Multiplayer spellen om een intel Atom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Situatie; we zitten in Afrika met praktisch geen internet (alleen een onbetrouwbaar EDGE-netwerk via een dongel), maar wel twee intel atom laptopjes om af en toe een spelletjes op te spelen. We hebben theme hospital meegenomen dat uiteraard redelijk geniaal is om weer te spelen, maar we vragen ons af of er nog spellen zijn die de moeite waard zijn, en waarmee we kunnen multiplayen.

Eisen:
  • Draait op Dual-core Atom
  • Liefst niet groter dan 10MB
  • Multiplayer functie die compatibel is met een Wifi computer-naar-computer netwerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:13

Player1S

Probably out in the dark

De oude GTA ??

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stond op CD, en er staat mij wat van bij dat de software renderer voor een p1-133 nogal zwaar was. Verder had dat volgens mij IPX nodig voor multiplayer, alhoewel ik dat niet geheel zeker weet.
Ah.
The size of this file is 328 MB.

Doom en Doom 2 zouden wellicht werken, daar zijn vást en zeker wel ports van voor jouw platform die UDP/IP ondersteunen ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
Transport Tycoon

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpenTTD vind ik wel een goede suggestie! Alleen jammer dat je elkaar niet kunt aanvallen :P

Max. aantal MB's moet wel echt niet meer zijn dan 20, liefst minder, want we halen hier max 10kb/s in de avonduren.

IPX is wel een probleem, want we hebben 1 laptop met XP en 1 laptop met Windows 7, volgens mij ondersteund windows 7 geen IPX meer...

We gaan OpenTTD proberen (als die niet te groot is), maar andere suggesties zijn nog steeds welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02
Atomic Bomberman, Wacky Wheels, Rise of the Triads, Command & Conquer

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb me recentelijk nog goed vermaakt met Diablo2 op mijn Dell mini (ook met atom cpu) en ook met red alert 2, dus die kan ik je beide aanraden. Volgens mij heb ik bij red alert allen nog wel even moeten prutsen voor het werkte...(video output was volgens mij niet helemaal goed en ook lan ondersteuning was even werken dacht ik) kan me dat alleen niet meer goed herinneren, het kan ook een ander spel geweest zijn (starcraft?)

Edit: niet groter dan 10mb eis niet gezien, aii... Dan vallen deze wel af :p
Cd via de post ook geen optie? :)

[ Voor 11% gewijzigd door nioz op 11-03-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nioz: CD via de post is ook niet echt een optie aangezien we beide geen CD-speler in onze netbookjes hebben :( op een usb stickje kan natuurlijk wel maar het duurt minstens een maand voordat het hier is vanuit NL

Inmiddels hebben we OpenTTD kunnen downloaden en spelen, maar we zoeken toch meer naar iets met wat meer actie :)
We hebben ook Command & Conquer 1 gedownload, maar het probleem met alle oude kleine (<10mb) spellen die een multiplayerfunctie hebben, is dat ze vaak alleen gekke protocollen ondersteunen.

Zo ondersteunt C&C1 alleen een modemfunctie, geen LAN. En andere spellen alleen het IPX protocol, wat weer niet samengaat met windows 7.

Weet er misschien dus nog iemand een spel dat net als openTTD niet te groot is, maar wel LAN -multiplayer ondersteund?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 20:10 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens Tiberian Sun was wel normaal (nouja) netwerk pricipe, niet meer met IPX. Denk alleen niet dat die 10MB is :P

Verder kon dacht ik Settlers ook via netwerk, al was de oude versie enkel via serieel, mischien 10th versie ervan wel werkt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Slender

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:06

Khaine

Python liefhebber

Scorched Earth wellicht?
Geen idee of de Duke3D rips onder de 10 mb komen, anders is dat natuurlijk ook een geniale mogelijkheid. De eerste warcraft is misschien ook wel leuk. Warpath was volgens mij ook erg klein, maar best nog aanstekelijk. Skunny Kart als je Wacky Wheels niet kunt vinden :P

Verder oude games als "Great Naval Battles" en "Battle Isles", waarbij je ongeveer 100 MB aan cutscenes hebt en 10 MB aan regulier spel.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 23:19

BoGu5

hmmmz

Atomisch bomberman en Blobby volley!

request.getCookies();

Pagina: 1