Ik heb vorige week een PS3 controller gekocht bij Billgames.nl. Toen ik deze ophaalde bij het postkantoor bleek dat het er een was zonder Sony verpakking en papieren. Er zat een kopie van een gebruiksaanwijzing van Sony bij. Dat het zo verkocht wordt staat niet op de website en ik vind het een zeer verdachte manier van doen.
Als ik op een webshop een nieuwe controller voor mijn playstation koop dan verwacht ik dat ik een originele koop. Ik wil dus niet akkoord gaan met deze controller en wil nu weten of dit wel mag en wat mijn rechten nu zijn als consument. Ik wil de controller KOSTENLOOS terugsturen en ik wil mijn geld terug zodat ik hem ergens anders kan halen.
Naast dit probleem blijkt de controller een beschadiging te hebben, maar dat vind ik eigenlijk niet relevant. Ook zonder beschadiging vind ik niet dat dit moet kunnen, ZEKER NIET zonder vermelding op de website. Wie heeft voor mij een antwoord?
Edit:
De oplossing:
Als ik op een webshop een nieuwe controller voor mijn playstation koop dan verwacht ik dat ik een originele koop. Ik wil dus niet akkoord gaan met deze controller en wil nu weten of dit wel mag en wat mijn rechten nu zijn als consument. Ik wil de controller KOSTENLOOS terugsturen en ik wil mijn geld terug zodat ik hem ergens anders kan halen.
Naast dit probleem blijkt de controller een beschadiging te hebben, maar dat vind ik eigenlijk niet relevant. Ook zonder beschadiging vind ik niet dat dit moet kunnen, ZEKER NIET zonder vermelding op de website. Wie heeft voor mij een antwoord?
Edit:
De oplossing:
Nou breekt mijn klomp. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Klantvriendelijkheid van zulks een pure vorm!
Ik kreeg een telefoontje van iemand met in ieder geval de juiste kwaliteiten op de juiste plaats in het bedrijf. Het volgende is geregeld:
Ze sturen mij onmiddelijk een controller in de originele verpakking (in de Sony fabriek geseald). Als ik over twee weken terug kom uit het buitenland kan ik de beschadigde controller terugsturen. Ik heb aangeboden om de terugstuurkosten op mij te nemen omdat ik hun oplossing zeer coulant vond, maar daar wilde de beste man niets van weten, ik kreeg ook dat geld terug.
Ook werd mij uitgelegd hoe het kwam dat er geen verpakking om de controller zat. Ze komen weldegelijk van Sony. De beschadiging kon hij niet verklaren, hij wilde graag de controller terug om te kunnen nagaan waardoor die kwam om het in de toekomst te voorkomen.
Al met al ben ik 900 graden in de rondte gedraaid en ben ik nu een zeer tevreden, zelfs terugkerende klant van Billgames.nl. Het bestaat dus blijkbaar nog wel en ik ben hier behoorlijk op mijn vooroordelende bek gegaan. Mijn excuses hiervoor, maar ik was gewoon echt anders gewend. Nu rest mij niets anders meer dan in reviews de boel op te helderen.
[ Voor 57% gewijzigd door Verstekbakker op 11-03-2013 17:32 . Reden: Oplossing door Billgames.nl toegevoegd ]