iPhone 4 voorzien van sterkere batterij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08
Beste mede-tweakers,

Net als vele andere iphone 4 eigenaren stoor ik me af en toe ook aan de batterijduur die niet al te best is (zonder gebruik standby ongeveer 2 dagen en met gebruik van zo nu en dan een app, wifi aan en "normaal gebruik" ongeveer 1 dag).

Nu ben ik eens op E-bay gaan rondspeuren en ik vond dit:

http://www.ebay.com/itm/H...ories&hash=item56525add5d

Zo op het eerste oog een batterij met 2430mAh i.p.v de gebruikelijke 1430/1420mAh.

Nu vroeg ik me af of iemand hier wel eens ervaring mee heeft en wat jullie mening is over een dergelijke accu.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, voor $ 7.86 zou 'k er niet te veel van verwachten.
OTOH, je kunt je er ook geen buil aan vallen...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Het is wel goedkoop... en "30-day money back"
Als er een goede kortsluitingsbeveiliging in zit, is eigenlijk het ergste wat er met je iPhone kan gebeuren dat ie bol kan komen te staan (bijvoorbeeld tijdens het laden met onweer).

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
dat dacht ik ook, ik heb al wat meer rond zitten kijken en ook de OEM accu's op Ebay zitten rond de zelfde prijs.

Anderzijds wil ik natuurlijk niet het risico lopen dat mijn telefoon in mijn zak straks plotseling PANG zegt door slecht gesealde Li-ion cellen.

Ik heb wel gezien dat er al aardig wat mensen deze accu hebben besteld hebben maar misschien dat iemand als eens zo'n accu in heeft gebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn ervaring met dergelijke batterijen (niet voor iPhone) is dat ze de capaciteit uit hun duim zuigen. Het kan meevallen, maar hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:56
Je zou ook een Nokia Lumia 800 erbij kunnen kopen. Na gebruik van dit - overigens verder prima toestel - ben je blij met de accuduur van de iPhone.

Maar even serieus: ik vind bijna twee dagen stand by en 24 uur bij gebruikt best goed te doen. Zou dan denk ik eerder gaan voor een externe accu. Hoi oud is je accu? Wellicht zou een nieuwe origele ook kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zeker die batterijen met zo'n gouden sticker zou ik niet vertrouwen. Tijdje geleden nog op ebay rondgekeken voor de Galaxy S van mn vriendin. Daar zijn vervangende accu's voor te krijgen die
- dezelfde capaciteit en vorm hebben
- dikker zijn met meer capaciteit en een grotere accucover
- Die gouden wikkel hebben met meer capaciteit en dezelfde vorm

Op eerste gezicht klinken die accu's met meer capaciteit en dezelfde vorm als de beste oplossing. Wat meer googlen leverde een website op waar ze werden "ontmaskerd". Onder de wikkel zat de echte opdruk; nog minder capaciteit dan de originele batterij.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55
Mijn ervaring met opgegeven capaciteiten op eBay is hetzelfde als die van RemcoDelft, niet al te best.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik 2 dagen standby en 1 dag bij vol gebruik nog best wel aardig goed vind. Ik heb de afgelopen jaren elk jaar het nieuwe model iPhone genomen, en bij elke nieuwe iPhone haal ik amper 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
MaximusTG schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:46:
Zeker die batterijen met zo'n gouden sticker zou ik niet vertrouwen. Tijdje geleden nog op ebay rondgekeken voor de Galaxy S van mn vriendin. Daar zijn vervangende accu's voor te krijgen die
- dezelfde capaciteit en vorm hebben
- dikker zijn met meer capaciteit en een grotere accucover
- Die gouden wikkel hebben met meer capaciteit en dezelfde vorm

Op eerste gezicht klinken die accu's met meer capaciteit en dezelfde vorm als de beste oplossing. Wat meer googlen leverde een website op waar ze werden "ontmaskerd". Onder de wikkel zat de echte opdruk; nog minder capaciteit dan de originele batterij.
Bedankt voor deze input, hier kan ik wat mee! Precies de rede dat ik mijn scepsis hier even gedeeld heb :)

Ik heb na wat zoeken inderdaad ook reviews gezien van mensen die de gouden sticker eraf hebben gehaald en de 1420mAh tekst tevoorschijn haalden. Nee, als je echt levensduur wil verlengen zal je toch aan zo' n extern batterypack moeten beginnen. Niet ideaal maar je weet wel dat je echt langer met je telefoon doet per lading :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Lekker misleidend dan, het weerhoudt mij er nu totaal van om batterijen op ebay te kopen of aan te raden aan klanten. Thanks!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Mwa, er is heus wel genoeg betrouwbaars te vinden, je moet alleen opletten. Je klanten zou ik het idd niet aanraden.
En altijd onthouden; als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Underworld schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:22:
Lekker misleidend dan, het weerhoudt mij er nu totaal van om batterijen op ebay te kopen of aan te raden aan klanten. Thanks!
Je kan best hier en daar eens een accu bestellen op E-bay. Maar inderdaad, als het te goed klinkt om waar te zijn, dan is dat ook zo vaak.

Overigens kan je vaak op de afbeeldingen wel een hoop afleiden in hoeverre je goede kwaliteit koopt. Geldt ook voor laptop accu's. Met telefoon accu's, als de prijs bijvoorbeeld rond de 15 dollar ligt en er zitten er een x aantal bij die rond de 8 dollar kosten, dan kan je die meestal beter links laten liggen.

[ Voor 41% gewijzigd door 1nsane op 14-03-2013 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Underworld schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:22:
Tja, dat is een ander uiterste natuurlijk. Zo heb je bijvoorbeeld Mugen Power accu's en Polarcell Akku's (Duits) welke wel serieus goed zijn en een goede vervanging zijn van de standaard accu's. Maar goed, die zijn niet voor 5 - 10 $ te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ik heb in het verleden voor mijn LG Viewty een aftermarket batterij gekocht nadat de originele na ongeveer een jaar de geest gaf.

De aftermarket, soort van merkloze batterij van E-bay die ook maar 7 euro kostte ongeveer deed het veel langer en beter dan de originele dus het gaat ook niet altijd op denk ik.

Ik denk trouwens dat de iPhone een uitzondering is op een aantal telefoons wat betreft beschikbaarheid van verschillende accu's. De meeste telefoons kennen op e-bay wel een scala aan vervangende accu's met hogere capaciteit etc. maar de vaste form factor van de Iphone batterij voorkomt dat helaas.

Pagina: 1