Ik zit me al dagen een slag in de rondte te zoeken. Echt ontieglijk (!) veel wifi problemen te vinden op 10.8.2, maar ofwel geen oplossing, ofwel het probleem is net even anders.
Ik heb 2x MBA, 1x mini i5 en 1 x iMac, alles op 10.8.2.
Tot voor kort (ik denk 10.8.1) werkte eigenlijk alles als een raket, maar sinds de update pakt geen van mijn macs nog een 5GHz wifi SSID op, en is mijn internet op 2,4 ca 4 x zo traag als voorheen.
De ipad en iphone halen namelijk wél gewoon de volle snelheid, net zoals alle macs dat voorheen ook deden. Ik heb een 60 mbps kabel abo, en die pakte ik altijd volledig. Upload is overigens gewoon zoals het hoort (6).
Bedraad krijg ik mijn volledige snelheid, en draadloos alleen op andere apparaten. (waarbij dat op 5GHz heel makkelijk gaat)
Helaas zitten alle macs nu 'stuck' op ca 14 mbps, uitschieters naar 18.
ik heb al geprobeerd:
SMC
PRAM dinges
alle wifi settings trashen en overnieuw
nieuwe locatie aangemaakt
En dan vind ik na heel lang zoeken een wifi update 1.0
Die download ik maar die update weigert op elke computer te installeren
(niet de juiste versie, terwijl vereiste juist 10.8.2 is)
heeft er iemand nog een briljant idee?
Ik heb 2x MBA, 1x mini i5 en 1 x iMac, alles op 10.8.2.
Tot voor kort (ik denk 10.8.1) werkte eigenlijk alles als een raket, maar sinds de update pakt geen van mijn macs nog een 5GHz wifi SSID op, en is mijn internet op 2,4 ca 4 x zo traag als voorheen.
De ipad en iphone halen namelijk wél gewoon de volle snelheid, net zoals alle macs dat voorheen ook deden. Ik heb een 60 mbps kabel abo, en die pakte ik altijd volledig. Upload is overigens gewoon zoals het hoort (6).
Bedraad krijg ik mijn volledige snelheid, en draadloos alleen op andere apparaten. (waarbij dat op 5GHz heel makkelijk gaat)
Helaas zitten alle macs nu 'stuck' op ca 14 mbps, uitschieters naar 18.
ik heb al geprobeerd:
SMC
PRAM dinges
alle wifi settings trashen en overnieuw
nieuwe locatie aangemaakt
En dan vind ik na heel lang zoeken een wifi update 1.0
Die download ik maar die update weigert op elke computer te installeren
heeft er iemand nog een briljant idee?

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 11-03-2013 19:59 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.