• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Beste mede tweakers
Ik post mijn vraag in het foto & video hardware forum aangezien ik hier denk ik een beter advies kan halen dan in het normale printer topic.

Ik heb een Canon Pixma Pro 9500. Nu moet ik mijn inktpatronen vervangen. Dit blijft een duur geintje. Heeft er iemand ervaring met de inkt van 123inkt.nl? Ze beweren dat je dezelfde kwaliteit afdrukken krijgt als met de orginele cardridges. Op de hele set patronen a 10 stuks schilt het toch zo'n 30 euro.
Maar goede afdrukken zijn erg belangrijk voor mij.

Ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft en mij een goed advies kan geven.

Alvast bedankt _/-\o_

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Ze beweren dat je dezelfde kwaliteit afdrukken krijgt als met de orginele cardridges
Ben je ooit een 3rd party tegen gekomen die dat niet beweerd?

De enige inkt die ik ken die bij testen echt dezelfde kwaliteit geeft, is ook meteen even duur of duurder dan orginele cartridges. (niet specifiek voor de 9500, maar voor inkjets in het algemeen)

Mocht de kleur van goedkope inkt redelijk overeen komen, dan blijken ze veel sneller te vervagen.

Juist met A3 fotos wil je toch dat ze lange tijd goed blijven. Hoeveel risico wil je daarvoor nemen?
(Zeker als je bedenkt dat de lijst altijd véél duurder is dan papier en inkt... dus hoe erg zijn die inkt kosten dan?)

[ Voor 4% gewijzigd door mjtdevries op 12-03-2013 10:31 ]

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Thanks voor je reactie. Ik snap je punt echter lees ik op internet dat mensen erg tevreden zijn over de inkt van 123inkt. Echter gebruiken ze een simpel inkjet foto printer en niet een semi pro printer. Dus was benieuwd of er iemand ervaring had met een printer waar 10 patronen in moeten. Ik hou het voorlopig nog maar even bij het orgineel

Thanks