Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Mattie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 13:01
Binnenkort renoveer ik een gebouw en moet internet en elektra aanleggen.
Internet is hierbij niet het onderwerp maar wel de "smart dimmers".

Andere topics op het forum hebben de schakelaars en de dimmers op afstandsbediening uitvoerig behandeld maar het klikaan klikuit systeem was voor mij niet voldoende.

Er zou een systeem moeten zijn voor op je gsm/internet waarbij je iedere lamp/kamer apart kan bedienen, dimmen of in een tijdsschema kan duwen.
Toevallig vandaag gezocht op het internet en ik vond dit:

http://www.kickstarter.co...nected-smart-light-dimmer

Het project zit dus nog in de kickstart fase maar het is voor mij de juiste oplossing, al kan de wanddoos wat kleiner en hoeft er niet eens een touchscreen op te zitten.

Nu is mijn vraag of iemand een soortgelijk systeem kent, ongeacht de prijs.
De eisen zijn simpel en het is stom dat ik het niet kan vinden of dat het nog niet te koop is:

-Wandcontactdoos met gewone aan/uit schakelaar die draadloos bestuurbaar is eventueel met dim functie (desnoods met een veertje erin, die gradueel dimt en feller maakt als je de knop in houdt)
-Kan bestuurd worden via internet of gsm dus niet een aparte afstandsbediening met een simpele app

Als iemand mij kan helpen zou dat mooi zijn en mocht hetgeen dat ik zoek niet bestaan dan hoop ik dat het een verhelderende discussie oplevert voor iedereen met een soortgelijk doel :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:47

HeroS

SmartHome Nerd

Misschien snap ik niet helemaal wat je bedoelt maar dat kan toch gewoon met klik aan en uit/ homewizard met een extra control centrum.

of met Zwave, Zipato, HC2 etc zie de diversen topics.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 22:59
Of je doet het op een profi manier en legt een KNX systeem aan.

Gewoon alle lichtpunten, schakelaars en wandcontactdozen in de meterkast (of meerdere meterkasten) uit laten komen, op z'n Belgisch. Kun je alle kanten mee op!

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Mattie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 13:01
Ik wil niet aangepaste modules in de meterkast of opzetstukken in stopcontacten.

Zie het als een soort powerline aansluiting:
Alle contacten aanspreekbaar via een switch die aan het internet hangt.

Dat leek mij de makkelijkste oplossing...

Zoals die knx systemen maar dan in de wand zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zie de toegevoegde waarde van de genoemde dimmers en de wat dommere dimmers icm bv een z-wave controller niet. Ik zie eigenlijk eerder wat nadelen dat je wifi netwerk wel erg vol kan raken en dat sommige consumenten routers meer dan 8 clients niet echt leuk vinden.
Met bv z-wave heb je dat probleem niet en in de meeste gevallen kun je zo'n dimmer achter je schakelaar kwijt en dan heb je de keuze om voor een puls schakelaar te kiezen of je bestaande schakeleaar intakt te houden.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:16

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Pagina: 1