Omdat de nederlandse publieke en commerciele zenders binnenkort waarschijnlijk niet meer in SD te zien zijn op de astra 19.2°(astra 1) maar nog enkel HD op astra 23.5° (Astra 3) te bewonderen zullen zijn, leek het me goed om ervaringen over TV's met de DVD-S2 tuner te delen. Dit omdat veel mensen (oa mijn ouders) zullen overstappen en daarbij zijn een paar problemen zullen tegen komen.
Bij het zoeken naar informatie en reviews over TV met DVB-S2 tuners zie ik niet of nauwelijk het gebruik van deze tuner d.w.z. meestal worden ze niet getest op gemak en zapsnelheid en welke kaart en module gebruikt worden laat staan dat ze getest worden met de sataliet als bron voor tv en radio. Eigenlijk zie ik meestal kabel of digitenne.(misschien zoek ik verkeerd, maar ook linkjes naar dergelijke reviews leken me zeer welkom)
Waarom deze vergelijkingen: Om zo mogelijk een decoder uit te sparen / beter TV keuze temaken. Of juist een andere tv te nemen en een losse decoder te nemen.
Belangelijke dingen zijn:
Merk/type TV
Met welke modules en kaart je het lekkerste zapt.
Hoe makkelijk is het zender/transponders in stellen op de tv danwel te downloaden.
Hoe is de schotel controle; DiSEqC ondersteuning:1.0, 1.1, 1.2 (motor), USALS
Zo zijn er nog wel meer onderdelen waar ik nu even niet op kan komen.
Maar dat gaat nog bijgewerkt worden.
Bij het zoeken naar informatie en reviews over TV met DVB-S2 tuners zie ik niet of nauwelijk het gebruik van deze tuner d.w.z. meestal worden ze niet getest op gemak en zapsnelheid en welke kaart en module gebruikt worden laat staan dat ze getest worden met de sataliet als bron voor tv en radio. Eigenlijk zie ik meestal kabel of digitenne.(misschien zoek ik verkeerd, maar ook linkjes naar dergelijke reviews leken me zeer welkom)
Waarom deze vergelijkingen: Om zo mogelijk een decoder uit te sparen / beter TV keuze temaken. Of juist een andere tv te nemen en een losse decoder te nemen.
Belangelijke dingen zijn:
Merk/type TV
Met welke modules en kaart je het lekkerste zapt.
Hoe makkelijk is het zender/transponders in stellen op de tv danwel te downloaden.
Hoe is de schotel controle; DiSEqC ondersteuning:1.0, 1.1, 1.2 (motor), USALS
Zo zijn er nog wel meer onderdelen waar ik nu even niet op kan komen.
Maar dat gaat nog bijgewerkt worden.
http://www.adf-hq.nl