[html] High-unicode tekens in Chrome

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik probeer een high-unicode teken te plaatsen in een pagina (geen idee of "high-unicode" de juiste term is). Het is in IE8-10, Firefox en Opera, maar niet in Chrome. Ik heb het ook in Chrome Dev geprobeerd, maar ook daarin faalt het.

Het gaat om dit karakter: ❌ (❌)
(maar dat is niet het enige karakter dat niet werkt, ik ervaar dezelfde problemen met 📱 en 📩 die gek genoeg niet alleen in Chrome, maar ook in Opera niet werken :?)

Wat gaat er fout:
In Chrome (en Chrome-achtigen) wordt er een vierkantje getekend. In alle andere geteste browsers zie je een kruis, en dat hoort het ook te zijn.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Het karakter als UTF-8 in een UTF-8 encoded pagina met UTF-8 encoding naar de browser sturen
- Het karakter als entity opnemen (wat onafhankelijk van de document encoding goed moet gaan).
- Het karakter inprikken met javascript met String.fromCharCode(10060)
- Het karakter inprikken met CSS met ::before { content: '\274c'; }

Al deze opties werkt in alle geteste browsers, behalve in Chrome.
De vraag is nu dus, en je voelt em wrs al, hoe krijg ik dit in Chrome ook aan de praat?

日本!🎌

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
_Thanatos_ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:02:
Het gaat om dit karakter: ❌ (❌)
(maar dat is niet het enige karakter dat niet werkt, ik ervaar dezelfde problemen met 📱 en 📩 die gek genoeg niet alleen in Chrome, maar ook in Opera niet werken :?)
Opera 12.14, x64, Windows 8: ik zie ze gewoon. In Chrome 25 inderdaad niet. Welk lettertype gebruik je en helpt het als je een ander (standaard uit het OS) lettertype gebruikt?

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12
Ter info: Ook in IE9 zijn ze niet zichtbaar. In Firefox zie ik ze wel.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Hier Firefox onder windows 7 - niet zichtbaar. Blijkbaar mist die glyph dus in veel standaard fonts...

Intentionally left blank

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als ik em zet op Segoe UI Symbol, dan werkt het... op Windows (ook die twee andere tekens, in Opera). Alleen weet ik weer niet hoe standaard dat font is :/
Op OSX (oude versie, dat wel) is het een heel ander verhaal, daar lijkt deze glyph in geen enkel font voor te komen. De beste kandidaat is Zapf Dingbats, maar ik heb geen nieuwe OSX bij de hand (lang leve virtualisatie, GEEN dank aan Apple) maar op 10.6 bestaat dit teken in dat font dus niet. Die andere twee heb ik nog niet kunnen testen.

Jammer allemaal, het zijn nml verrekt handige icoontjes :)

Een alternatief zou zijn een unobtrusive manier om te kijken of een bepaald teken gerenderd kan worden, maar vgs mij kun je dat niet programmatisch afvangen.

[ Voor 53% gewijzigd door _Thanatos_ op 11-03-2013 16:05 ]

日本!🎌

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12
Maak er een afbeelding van zou ik zeggen :P

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Low-Tech schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:18:
Maak er een afbeelding van zou ik zeggen :P
Of schilder zelf even een set icons in SVG en gebruik zoiets als de IcoMoon App om een webfont er van te bouwen, waarbij je alles op het juiste unicode character mapt.

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 15:02
Het lijkt inderdaad op een missende glyph. Het ironische is dat hij wel te zien is als je hem selecteert en dan rechts klikt op het teken. Chrome geeft dan netjes aan: doorzoek het web op [teken].

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ahh frak it. Ik heb het nu met een font gedaan. Was toch de betere keuze. Zelfs Android 4.1, die gek genoeg met een stokoude webkit-engine draait (equivalent aan Chrome 12 :X) die snapte de hele entities niet eens. Laat staan dat-ie het goede karakter pakt.

Ja, UTF-8 doet ie weer wel, maar dat geeft weer genoeg andere kopzorgen.

Dus dan maar een fontje. Uiteindelijk een mooie gevonden bij fontsquirrel.

日本!🎌

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Inderdaad zeg ... Zie bijvoorbeeld ook als voorbeeldpagina: Wikipedia: Latin script in Unicode

Doet het perfect in FF3.6 (i know) op Win 8 x64, maar in Chrome doet ongeveer de helft het. Met font segoe ui symbol doet enkel Unicode 6 het wel t.o.v. standaard sans-serif.
Pagina: 1