Outlook.com mailadres wil niet toevoegen in Outlook 2010

Pagina: 1
Acties:

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Vanwege een SSD heb ik mijn PC opnieuw geinstalleerd. Daardoor ook Office 2010 opnieuw moeten installeren incluus Outlook.

Ik heb zelf 4 mailadressen die ik gelijktijdig gebruik in Outlook 2010. Dit werkte altijd prima. Ik heb resp. 2 @hotmail.com adressen, een @live.nl en een @outlook.com adres.

Echter krijg ik nu alleen maar de eerste 3 adressen toegevoegd aan het emailprogramma. Het lukt gekgenoeg niet met de naamgenoot @outlook.com.

Het volgende probleem krijg ik: Na invoeren van Naam + Mailadres en WW probeert hij eerst versleuteld verbinding te maken. Dat lukt dus niet. Daarna probeert hij het onversleuteld en dat lukt ook niet met het volgende als resultaat: Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/8541/outlooktruble.png

Wachtwoord is wel juist omdat ik op outlook.com wel kan inloggen. Het is ook geen tijdelijk probleem want ik probeer het al 3 dagen. En dat allemaal terwijl het met de andere 3 wel prima lukte.

Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zet de instellingen gewoon met de hand (vinkje :Y) ), dan kan je ook in wat meer detail aangeven wat de instellingen zijn die niet werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Baudu
Dat gaat helaas niet. Ik weet niet wat ik moet neerzetten bij inkomende en uitgaande mail. Dit kan ik ook nergens vinden op google...

Zucht. Ik snap echt niet wat er aan de hand is...

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:49

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Baudu schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:43:
Dat gaat helaas niet. Ik weet niet wat ik moet neerzetten bij inkomende en uitgaande mail. Dit kan ik ook nergens vinden op google...
Ik wel.
http://www.howto-outlook.com/howto/accountsettings.htm
En dan gebruik maken van de exchange settings.

• Baudu
Die had ik zelf ook al gevonden. Is helaas niet wat ik nodig heb. Het gaat om het toevoegen van een @outlook.com mailadres aan office outlook 2010. De binnenkomende en uitgaande poort moet ik weten. En die staat daar helaas niet bij! :-)

• Baudu
Top dat jij die kon vinden!

Helaas is het niet de oplossing tot het probleem die geavanceerde instellingen. Het volgende verschijnt er:

Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/8897/outlooktruble2.png

Verwijderd

Baudu schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:51:
[...]

Die had ik zelf ook al gevonden. Is helaas niet wat ik nodig heb. Het gaat om het toevoegen van een @outlook.com mailadres aan office outlook 2010. De binnenkomende en uitgaande poort moet ik weten. En die staat daar helaas niet bij! :-)
Volgens mij staat dat er wel bij hoor...
12 Incoming server (POP3): 995
13 This server requires an encrypted connection (SSL): enabled
14 Outgoing server (SMTP): 587 (for some it will be port 25 or 995)
15 Use the following type of encrypted connection: SSL or TLS
16 Leave a copy of messages on the server optional

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 15:46
Baudu schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:02:
[...]

Top dat jij die kon vinden!

Helaas is het niet de oplossing tot het probleem die geavanceerde instellingen. Het volgende verschijnt er:

[afbeelding]
Lievert, je hebt het poortnummer ingevuld bij serveradres. Voer eens het serveradres in. Als dat niet werkt, gebruik dan:
code:
1
pop.serveradres.nl:poort

:>

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:54
Wat BeefHazard zegt, die poortnummers kun je ook invullen onder de knop "Meer instellingen". Volgens http://osxdaily.com/2012/...il-with-desktop-mail-app/ zijn de serveradressen als volgt:
Incoming Mail Server (POP3): pop3.live.com
Outgoing Mail Server (SMTP): smtp.live.com
IMAP server: imap.live.com

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 12:12

ResuCigam

BOFH

Een makkelijke oplossing om Outlook 2010 met een outlook.com adres te laten werken gaat via de hotmail connector

We do what we must because we can.

• Baudu
Nou ik heb het voor mekaar hoor. Via configuratiescherm en emailaccounts daar toevoegen kon ik door Overige aan te klikken Microsoft Outlook Connector aanklikken en toen was het ineens zo gepiept.

Snap nog niet waarom het nu met @outlook.com zo lastig was terwijl het met die andere zo lukte.

Maar het is in ieder geval gelukt nu!

Bedankt voor jullie hulp!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 15:46
ResuCigam schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:11:
Een makkelijke oplossing om Outlook 2010 met een outlook.com adres te laten werken gaat via de hotmail connector
Inderdaad de makkelijkste tool om MS-adressen te koppelen. Heb mijn eigen domein ook aan die Live-troep gehangen voor email (omdat Google opeens geld wilde zien, maar ik dwaal af) en je hoeft slechts je gebruikersnaam en wachtwoord in te geven en je hebt een nieuw account in je outlook.
Baudu schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:15:
p nog niet waarom het nu met @outlook.com zo lastig was terwijl het met die andere zo lukte.
't was niet lastig, jij deed het gewoon fout op iedere mogelijke manier :X :W

[ Voor 19% gewijzigd door BeefHazard op 12-03-2013 17:19 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Baudu
Nee ik deed niets anders dan met de @hotmail.com en @live.nl adressen.

Alleen met die uitgebreide instellingen (wat niet de opllossing was) heb ik eerst inderdaad verkeerde gegevens ingevuld.

En de outlook connector stond er trouwens al op.

Maar zoals wel vaker, via een omweg of alternatief lukt het wel. :)
Pagina: 1