Toon posts:

Receiver keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een receiver. Ik heb voor 130,- een 2.1 speakerset op het oog (JBL Cs68).(ik heb begrepen een goed setje voor het budget wat ik er aan uit wil geven)

Voor de receivers ben ik al een tijdje aan het twijfelen. In eerste instantie dacht ik aan de pioneer VSX-922. Pioneer had ik al snel op het oog vanwege de compatibiliteit met Apple producten (zoals airplay) maar na wat lezen twijfel ik en denk ik dat de Denon 2113 toch beter is. Of wellicht dat jullie nog suggesties hebben voor een goede receiver (wellicht Onkyo)

Kunnen jullie mij adviseren mijn budget voor de receiver is ongeveer 400 euro? En denken jullie dat het setje speakers dat ik op het oog heb inderdaad de moeite waard is?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp. Erg lastig om te kiezen....... :?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 09:05
Waarom een relatief dure receiver ten opzichte van je speakers? Volgens mij kun je veel beter investeren in speakers. Ga vooral de mogelijke combinaties eens beluisteren.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Mee eens, ik kan je aanraden eens ergens te gaan luisteren naar wat luidsprekers. Het verschil tussen een set van 130 euro en een set van een meervoud hiervan wordt pijnlijk snel duidelijk.
Met een iets hoger budget voor de luidsprekers kun je ook prima eerst bij 2.0 blijven.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor jullie tips.! De relatief duurdere receiver koop ik vanwege de functies. Op dit moment heb ik alleen geluid via de TV. Mijn idee was de speakers later te verbeteren dan kan ik nu al wel al functionaliteiten gebruiken.

Kunnen jullie ook suggesties geven voor de speakers? 2.0/2.1 is wat ik in eerste instantie graag zou willen.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 09:05
Ik denk dat het handig is om iets meer details te geven. Welke functie(s) in de receiver is/zijn voor jou belangrijk? Wat zijn je eisen aan speakers wat betreft formaat, klank etc? Voor jouw nudget is er namelijk van alles te krijgen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 10:28
Hallo,

Wat er hiervoor is gezegt over betere speakers ben ik het roerend mee eens. Kijk eens naar de Boston Acoustics A25, lovende kritieken. Deze koop je voor ong 225 euro per paar. Je kunt deze ook al prima 2e hands kopen, niks mis mee. De subwoofer maak niet veel uit, kijk eens naar REL, of BK. Ook voor een subwoofer geldt, deze kun je prima 2e hands kopen

Andere keus voor speakers kan zijn de Dali Zensor 1, ook kleine speakers, prima geluidsweergave. Ik heb ze zelf al eens mogen beluisteren.

Wat betreft de receiver, tussen de 4 a 500 euro koop je wel een receiver waar je jaren mee vooruit kan.

Wat betreft de Receiver, idd Denon is prima, maar kijk ook eens naar Marantz. deze 2 merken schijnen goed te matchen met de bovengenoemde speakers Onkyo is trouwens ook prima, vaak veel mogelijkheden.

Maar neem er de tijd voor, ga eens ergens luisteren.

En speakers kun je prima op MP kopen

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 21:33
yep123 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:03:
Kijk eens naar de Boston Acoustics A25, lovende kritieken. Deze koop je voor ong 225 euro per paar.
€190 per paar inclusief verzenden zijn ze nu

toettoett

Verwijderd

of je neemt voor een tientje extra de a26...

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 10:28
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:50:
of je neemt voor een tientje extra de a26...
Lees dit maar eens, een uitgebreid topic over deze speakers
Pagina: 1