Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 22:02
Twee weken geleden heeft mijn pc helaas de geest gegeven, maar nu ben ik opzoek naar welk stukje hardware kapot is.

Als ik de pc probeer op te starten dan krijg ik de volgende symptonen:
- Alle fans gaan aan
- LEDs gaan aan
- HDD's gaan spinnen? (maken in ieder geval wat geluid)
- Helemaal geen beeps
- Beeldschermen krijgen geen signaal binnen (uiteindelijk stanby modus); ook geen BIOS post

Nu heb ik al twee dingen kunnen uitsluiten, namelijk:
- Videokaart: getest met een andere pc
- Moederbord: bord vervangen door eenzelfde type (tweedehands gekocht van een collega)

Specificaties:
- CPU: Intel Core 2 Quad Q9550
- RAM: Corsair DOMINATOR DDR2-8500 4GB
- Videokaart: CLUB3D HD 4870 X2
- HDD's: 4x HD103SJ (RAID 10)
- Moederbord: Asus P5Q-E
- Voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W

Ik ben zelf nu ten einde raad. Het zou nog de processor, RAM of voeding kunnen zijn, maar die kan ik niet zomaar testen. Misschien de voeding nog wel met een metertje, maar geen idee hoe. Op de voeding heb ik nog een kleine 3/4 jaar garantie.

Wat veroorzaakt volgens jullie dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Wat was het resultaat van het testen van de videokaart? Als beide tests negatief waren zou ik een andere voeding testen. Heb je alles los gekoppeld kwa overige hardware tijdens de test (extra kaarten, tobo muis etc)? Zie je nog enige hdd activiteit tijdens dat het systeem aan is? Het zou ook nog het scherm kunnen zijn als dat zo is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Anoniem: 91626 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:35:
Wat was het resultaat van het testen van de videokaart? Als beide tests negatief waren zou ik een andere voeding testen. Heb je alles los gekoppeld kwa overige hardware tijdens de test (extra kaarten, tobo muis etc)? Zie je nog enige hdd activiteit tijdens dat het systeem aan is? Het zou ook nog het scherm kunnen zijn als dat zo is!
Videokaart deed het gewoon, gelukkig. Met het andere moederbord heb ik precies hetzelfde probleem.

De standaardlampjes van mijn toetsenbord en muis gaan aan. Deze kan ik aan- of uitzetten (scroll, caps en num lock). Toevallig heb ik een G15, dus als Windows is opgestart, dan zou ik 'G15' op mijn toetsenbord kunnen zien. Echter is dit niet het geval.
Toetsenbord en muis heb ik ook los gehad, maar zonder resultaat.

HDD activiteit: led lampje gaat aan, maar gaat na ongeveer 20 seconden uit. Het geluid wat ik hoor zijn volgens mij opstartende DVD drives (2 stuks).

Beeldschermen zijn het zeker niet, want die heb ik nu aangesloten aan mijn laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Update1: ik kon vandaag langskomen met de voeding bij Coolermaster (Venlo). Hier hebben ze 'm getest met een apparaat die volts meet en ook nog aangesloten op een systeem. Zij hadden er geen problemen mee. Wel hebben ze nog de fan vervangen van de voeding, omdat deze zeer traag draaide.

Ik verwacht dus dat de CPU defect is. Hierover hoor ik meer morgen: lokaal pc winkeltje maakt morgen een test setup met mijn CPU.

Update2: vandaag te horen gekregen dat het toch mijn videokaart is. Deze is vertoonde artifacts in de andere slot. Dus die is aan het dood gaan. :'(

[ Voor 15% gewijzigd door loopezz op 14-03-2013 20:14 ]