Beste tweakers,
na zelf een aantal dagen een aantal dagen trial&error met mijn nieuwe systeem toch maar een topic. Vorige week donderdag arriveerde mijn mainstream gamesysteem van de best buy guide maart 2013, met kleine aanpassingen in HD (1 tb) en werkgeheugen het volgende systeem:
Na de PC zonder problemen tegen te komen in elkaar te hebben gezet windows 7 geinstalleerd en bijgeleverde drivers. Vervolgens viel de pc uit, direct zwart scherm, om na 2-3 seconden weer te rebooten. Sinds donderdag gebeurt dit op willekeurige momenten (of ik actief bezig ben of niet maakt niet uit, soms duurt het een paar uur, soms reset de PC na 10 minuten) en heb ik de volgende stappen ondernomen:
- Bios update naar de meest recente bios
- Alle drivers meest recente updates
- Alle kabeltjes moederbord los en opnieuw aangedrukt
- RAM in de bios handmatig ingesteld op 1600mhz en 1,5V
- RAM van slots 1 en 3 naar slots 2 en 4
- Memtest86 gedraaid, geen errors
- HD Tune pro gedraaid, geen errors
- Speedfan geinstalleerd: alle temperaturen onder of rond de 30 graden C, voltages allemaal correct
- Het draadje van de reset switch van het moederbord gehaald
Tot zover zonder resultaat. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien of heeft iemand nog waardevolle tips, alle hulp is welkom!
na zelf een aantal dagen een aantal dagen trial&error met mijn nieuwe systeem toch maar een topic. Vorige week donderdag arriveerde mijn mainstream gamesysteem van de best buy guide maart 2013, met kleine aanpassingen in HD (1 tb) en werkgeheugen het volgende systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 149,90 | € 149,90 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 268,79 | € 268,79 |
1 | Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB | € 57,80 | € 57,80 |
1 | Cooler Master K280 | € 35,01 | € 35,01 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 52,01 | € 52,01 |
1 | XFX Pro 550W | € 53,- | € 53,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 671,41 |
Na de PC zonder problemen tegen te komen in elkaar te hebben gezet windows 7 geinstalleerd en bijgeleverde drivers. Vervolgens viel de pc uit, direct zwart scherm, om na 2-3 seconden weer te rebooten. Sinds donderdag gebeurt dit op willekeurige momenten (of ik actief bezig ben of niet maakt niet uit, soms duurt het een paar uur, soms reset de PC na 10 minuten) en heb ik de volgende stappen ondernomen:
- Bios update naar de meest recente bios
- Alle drivers meest recente updates
- Alle kabeltjes moederbord los en opnieuw aangedrukt
- RAM in de bios handmatig ingesteld op 1600mhz en 1,5V
- RAM van slots 1 en 3 naar slots 2 en 4
- Memtest86 gedraaid, geen errors
- HD Tune pro gedraaid, geen errors
- Speedfan geinstalleerd: alle temperaturen onder of rond de 30 graden C, voltages allemaal correct
- Het draadje van de reset switch van het moederbord gehaald
Tot zover zonder resultaat. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien of heeft iemand nog waardevolle tips, alle hulp is welkom!