aanleggen treinen. Twee stations geplaatst, ééntje binnen mijn industrial area, ééntje aangrenzend aan mijn residential area aan de andere zijde van de map. Ca 8k riders per dag, ook dit was verre van echt effectief. Met name mijn station aan de andere zijde van de map trok slechts zo'n 1k riders per dag. Ook hierin lijken sims de kortste route te verkiezen, boven de meest effectieve. Dus plaats je een railway station, in relatie tot de entry van de freeway, voorbij hun locatie dan lijken ze het station volledig te negeren.

- Aanleggen streetcars. Dit heeft verreweg het meeste geholpen, ca. 50k riders per dag.

- Aanleggen parkeerplaatsen (ride 'n go ofzo heette ze dacht ik, onder buses). Ca. 5k riders per bus extra daarmee weten te winnen door een stuk of 10 neer te planten, met name rondom entry points en packed residential areas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Probeer gerust eens een grid als deze:

http://www.rerolled.org/s...039&viewfull=1#post128039

ik heb nog geen 100k inwoners, dus ik kan nog niet zeggen of het effectief goed werkt, maar het ziet er toch goed uit. Vooral het feit dat de trams gewoon rondjes rijden lijkt me geweldig

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Erycius schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:04:
Probeer gerust eens een grid als deze:

http://www.rerolled.org/s...039&viewfull=1#post128039

ik heb nog geen 100k inwoners, dus ik kan nog niet zeggen of het effectief goed werkt, maar het ziet er toch goed uit. Vooral het feit dat de trams gewoon rondjes rijden lijkt me geweldig
Die wou ik net posten :o

De beste tip die daarin staat is volgensmij de volgende:

Als je een stuk hebt dat je wilt zone, kijk dan goed hoe je die zone neerlegt. Als je een avenue hebt zorg dan dat de ingang van het gebouw niet aan de avenue ligt maar aan een zijstraat. Gebouwen aan avenues zorgen voor mega opstoppingen omdat mensen niet kunnen keren op avenues dus vaak rijden ze er eerst aan de ene kant voorbij om ervolgens weer terug te gaan. Daarnaast heb je vaak dat vuilniswagens en verkeer dat het gebouw verlaat vast blijven staan waardoor er een file komt op je avenue. Je kunt dus het beste zo bouwen langs een avenue:

http://i.imgur.com/OTEh17Y.jpg

(beetje grote foto dus ik link er even naar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
FireFoz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:09:
[...]

Die wou ik net posten :o

De beste tip die daarin staat is volgensmij de volgende:

Als je een stuk hebt dat je wilt zone, kijk dan goed hoe je die zone neerlegt. Als je een avenue hebt zorg dan dat de ingang van het gebouw niet aan de avenue ligt maar aan een zijstraat. Gebouwen aan avenues zorgen voor mega opstoppingen omdat mensen niet kunnen keren op avenues dus vaak rijden ze er eerst aan de ene kant voorbij om ervolgens weer terug te gaan. Daarnaast heb je vaak dat vuilniswagens en verkeer dat het gebouw verlaat vast blijven staan waardoor er een file komt op je avenue. Je kunt dus het beste zo bouwen langs een avenue:

http://i.imgur.com/OTEh17Y.jpg

In de afbeelding die je hier linked wordt er juist wel vanaf de avenue gebouwd :). Maar wat je zegt verder, mee eens. Bouwen aan avenues direct is een ramp voor doorstroming van je verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Grootste fout die ik laatst maakte was het laten kruisen van avenues vlakbij de enige toegang tot de stad. Nadat mijn stad doorontwikkelde was het gevolg een file op de snelweg overdag zowat tot aan de buurman. Van de 'grote' bussen reden er maar 3 van de 24 echt in mijn stad en de rest stond in de file op de regionale snelweg. Je wegen opnieuw inrichten is een hel als je ploppables hebt langs de wegen.

Überhaupt vervelend dat je 1 of 2 vaste toegangswegen hebt tot je stad, mede door de shortest-path-verkeersalgoritme moet je je hele stad 'verplicht' oriënteren richting die ene weg in plaats van dat je leuk kan inrichten op basis van het landschap.

Goeie tip trouwens hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

FireFoz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:09:
[...]

Als je een stuk hebt dat je wilt zone, kijk dan goed hoe je die zone neerlegt. Als je een avenue hebt zorg dan dat de ingang van het gebouw niet aan de avenue ligt maar aan een zijstraat. Gebouwen aan avenues zorgen voor mega opstoppingen omdat mensen niet kunnen keren op avenues dus vaak rijden ze er eerst aan de ene kant voorbij om ervolgens weer terug te gaan. Daarnaast heb je vaak dat vuilniswagens en verkeer dat het gebouw verlaat vast blijven staan waardoor er een file komt op je avenue. Je kunt dus het beste zo bouwen langs een avenue

Mmmm ik denk het niet. Als je het gebouw niet aan de hoofdweg legt maar dus om de hoek... Dan staan de mensen eerst op de hoek van de straat te wachten, en dan weer om het appartement in te gaan.. De ruimte van de hoek naar het appartement is zo kort dat daar een file ontstaat om het appartement in te gaan... Hierdoor kan niemand meer de hoek om, en staat je verkeer nog steeds vast op de hoofdweg...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Must see:

[ Voor 3% gewijzigd door HawVer op 13-03-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:36
En dan maar hopen dat de wind niet verkeerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Gaat niet door schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:21:
[...]
Je moet het principe natuurlijk aanpassen aan de omstandigheden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Gaat niet door schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:21:
[...]

Die staat toch altijd hetzelfde, van linkdsonder naar rechtsboven als je je stad net laad.

Ik ben nog geen andere windrichting tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Lucky-Shirt schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:34:
[...]

Die staat toch altijd hetzelfde, van linkdsonder naar rechtsboven als je je stad net laad.

Ik ben nog geen andere windrichting tegengekomen.
Hij draait de hele tijd... Niet helemaal rond maar wel 45 graden

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:36
HawVer schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:23:
[...]

Je moet het principe natuurlijk aanpassen aan de omstandigheden... :P
Ik was iets te snel met reactie :P misschien is het de frustratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Overigens is het verkeer wel goed te leidden als je weet dat ze de kortste route nemen.

En volgens mij accepteren veel mensen ook niet dat er altijd wel spits ontstaat maar goed.

Hiernaast zijn stoplichten altijd sneller dan een stopboard qua doorstroming.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
Postius schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:57:
Overigens is het verkeer wel goed te leidden als je weet dat ze de kortste route nemen.

En volgens mij accepteren veel mensen ook niet dat er altijd wel spits ontstaat maar goed.

Hiernaast zijn stoplichten altijd sneller dan een stopboard qua doorstroming.
Net het feit dat ze altijd de kortste route nemen is ook een bewijs dat de devs van deze game ook de korste route hebben genomen tijdens het schrijven van de AI... een paar algoritmes er in die rekening houden met bestaande files en roaddensity hadden toch gemogen, zeker nu er toch al op de size van de mappen is bespaard...

Leuk om te zien al deze guides met een ringweg om de stad leggen, maar het meeste verkeer komt daar toch nooit?!

De zoning en bijna heel het roadplan uit de forum link hierboven heb ik ook eens geprobeerd en het werkt gewoon NIET. Kwa file zit je nog steeds met hetzelfde probleem, mensen gaan echt niet voor een job dichtbij... services zijn veel te lang onderweg... en file onstaat nog steeds bij ingang van je stad van zodra er veel comuters zijn. Kwa zoning klopt het zeker niet, zelfs als je maar 1 hoekje Industry zet heb je nog altijd teveel open jobs (plz patch...), maar ok dat was misschien niet de bedoeling van de guide. Als je op deze manier zoned (slechts langs 1 kant) dan duurt het ook enorm lang voor ze upgraden in density...

Ik wacht nog altijd op de eerste screen of video van een stad met 292k (voor de volgende city hall upgrade) inwoners die niet volledig volstaat met verkeer waardoor alles vastloopt. Zelf kom ik steeds in de problemen rond de 225k population zeker als je ook nog eens winstgevend wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Inrage schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:25:
[...]

Net het feit dat ze altijd de kortste route nemen is ook een bewijs dat de devs van deze game ook de korste route hebben genomen tijdens het schrijven van de AI... een paar algoritmes er in die rekening houden met bestaande files en roaddensity hadden toch gemogen, zeker nu er toch al op de size van de mappen is bespaard...

Leuk om te zien al deze guides met een ringweg om de stad leggen, maar het meeste verkeer komt daar toch nooit?!

De zoning en bijna heel het roadplan uit de forum link hierboven heb ik ook eens geprobeerd en het werkt gewoon NIET. Kwa file zit je nog steeds met hetzelfde probleem, mensen gaan echt niet voor een job dichtbij... services zijn veel te lang onderweg... en file onstaat nog steeds bij ingang van je stad van zodra er veel comuters zijn. Kwa zoning klopt het zeker niet, zelfs als je maar 1 hoekje Industry zet heb je nog altijd teveel open jobs (plz patch...), maar ok dat was misschien niet de bedoeling van de guide. Als je op deze manier zoned (slechts langs 1 kant) dan duurt het ook enorm lang voor ze upgraden in density...

Ik wacht nog altijd op de eerste screen of video van een stad met 292k (voor de volgende city hall upgrade) inwoners die niet volledig volstaat met verkeer waardoor alles vastloopt. Zelf kom ik steeds in de problemen rond de 225k population zeker als je ook nog eens winstgevend wil zijn.
De comuters maken inderdaad het grootste verschil. Heb nu een stad met 300k inwoners en circa 500k visitors per dag. Wat ik ook doe aan het openbaar vervoer + roads optimizen, hier kan je als stad gewoon niet tegenop kwa traffic. De tips van de filmpjes/guides helpen slechts voor een klein deel, maar alsnog staat het gewoon bij mij tot 6 uur s'ochtends helemaal vast en begint het weer opnieuw als mensen weer naar hun werk moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Een belangrijjk punt uit die video zijn die L-shaped zijwegen. De meeste problemen worden veroorzaakt doordat het verkeer niet logisch rijdt als in de snelste route, maar ook geen vaste verblijf- en werkplaatsen hebben.

Als een werknemer klaat is met werken gaat ie naar het dichtsbijzijnde vrije huis. Daar aangekomen kan het best zijn dat deze inmiddels vol is, want hij wordt niet geclaimt ofzo. Dus dan bedenkt ie dat ie maar naar een ander huis moet. Als je dan een doodlopende weg hebt krijg je allemaal verkeer dat nutteloos die weg in gaat en vervolgens er weer uit moet. Beter maak je dus geen doodlopende wegen, maar zorg je er tegelijktijd voor dat de weg geen sluiproute wordt.

En dat is de uitdaging denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
FireFoz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:33:
Een belangrijjk punt uit die video zijn die L-shaped zijwegen. De meeste problemen worden veroorzaakt doordat het verkeer niet logisch rijdt als in de snelste route, maar ook geen vaste verblijf- en werkplaatsen hebben.

Als een werknemer klaat is met werken gaat ie naar het dichtsbijzijnde vrije huis. Daar aangekomen kan het best zijn dat deze inmiddels vol is, want hij wordt niet geclaimt ofzo. Dus dan bedenkt ie dat ie maar naar een ander huis moet. Als je dan een doodlopende weg hebt krijg je allemaal verkeer dat nutteloos die weg in gaat en vervolgens er weer uit moet. Beter maak je dus geen doodlopende wegen, maar zorg je er tegelijktijd voor dat de weg geen sluiproute wordt.

En dat is de uitdaging denk ik :)
Als dus alle medewerkers als een complete slak naar buiten komen kun je filie vorming tijdens de spits niet voorkomen. Zaak is wel om alle arbeiders zo snel mogelijk over een groter gebied te verdelen. Die L shaped zijwegen zijn daar een mooie oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag ergens dat het meest ideale is om gewoon een high density aveneu door je hele stad te laten slalommen. Gewoon elke keer bij de rand van de map een bocht van 180 graden maken, zodat je nergens kruisingen krijgt, behalve aan het begin en eind. Je voegd dus helemaal geen wegen toe, want het is gewoon een lange slinger. Je auto's zijn dan wel langer onderweg, maar dat maakt meestal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 14:35
Maar dan moet je wel af en toe een doodlopend medium street puistje eraan maken, zodat auto's kunnen keren. Anders moeten ze de hele slinger rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:46:
Ik zag ergens dat het meest ideale is om gewoon een high density aveneu door je hele stad te laten slalommen. Gewoon elke keer bij de rand van de map een bocht van 180 graden maken, zodat je nergens kruisingen krijgt, behalve aan het begin en eind. Je voegd dus helemaal geen wegen toe, want het is gewoon een lange slinger. Je auto's zijn dan wel langer onderweg, maar dat maakt meestal niet uit.
Waar gaan ze draaien dan? Hoe dan ook, misschien is dat wel de oplossing, wie weet :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:58
Klinkt opzich wel logisch. Nergens stoplichten, gewoon lekker rijden.
Zou je dan zoals dit bouwen? Met 2 uiteinden aan de snel weg? Of ergens anders de snelweg aansluiten op je 'slinger'?

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/h5foaznkl/Untitled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 15:01

Cinerama

There are my lovely boys!!!

Dit al bekend bij de mensen? http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=523158

Dit is dus de reden dat verkeer bijna niet te reguleren is.

Hierdoor is dit de meest effectieve manier van wegen aanleggen.
http://i.imgur.com/evqYGbkh.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Cinerama op 13-03-2013 16:01 ]

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

Ik kom zelf nu ook het probleem tegen met 50k inwoners, ik denk dat ik maar eens een nieuwe stad moet maken met minder kruisingen. Ik snap trouwens niet waarom er geen metro's in simcity zitten. Iedere grote stad heeft toch een metro? in simcity 4 had je het iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

CaDje schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:59:
Ik kom zelf nu ook het probleem tegen met 50k inwoners, ik denk dat ik maar eens een nieuwe stad moet maken met minder kruisingen. Ik snap trouwens niet waarom er geen metro's in simcity zitten. Iedere grote stad heeft toch een metro? in simcity 4 had je het iig wel.
ik gok op DLC

maar er was nog een andere reden ook waarom ondergronds bouwen (metro & waterleiding) niet goed lukte. Helaas weet ik niet meer waarom :p

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik gebruik zelf altijd een soort spiraalvormige weg, hier heb ik eentje met echt alleen 1 lange avenue, en een met een grid eromheen. Hiermee heb ik geen traffic problemen :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GDvOcBY.png
Uitgewerkt wel wat mooier natuurlijk :P

Ik zal zo ff screentjes maken ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
@TheThomas,
Denk je niet dat zigzaggend voordeliger is qua ruimte? Het lijkt me niet dat dit de ruimte optimaal benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Zigzaggend is alleen handig op een plat vlak, lijkt mij. In deze map zit ik echter met een lagergelegen stuk en een hogergelegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AgAlold.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NHRBcQ1.jpg
De tweede is in sandboxmode, maar t principe werkt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
Hoe meer ik lees over het spel hoe meer ik merk dat het broken is.
Stadje bouwen tot 50k inwoners is leuk daarna is het broken. Er zit gewoon iets mis in de code van de game, probleem begint al bij 500 inwoners en gaat volledig de mist in als je boven de 50k gaat.

Tja zo nu en dan doe je eens een miskoop zeker... hopelijk komt er snel een grondige patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
idd. Iedereen komt nu met ontwerpen die IRL eigenlijk nergens op slaan en dit zou een simulatie moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
Ik heb de lange slinger techniek gisteren ook geprobeerd, in combinatie met de univercity-voetpaden-truuk. (de voetpaden laten kruisen met de lange slinger avenu. Auto's kunnen hier niet op afslaan, maar wel omkeren op de weg).
Het werkt wel redelijk, beter dan een standaard grid. Maar op een gegeven moment (boven 100k inwoners) stond het toch weer bijna continu vast op het punt naar de snelweg toe vanwege het grote aantal commuters en toeristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:23
"We're jammin, Jammin, jammin in the name of EA"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik ga die slinger ook eens proberen, met een streetcar er op zou dat best wel een succes kunnen zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 12:38
Zo'n slinger meg gigantisch veel trams, is dat niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Nou wordt ie helemaal mooi, er kan gewoon niemand meer mn stad in omdat er een file stad van de stad links van mij tot de stad rechts van mij :?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Dk1uALFl.jpg

Begin nu toch wel een beetje moe te worden van die gare dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
FireFoz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:12:
Nou wordt ie helemaal mooi, er kan gewoon niemand meer mn stad in omdat er een file stad van de stad links van mij tot de stad rechts van mij :?

[afbeelding]

Begin nu toch wel een beetje moe te worden van die gare dingen...
Hahah wel grappig en realistisch :+

Toch zie ik klein foutje in je map, je aansluiting met de snelweg heb je een hoek inzitten, ik zou hier een mooie bocht van maken, danwel met de bochten maker of handmatig.(bochten maker wil niet altijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Zonder industrie heb je geen verkeer probleem.

Bouw gewoon alleen commerce en residentieel. En verdien geld met een expo en gokken... Je clustert je woningen zo ver mogelijk weg van de snelweg, en bouwt je casino en expo en landmark dichtbij de snelweg. Al het inkomende verkeer kan dan direct naar de attracties. En het verkeer vanuit je stad komt vanaf de andere kant. Dan word je regio verkeer en je stads verkeer al niet samengevoegd.

En zonder industrie heb je dus ook minder verkeer.

Verdeel je commerce onder je residential zodat iedereen kan lopen naar een winkel en voila, vrijwel geen verkeer.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
World Citizen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:06:
Zonder industrie heb je geen verkeer probleem.

Bouw gewoon alleen commerce en residentieel. En verdien geld met een expo en gokken... Je clustert je woningen zo ver mogelijk weg van de snelweg, en bouwt je casino en expo en landmark dichtbij de snelweg. Al het inkomende verkeer kan dan direct naar de attracties. En het verkeer vanuit je stad komt vanaf de andere kant. Dan word je regio verkeer en je stads verkeer al niet samengevoegd.

En zonder industrie heb je dus ook minder verkeer.

Verdeel je commerce onder je residential zodat iedereen kan lopen naar een winkel en voila, vrijwel geen verkeer.
Ondervoorbehoud van een perfecte belans tussen werkers een het aantal banen. Daarnaast krijg je dan nog een shitload aan shoppers van andere steden. Mix daar je hulp/diensten bij en het verkeer loopt zeker in de spits nog vast. Plus het feit dat rijke sims $$$ niet met het openbaarvervoer gaan. ;) Wat weer tot het gevolg heeft dat je oplossing maar tijdelijk is (aangezien je stad dan groeit moet het toch ergens vandaan komen)

Nee hoe je het ook bekijkt, dat verkeer krijg je nooit "redelijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Practics schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:11:
[...]

Ondervoorbehoud van een perfecte belans tussen werkers een het aantal banen. Daarnaast krijg je dan nog een shitload aan shoppers van andere steden. Mix daar je hulp/diensten bij en het verkeer loopt zeker in de spits nog vast. Plus het feit dat rijke sims $$$ niet met het openbaarvervoer gaan. ;) Wat weer tot het gevolg heeft dat je oplossing maar tijdelijk is (aangezien je stad dan groeit moet het toch ergens vandaan komen)

Nee hoe je het ook bekijkt, dat verkeer krijg je nooit "redelijk"
Zie mijn post in het strategie topic omtrent politie ed.. Je hebt helemaal niet zoveel nodig nadat je bewust alles hebt gebalanceerd.. Iedereen loopt momenteel achter de feiten aan... Politie, vuilnis, zieken werken anders... En bouwen een stappel met vraag op.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik heb nu zo'n 80k bewoners met die slingerweg en het grootste probleem waar ik tegenaan loop zijn de vuilniswagens. Deze gaan met zn 6en (of meer) achter elkaar aan rijden waarbij de 1e bij ieder pand stopt om vuilnis op te halen. Alles wat er achter zit blijft er gewoon achter zitten en gaat niet inhalen waardoor je dus file krijgt. Dit op een HD avenue....

Naast het hele agent gebeuren zijn er ook nog wel andere domme dingen zoals het niet inhalen of gewoon stil blijven staan voor een uur (ingame tijd) midden op de weg... zou toch echt niet mogen in een spel als dit en haalt de lol er wel een beetje van af imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
psychodude schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:27:
In de afbeelding die je hier linked wordt er juist wel vanaf de avenue gebouwd :).
de tekst erbij legt uit dat hij dat doet om de afstand te bepalen. die donkergroene streep geeft aan tot hoe ver de gebouwen van die density zouden komen (density bepaald door de straat op dat moment)

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniaal topic dit, nooit zelf gedacht om geen kruisingen te plaatsen :D. Zal het eens gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Zit nu op 200k inwoners met de slingermethode maar er begint zich toch weer file te vormen en de vuilniswagens doen er zo lang over voordat ze het rondje hebben gemaakt...ze zitten al vrij snel vol en moeten dan veel te lang rijden om weer terug te komen. Als je ergens een zijstraatje maakt zodat ze kunnen keren dan gaat iedereen daar keren...dus dat werkt niet. Heb 30 streettrains maar dit helpt dus ook niet genoeg.

Eigenlijk zou je aparte wegen voor diensten moeten hebben (soort busbanen)...dat zou al een hoop schelen.

Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat het toch wel een beetje saai is ook, je maakt 1x zo'n slinger, zoned hem helemaal rondom, plaatst de services en je bent klaar met spelen :P

Het spelen met zijstraten e.d. is toch een stuk leuker...maarja nogal gelimiteerd qua opties :| Ik denk dat ik hem maar ff in de kast ga zetten tot er een fix is....
Idd... ik krijg ook een beetje het idee dat ze de verkeersopties expres zo gelimiteerd hebben gemaakt zodat straks iedereen de DLC wilt met metro's, eenrichtingsverkeerswegen en busbanen... zou wel echt te gierig voor woorden zijn als ze het expres zo gaar gemaakt hebben dat je die DLC eigenlijk wel nodig hebt... :/

EDIT
Van de test server! Blijkbaar zijn ze er meer bezig. Wel vaag dat de routing afhankelijk is van de server. Nou nu het probleem met diensten oplossen en we zijn al een heel eind...
YouTube: SimCity Traffic AI Improving!

[ Voor 33% gewijzigd door FireFoz op 14-03-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
FireFoz schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:51:
Wel vaag dat de routing afhankelijk is van de server. Nou nu het probleem met diensten oplossen en we zijn al een heel eind...
Bizar inderdaad. Zelf net ook getest:

Het werkt!!!!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Het werkt ook op de reguliere servers in elk geval op Europa East 3, zie deze pic welke ik gemaakt heb zojuist

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/Spark_2013-03-14_20-36-34_zps37ce6763.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Wel fijn dat ze er mee bezig zijn. Je zou haast de game voor een maandje wegleggen en dan pas diehard er weer induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Renzzie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:46:
Wel fijn dat ze er mee bezig zijn. Je zou haast de game voor een maandje wegleggen en dan pas diehard er weer induiken.
Ik had weer hoop na het zien van deze update maar ik ben er nu toch echt klaar mee. Wat een gaar spel man.

Net in mn grootste stad een bug gehad die ik niet weg kreeg en die mn hele stad verpestte. Op de snelweg van de regio stond een vrachtwagen bij de afslag van de volgende stad. Als je deze aanklikte stond er "leaving city" maar hij stond de op weg om de stad in te gaan...en bewoog steeds naar rechts en naar links. Hierdoor liep de hele snelweg vol tot aan mijn stad en was mijn stad dus niet meer bereikbaar. Niks haalde de vrachtwagen weg; spel herladen niet, stad verlaten en reclaimen niet, ik heb zelfs alles weg gehaald (!) en nog stond die klote truck er. Kan dus niet meer verder spelen daar.

Opnieuw gestart dan maar, en nu weer de bug dat mn diensten gewoon verdwijnen. Brandweerkazerne met 5 brandweer autos maar geen een te bekenen terwijl ze zogenaamd allemaal in dienst zijn. Er zijn geen andere steden in deze nieuwe region dus daar zijn ze niet heen. Vuilniswagens net zo...heb er 10 maar niks wordt opgehaald.

Wat een bagger zooi, ik probeer het over een maandje wel weer ben er nu echt klaar mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
FireFoz schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:27:
[...]

Ik had weer hoop na het zien van deze update maar ik ben er nu toch echt klaar mee. Wat een gaar spel man.

Net in mn grootste stad een bug gehad die ik niet weg kreeg en die mn hele stad verpestte. Op de snelweg van de regio stond een vrachtwagen bij de afslag van de volgende stad. Als je deze aanklikte stond er "leaving city" maar hij stond de op weg om de stad in te gaan...en bewoog steeds naar rechts en naar links. Hierdoor liep de hele snelweg vol tot aan mijn stad en was mijn stad dus niet meer bereikbaar. Niks haalde de vrachtwagen weg; spel herladen niet, stad verlaten en reclaimen niet, ik heb zelfs alles weg gehaald (!) en nog stond die klote truck er. Kan dus niet meer verder spelen daar.

Opnieuw gestart dan maar, en nu weer de bug dat mn diensten gewoon verdwijnen. Brandweerkazerne met 5 brandweer autos maar geen een te bekenen terwijl ze zogenaamd allemaal in dienst zijn. Er zijn geen andere steden in deze nieuwe region dus daar zijn ze niet heen. Vuilniswagens net zo...heb er 10 maar niks wordt opgehaald.

Wat een bagger zooi, ik probeer het over een maandje wel weer ben er nu echt klaar mee :X
Ik heb dit ook gehad met street cars. Vol station aangelegd met 15 cars, maar geen enkele reed rond. Met een 2de station lukte het wel.
Het was ook wel met een stad die ik tevoren al eens helemaal plat had gelegd (en de street cars dus aan het rijden waren buiten het station). Zou dat onthouden worden misschien op één of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
stefanmiler schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 02:35:
[...]

Ik heb dit ook gehad met street cars. Vol station aangelegd met 15 cars, maar geen enkele reed rond. Met een 2de station lukte het wel.
Het was ook wel met een stad die ik tevoren al eens helemaal plat had gelegd (en de street cars dus aan het rijden waren buiten het station). Zou dat onthouden worden misschien op één of andere manier?
Af en toe is er een heeeeel flinterdun stukje weg wat nog niet geupgrade is. Dat was bij mij althans zo, onderbrak de flow vlak voor/na het station.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
FireFoz schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:51:
Van de test server! Blijkbaar zijn ze er meer bezig. Wel vaag dat de routing afhankelijk is van de server. Nou nu het probleem met diensten oplossen en we zijn al een heel eind...
YouTube: SimCity Traffic AI Improving!
Zie dit blogartikel: http://www.simcity.com/en_US/blog/article/simcity-update-8
We understand that when cars always take the shortest route between point A and point B there will be unavoidable (and illogical) traffic jams, so we are retuning these values to make the traffic flow more realistically. Guillaume Pierre (our lead scripter) talked a bit about the improvements that we are making to the traffic system in the game here. To dig a little deeper our roads will have a weighting system based on 25%, 50% and 75% capacity. As a road hits those marks it will become less and less appealing for other cars, increasing the likelihood of them taking an alternate path if one exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het schijnt dat alleen diensten zandwegen van bijv de vuilnisbelt gebruiken, dus wil je een weg voor alleen je diensten, probeer dat eens, zitten ze niet meer op de normale weg en hopelijk blijft die dan meer vrij voro normaal verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Wabs schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:35:
Het schijnt dat alleen diensten zandwegen van bijv de vuilnisbelt gebruiken, dus wil je een weg voor alleen je diensten, probeer dat eens, zitten ze niet meer op de normale weg en hopelijk blijft die dan meer vrij voro normaal verkeer.
Heb ik geprobeerd, werkte niet....vraagm e niet waarom maar ze gingen er niet overheen hoewel het overduidelijk de kortste route was
stefanmiler schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 02:35:
[...]

Hmm dat zou goed kunnen dan want ik had ook alles weggehaald... misschien dat er dan idd nog streetcars e.d. op de weg zijn die je dan dus gedelete hebt... hij staat dan als het ware negatief.

Bijv je hebt 15 streetscars en delete dan alles terwijl het spel op pauze staat. Vervolgens zet je een nieuw depot neer maar dan begint die met -15. Ik denk dat dat gebeurd is...

[ Voor 47% gewijzigd door FireFoz op 15-03-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:55
Wabs schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:35:
Dit werkte voor mij alleen met de delivery trucks die grondstoffen rondbrengen. Ik heb in een oliestadje gezorgd dat er lekker veel zandweggetjes liepen, en dat scheelde meteen in de hoeveelheid verkeer op de andere wegen. Maar ik heb niet gezien dat andere diensten (zoals vuilniswagens) er ook gebruik van maken; bij mij waren het echt alleen de delivery trucks.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neusd00rn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 13:19
Ik zag gisteren een tip ergens die keren op een avenue mogelijk maakt.
Je moet een stukje wandelpad aan uw avenue hangen.
Dan zie je plots dat de wagens over de avenue kunnen kruisen.

Het wandelpad heb ik gevonden bij de University en kan je overal op de map plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Neusd00rn schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:11:
Ik zag gisteren een tip ergens die keren op een avenue mogelijk maakt.
Je moet een stukje wandelpad aan uw avenue hangen.
Dan zie je plots dat de wagens over de avenue kunnen kruisen.

Het wandelpad heb ik gevonden bij de University en kan je overal op de map plaatsen
Leuk bedacht, maar in praktijk staat dan de halve straat vast met verkeer... (tot aan je zandpad) omdat ze allemaal staan te wachten om te keren... Hierdoor komt er dus geen verkeer in het einde van de straat, en staat alles dus alsnog vast..
Je kunt beter de hele straatlengte gebruiken om een file in te hebben, dan de helft van de straat...

Ik vind het voor geen meter werken...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister zelf ook VEEL problemen gehad met het traffic in al mijn steden, auto`s staan te wachten achter bussen... terwijl ze genoeg ruimte hebben om er langs te rijden. Ambulances politie auto`s staan gewoon rustig te wachten tot alle passagiers zijn ingestapt. Pas als de bus gaat rijden, gaat het verkeer er (soms) langs, dit is wel heel vervelend als er branden of mensen die ziek zijn moeten worden opgehaald.
Ook vuilniswagens zijn de koning in dit spel, geen enkele auto gaat er langs ze blijven er allemaal netjes achter rijden! Hoop dat er snel een fix komt.... want dit is niet leuk meer met 200k mensen in een stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26

Nakebod

Nope.

Bij jou rijden de bussen tenminste nog :+
Sinds de update die na 1.8 kwam, waar geen changelog van te vinden is etc etc, dat er permanent een bus bijft hangen voor uren/dagen. Beweegt af en toe een paar pixels, en blijft dan weer uren/dagen hangen. Ondertussen blijven al die dooie geiten op een driebaans weg allemaal op dezelfde baan achter de bus staan.
Dus ik sloop alle bushaltes maar, heb ik iig geen files meer door bussen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Nakebod schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:56:
Bij jou rijden de bussen tenminste nog :+
Sinds de update die na 1.8 kwam, waar geen changelog van te vinden is etc etc, dat er permanent een bus bijft hangen voor uren/dagen. Beweegt af en toe een paar pixels, en blijft dan weer uren/dagen hangen. Ondertussen blijven al die dooie geiten op een driebaans weg allemaal op dezelfde baan achter de bus staan.
Dus ik sloop alle bushaltes maar, heb ik iig geen files meer door bussen.
Heb ik ook met de dubbeldekkers. Probleem lijkt te zijn als de bus vol zit (100/100). Dan gebeurd er verder niets bij bepaalde haltes, met als gevolg dat al het verkeer er achter ook stil blijft staan.
Als ik zo'n situatie zie, dan klik ik op de bushalte, schakel hem uit en gelijk weer in. De dubbeldekker begint dan te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toegegeven, services maken niet echt handig gebruikt van je wegennet zoals idd het filerijden maar echt grote problemen heb ik eerlijk gezegd niet. Mijn vuilnis wordt gewoon opgehaald, mijn brandjes worden geblust en boeven tijdig gearresteerd. Ik blijf het toch vooral zien als een onderdeel van de moeilijkheidsgraad. Een file voor de stad heb ik ook bij tijd en wijle maar wat blijkt dan, er worden wat flats uit de grond gestampt en schijnbaar een stukje verkeerde planning bij de buren die allemaal ontevreden shoppers/workers heeft die dus naar mijn stad uitwijken. Volgens mij is het allemaal best wel te doen met een stukje planning en een beetje nadenken. Stel we gaan voor Gokken/toeristen en uiteraard commercie, als de toeristen er toch zijn moet er ook wat te koop zijn. Nu kun je voor al die banen natuurlijk nooit genoeg werknemers in je stad hebben en aangezien de rijken niet met het OV willen is de keus vrij makkelijk om vooral die groep in je eigen stad te hebben en vooral de $ workers van elders te laten komen want die proppen zich en masse in de trein mits de bereikbaarheid met het werk goed is. Bijkomend voordeel van veel rijken in je stad hebben is dat daar gewoon veel minder van zijn en dus minder verkeer maar een nadeel is dat er dus veel van buiten komt dus zul je ze van meerdere kanten moeten laten komen en dus ook het liefst uit meerdere steden. Denk er b.v. ook aan dat als je al een behoorlijk drukke toegangsweg hebt dat je niet teveel bijbouwt of upgrade, helemaal bij high density krijg je dan een file met vrachtwagens en daarna nog verhuiswagens. Wat ook nog wel eens werkt is om ipv een weg anders aan te leggen een zone te veranderen van commercial naar residential of andersom, een stukje analyseren van het verkeer doet soms wonderen. Kortom zorgen voor een optimale balans zowel in woon-werk als in wat je wel en niet past in je stad.

Maar goed, zo zie ik het. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Pagina: 1