Ik probeer een high-unicode teken te plaatsen in een pagina (geen idee of "high-unicode" de juiste term is). Het is in IE8-10, Firefox en Opera, maar niet in Chrome. Ik heb het ook in Chrome Dev geprobeerd, maar ook daarin faalt het.
Het gaat om dit karakter: ❌ (❌)
(maar dat is niet het enige karakter dat niet werkt, ik ervaar dezelfde problemen met 📱 en 📩 die gek genoeg niet alleen in Chrome, maar ook in Opera niet werken
)
Wat gaat er fout:
In Chrome (en Chrome-achtigen) wordt er een vierkantje getekend. In alle andere geteste browsers zie je een kruis, en dat hoort het ook te zijn.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Het karakter als UTF-8 in een UTF-8 encoded pagina met UTF-8 encoding naar de browser sturen
- Het karakter als entity opnemen (wat onafhankelijk van de document encoding goed moet gaan).
- Het karakter inprikken met javascript met String.fromCharCode(10060)
- Het karakter inprikken met CSS met ::before { content: '\274c'; }
Al deze opties werkt in alle geteste browsers, behalve in Chrome.
De vraag is nu dus, en je voelt em wrs al, hoe krijg ik dit in Chrome ook aan de praat?
Het gaat om dit karakter: ❌ (❌)
(maar dat is niet het enige karakter dat niet werkt, ik ervaar dezelfde problemen met 📱 en 📩 die gek genoeg niet alleen in Chrome, maar ook in Opera niet werken
Wat gaat er fout:
In Chrome (en Chrome-achtigen) wordt er een vierkantje getekend. In alle andere geteste browsers zie je een kruis, en dat hoort het ook te zijn.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Het karakter als UTF-8 in een UTF-8 encoded pagina met UTF-8 encoding naar de browser sturen
- Het karakter als entity opnemen (wat onafhankelijk van de document encoding goed moet gaan).
- Het karakter inprikken met javascript met String.fromCharCode(10060)
- Het karakter inprikken met CSS met ::before { content: '\274c'; }
Al deze opties werkt in alle geteste browsers, behalve in Chrome.
De vraag is nu dus, en je voelt em wrs al, hoe krijg ik dit in Chrome ook aan de praat?
日本!🎌