Met vlagen geen internet, ook geen toegang tot router.

Pagina: 1
Acties:

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 09:09
Ik heb een rare situatie met internet hier thuis. We zitten met 3 personen op een netwerk en ik ben de enige die echt last van dit probleem heeft, maar ik heb het (volgens mij, als dat hetzelfde probleem is) wel op 2 diverse laptops gehad. Mijn huisgenoten hebben het slechts een enkele keer gezien bij zichzelf.

Regelmatig krijg ik in Chrome de error 102 te zien, Connection Refused. Ik heb dan de volgende 30 minuten af en toe wel, maar meestal geen internet. Ik kan dan vaak 1 of 2 webpagina's (half) bekijken, afgewisseld met 102-errors.
Ik heb al verschillende malen een oplossing voor dit probleem proberen te vinden, maar alle verwijzingen op Google leiden me naar het uitschakelen van proxy-instellingen, terwijl ik geen proxy ingesteld heb staan.

Wat heb ik gedaan:
- Tunnelbear & Shellfire VPN verwijderd.
- Google DNS aan- en uitgezet
- tijdens blackouts ipconfig /release, /flushdns en /renew.
- vastzetten van ip-adres voor mijn laptop in de router
- vele herstarts van laptop, router & modem

Het gekke vind ik dat ik tijdens zo'n blackout ook niet de router kan bereiken, om hem via het webpaneel opnieuw op te starten. Een handmatige herstart (door het uit- & inpluggen van de stekker) lost het probleem vaak wel op, maar ik wil mijn huisgenoten daar niet te vaak mee lastig vallen uiteraard.

Heeft iemand een idee of ik op de een of andere manier kan zien of er nog iets van de proxy-instellingen is achtergebleven of hoe ik dit op een andere manier kan voorkomen?
Het is lastig om te testen of de oplossing werkt omdat het probleem zich maar sporadisch voorkomt.

[ Voor 11% gewijzigd door Duncank op 11-03-2013 21:31 . Reden: overzichtelijker gemaakt ]

Verwijderd

Welke hardware zit er in / op het netwerk?
heb je de router firmware al geupdate?
heb je de NIC drivers al geupdate?
geen kabels klem gezeten? probeer eens andere
geen WiFi actief natuurlijk?

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 09:09
Hardware: 3 laptops, waarvan 1 van mij, een tablet (motorola Xoom) en 3 telefoons, allemaal Androids. Soms zit hier nog een wireless mediaplayer bij en heel soms een Wii. Deze apparaten staan maar heel soms aan en het probleem doet zich ook voor als ze niet aan staan.

Router: linksys WRT320N met laatste firmware

Netwerkkaart draait de laatste versie van de drivers.

Geen kabels die klem zitten, tis zelfs net een nieuwe kabel. Bij gebruik op kabel heb ik wireless uitgeschakeld. Maar het probleem doet zich ook voor als ik het netwerk via wifi gebruik. Dan zit de kabel niet in de laptop geplugd.

-- edit -- zojuist gebeurde het weer. Tijdens het kijken van een serie, streaming, heb ik een half uur lang problemen gehad met internet. Telkens error 102 in chrome, mislukte verbindingen zonder error-code in andere browsers. Na het rebooten van de router werkte alles weer zoals normaal. Wat me deze keer wel opviel is dat in de statusbalk van Chrome die tijdens het laden linksonder in beeld komt vaak de tekst "host omzetten in proxyscript" of "resolving host in proxyscript" kwam te staan. Die heb ik niet eerder gezien.

[ Voor 50% gewijzigd door Duncank op 12-03-2013 00:17 ]