Webshop verkoopt Sony controller zonder verpakking, mag dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb vorige week een PS3 controller gekocht bij Billgames.nl. Toen ik deze ophaalde bij het postkantoor bleek dat het er een was zonder Sony verpakking en papieren. Er zat een kopie van een gebruiksaanwijzing van Sony bij. Dat het zo verkocht wordt staat niet op de website en ik vind het een zeer verdachte manier van doen.

Als ik op een webshop een nieuwe controller voor mijn playstation koop dan verwacht ik dat ik een originele koop. Ik wil dus niet akkoord gaan met deze controller en wil nu weten of dit wel mag en wat mijn rechten nu zijn als consument. Ik wil de controller KOSTENLOOS terugsturen en ik wil mijn geld terug zodat ik hem ergens anders kan halen.

Naast dit probleem blijkt de controller een beschadiging te hebben, maar dat vind ik eigenlijk niet relevant. Ook zonder beschadiging vind ik niet dat dit moet kunnen, ZEKER NIET zonder vermelding op de website. Wie heeft voor mij een antwoord?

Edit:

De oplossing:
Nou breekt mijn klomp. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Klantvriendelijkheid van zulks een pure vorm!

Ik kreeg een telefoontje van iemand met in ieder geval de juiste kwaliteiten op de juiste plaats in het bedrijf. Het volgende is geregeld:

Ze sturen mij onmiddelijk een controller in de originele verpakking (in de Sony fabriek geseald). Als ik over twee weken terug kom uit het buitenland kan ik de beschadigde controller terugsturen. Ik heb aangeboden om de terugstuurkosten op mij te nemen omdat ik hun oplossing zeer coulant vond, maar daar wilde de beste man niets van weten, ik kreeg ook dat geld terug.

Ook werd mij uitgelegd hoe het kwam dat er geen verpakking om de controller zat. Ze komen weldegelijk van Sony. De beschadiging kon hij niet verklaren, hij wilde graag de controller terug om te kunnen nagaan waardoor die kwam om het in de toekomst te voorkomen.

Al met al ben ik 900 graden in de rondte gedraaid en ben ik nu een zeer tevreden, zelfs terugkerende klant van Billgames.nl. Het bestaat dus blijkbaar nog wel en ik ben hier behoorlijk op mijn vooroordelende bek gegaan. Mijn excuses hiervoor, maar ik was gewoon echt anders gewend. Nu rest mij niets anders meer dan in reviews de boel op te helderen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verstekbakker op 11-03-2013 17:32 . Reden: Oplossing door Billgames.nl toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 23:52
Ja, dat mag. Kostenloos terugsturen mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Willaaam schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:07:
Kostenloos terugsturen mag ook.
Kan je dat toelichten?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Willaaam schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:07:
Ja, dat mag. Kostenloos terugsturen mag ook.
Dat mag zonder vermelding op de website? En mag dat ook zomaar van Sony?

Een beetje te beknopt vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 16:15
Je mag sowieso binnen 7 (of was het 14) werkdagen vanwege de wet koop op afstand je product terugsturen (zonder opgaaf van redenen) om je geld terug te krijgen. Het enige wat je dan wel moet betalen zijn de verzendkosten.

Zit je nog binnen die termijn dan vraag ik me af of dat niet de beste optie is.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Weet je zeker dat het een orginele sony controller betreft?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Je kunt hierbij prima gebruik maken van de wet koop of afstand (mits jij de controller niet meer dan nodig was hebt uitgepakt). Mocht de winkel verzendkosten hebben gerekend, dan mag jij het product kostenloos terugzenden. Mocht de winkel geen verzendkosten hebben gerekend, dan dien jij de terugstuurkosten te betalen of de controller op lokatie terug te brengen.

Mijn tip in dit geval, neem je verlies en bestel er niet meer zoiets. Mocht je echt meer dan je geld terug willen hebben, dan kun je contact gaan opnemen met de winkel en er een tijdverslindende operatie van maken en uren besteden aan het schrijven van berichten op fora, bellen van de webwinkel en het schrijven van (boze) emails. Succes!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de omschrijving van het product. Als het een refurb of imitatie is, ziet een en ander er natuurlijk heel anders uit dan dat het verkocht is als een gloednieuwe originele PS3 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Standaard vraag: heb je al contact opgenomen met de webshop?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Sinned123 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:12:
Weet je zeker dat het een orginele sony controller betreft?
Nee dat weet ik dus niet.
real-doc schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:14:
Ik ben wel benieuwd naar de omschrijving van het product. Als het een refurb of imitatie is, ziet een en ander er natuurlijk heel anders uit dan dat het verkocht is als een gloednieuwe originele PS3 controller.
Ook daar ben ik dus een beetje bang voor, vandaar dat ik mijn geld terug wil en de verzendkosten betaald wil hebben. Er zat geen verpakking omheen.
gambieter schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:15:
Standaard vraag: heb je al contact opgenomen met de webshop?
Ja dat heb ik en ze willen mij alleen een vervanger sturen (weer een zonder ongeopende verpakking) op basis van de beschadiging, niet op basis van het feit dat ik niet akkoord ga met een onverpakte (waarschijnlijk) refurbish of zelfs Chinese kloon. De mailwisseling zal ik ook nog even niet in zijn geheel posten, ik ben officieel nog in gesprek (dwz, ze zijn star in hun houding en houden vol dat ik eigenlijk niet mag klagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Was het een normale prijs, of ging het om een heel erg afwijkende (lage) prijs? Dit voor de beeldvorming :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:31
Als je de aankoop wilt ontbinden op grond van "koop op afstand" dan dient de verkoper alle gemaakte kosten voor de levering te vergoeden. Dus inclusief eventuele verzendkosten die jij betaald hebt aan de verkoper.

Hoe jij het product weer bij de verkoper aanlevert is jouw probleem. Je mag het langsbrengen, of versturen, wat jij maar wilt. Let erop dat de verantwoordelijkheid voor het terugsturen ook bij jou als klant ligt.

Als het imitatie is kun je contact opnemen en de webshop in de gelegenheid stellen om alsnog tot levering van het bestelde over te gaan. Als ze de imitatie-controller terugwillen kunnen ze verzendkosten overmaken en stuur je de controller terug.

Is het een originele controller dan is het flauw dat hij niet in een originele verpakking geleverd is. Als er echter niet bijstaat dat het aanbod inclusief een originele verpakking is dan kun je weinig met je aanname dat die erbij zou zitten vrees is. Maar goed, IANAL.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Een acceptabele en gangbare online prijs van 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb net de klantenservice van Sony Playstation aan de telefoon gehad en die vertelden dat het niet verkocht mag worden zonder verpakking en dergelijken. Koop op afstand is niet van toepassing (vind ik), want ik koop een originele, in verpakking zittende controller en krijg iets anders...

Maar ik begrijp dat ze er juridisch zelfs mee weg kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 21:21
Als er bij de webshop niet staat dat de controller refurbished is, of al geopend is mag je toch wel verwachten dat je een nieuw product koopt in originele verpakking!?
Ik zou echter als je verhaal zo lees het op de wet 'koop op afstand' gooien en het product terugsturen zodat je je geld terug krijgt, dan je controller bij een andere webshop bestellen. De webshop lijkt verder nergens mee akkoord te gaan, dus de kans is klein dat je er zelf met de webshop uit gaat komen. Als je hier toch mee door wilt gaan ben je meer tijd / geld kwijt dan dat het je oplevert.

Als dit gedaan is kun je ook nog eventueel een shopreview schrijven hier op Tweakers.net.

[ Voor 19% gewijzigd door SgtElPotato op 11-03-2013 13:35 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03:47
Verstekbakker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:29:
Koop op afstand is niet van toepassing (vind ik), want ik koop een originele, in verpakking zittende controller en krijg iets anders...
Of het zo verkocht mag worden is natuurlijk een tweede, maar het gaat erom dat je hem onder de wet koop op afstand sowieso terug mag sturen, om wat voor reden dan ook.
Je hebt dus antwoord van Sony -> nee dit mag niet
De webshop wil hem niet terug om deze reden, dan pak je een andere reden. Koop op afstand is een wettelijke verplichting.
Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verstekbakker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:29:
Koop op afstand is niet van toepassing (vind ik), want ik koop een originele, in verpakking zittende controller en krijg iets anders...

Maar ik begrijp dat ze er juridisch zelfs mee weg kunnen komen?
Koop op Afstand is wel van toepassing (vindt de wet): je koopt het het op afstand, en kon dus niet vantevoren precies zien wat je kocht.
De shop deed het online anders voorkomen dan wat ze je daadwerkelijk stuurden, anders had je deze controller niet gekocht toch?

Oftewel: het artikel voldoet niet aan je verwachtingen en je kunt het zo terugsturen, en de winkel moet je geld terugstorten.
Doen ze dat niet, dan is het misschien even getouwtrek, maar je staat in je recht.
Zijn ze niet aangesloten bij een "keurmerk"/thuiswinkelorganisatie?
Sommige van die keurmerken zijn namelijk meer dan een wassen neus en een mooi logootje ;), en bieden ook hulp/bemiddeling als niet aan de voorwaarden wordt voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Doet de controller het naar wens? Dan zou ik het er bij laten zitten, en noooooooit meer iets bij die shop kopen. Als ze nu al een starre houding hebben kun je wel je gelijk hebben wat betreft de wet koop op afstand, maar zal je gelijk halen je waarschijnlijk meer moeite kosten en hoofdpijn opleveren dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Bij koop op afstand kost het mij geld om het terug te sturen. Ik wil dit uit principe eigenlijk absoluut niet doen. Ik ben behoorlijk kwaad over deze gang van zaken, want ik vind dit grenzen aan oplichting. Zo kan ik ook wel met een pallet Chinezen of een pallet refurbish op de markt gaan staan en geld verdienen... Nee, ik vind het gewoon niet kunnen en wil een mede-gamer behoeden voor dit soort gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt twee opties:

- Winkel er op wijzen dat het product niet conform het aanbod is. Immers de verpakking en originele handleiding etc. ontbreken (en het product is beschadigd). De shop zal dan zorg moeten dragen voor een kostenloze oplossing in de vorm van vervanging / geld terug. Dit kost jou niets, behalve de moeite om de shop te overtuigen dat ze dit voor je op moeten lossen.

- Gebruik maken van retourneren op basis van wet koop op afstand: dan kost het je inderdaad verzendkosten voor het terugsturen, maar kost het je waarschijnlijk een stuk minder moeite om de shop mee te laten werken.

Verder afweging welke van die twee routes je gaat bewandelen is aan jou. Eventueel kan je als de eerste route stug loopt, het ook over de andere boeg gooien, maar de vraag is of dat gaat helpen als de shop al dwars ligt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik ga voor de eerste route. Het geld interesseert me eigenlijk niet meer, maar ik zit wel met een behoorlijke drang om deze, ik zal me zachtjes uitdrukken, vervelende manier van zakendoen een bescheiden hak te zetten.

Overigens is de afzender minstens zo dubieus volgens PostNL:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2sb0oc5.png

Afdeling retouren stuurt mij dus die controller? Geen wonder dat er geen verpakking omheen zit, geen wonder dat hij een beschadiging heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 09:14
Verstekbakker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:50:
Ik ga voor de eerste route. Het geld interesseert me eigenlijk niet meer, maar ik zit wel met een behoorlijke drang om deze, ik zal me zachtjes uitdrukken, vervelende manier van zakendoen een bescheiden hak te zetten.
Niet doen.

Slaap er even een paar dagen over, want hier wordt je waarschijnlijk niet gelukkig van!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ze aangesloten bij Thuiswinkel waarborg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
S0epkip schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:02:
[...]

Niet doen.

Slaap er even een paar dagen over, want hier wordt je waarschijnlijk niet gelukkig van!
Een waarschuwing voor volgende kopers maakt mijn gelukkig. Het geld kan me niet meer zoveel schelen.
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:02:
Zijn ze aangesloten bij Thuiswinkel waarborg?
Ik zie alleen een "Aanbevolen door: Shopmania", verder geen keurmerken of waarborgen. Ik zal ook bij Shopmania een review achterlaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verstekbakker op 11-03-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verstekbakker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:09:
[...]

Een waarschuwing voor volgende kopers maakt mijn gelukkig.
Maak dan een ShopReview aan, zullen anderen ook kunnen waarderen :)

Oh, wacht, dat je was sowieso al van plan lees ik in je TS ;)

[ Voor 9% gewijzigd door 3dfx op 11-03-2013 14:14 . Reden: leesbril gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 14:20
Gebruik gewoon de wet koop op afstand. Wie weet hebben ze wel een foutje gemaakt en het verkeerde product gestuurd. Stuur ze gewoon even een mailtje met het voorval en wie weet doen ze helemaal niet moeilijk.

Het is maar net hoe je zelf reageert naar de webshop toe, de reactie kun je altijd afwachten.

Het zijn nog steeds mensen die het werk uitvoeren, geen robots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Iva_Bigone schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:12:
[...]

Maak dan een ShopReview aan, zullen anderen ook kunnen waarderen :)
Is onderweg, ook voor op Budgetgaming, eerst een definitief resultaat van de afwikkeling. Ik begrijp dat ik een schriftelijke klacht moet gaan indienen als ik er met de klantenservice niet uit kom. Met die klantenservice ben ik nu bezig, al blijft het een beetje stil nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Heeft de website een 'algemene voorwaarden'-pagina oid? Ik kom op dat soort pagina's wel vaker een adres tegen met een antwoordnummer voor terugzenden van beschadigde producten. Dan kost het terugzenden je niets, en je gaf zelf aan dat de controller beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
zacht schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:27:
Heeft de website een 'algemene voorwaarden'-pagina oid? Ik kom op dat soort pagina's wel vaker een adres tegen met een antwoordnummer voor terugzenden van beschadigde producten. Dan kost het terugzenden je niets, en je gaf zelf aan dat de controller beschadigd is.
Het terugzenden zou me nu ook niets kosten, maar ze willen mij het aankoopbedrag niet teruggeven. Dat is dus alleen op basis van de beschadiging op de controller, ook iets waar ik niet akkoord mee ben, want het gaat hier om een product dat al gebruikt is terwijl ik een nieuwe heb gekocht... Alleen het toezenden van een controller willen ze. En die wordt weer geleverd zonder verpakking etc., daar doe ik niet aan mee, ik wil de volle mep terug en mensen waarschuwen voor deze manier van 'creatief winst maken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Duidelijk verhaal. Maar ik vrees dat je bij een winkel zonder enig keurmerk wel gelijk kunt hebben, maar dat je je gelijk niet zult halen. Niet zonder juridische stappen, en je kunt je afvragen of je dat de moeite waard vindt. Zoiets duurt lang, kost energie, en (niet onbelangrijk) geld.
Ik vind je instelling bewonderenswaardig, deze jongen zou zijn verlies nemen en zijn frustraties uiten in zoveel mogelijk shopreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
Heb je gegevens van de webshop? Hebben ze een afhaalpunt? Heb je een adres? Dan langsgaan. Ik ben overigens wel erg benieuwd over welke webshop dit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
jroz2001 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:21:
Heb je gegevens van de webshop? Hebben ze een afhaalpunt? Heb je een adres? Dan langsgaan. Ik ben overigens wel erg benieuwd over welke webshop dit gaat...
De naam van de webshop waar het om gaat is Billgames.nl. Inmiddels vind ik het het wel prima met het terughoudend zijn over de info, dus ik zal straks ook de mailwisseling met de klantenservice posten.

Het probleem met is dat het voor mij een tank benzine kost om langs te gaan, dat schiet niet op dus. Ik zou het heel graag doen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je misschien met Paypal betaald? Zo ja dan kun je daar een geschil aanmaken. Deze webshop heeft een slechte naam op after sale gebied: http://tweakers.net/shopr...ames.html#tab:shopreviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:41:
Heb je misschien met Paypal betaald? Zo ja dan kun je daar een geschil aanmaken. Deze webshop heeft een slechte naam op after sale gebied: http://tweakers.net/shopr...ames.html#tab:shopreviews
Dat valt wel mee, ik zie wisselende reviews op aftersale gebied. Als ik de reviews lees zie ik juist mogelijkheden voor Verstekbakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:41:
Ik heb met Paypal betaald, maar van Paypal kun je alleen geld terug krijgen als je een product niet hebt ontvangen zo ver ik weet. Die gaan mij dus al helemaal niet helpen ben ik bang.

Missschien is het beter voor mijn bloeddruk en voor de afloop van deze zaak als ik even pauzeer voordat ik een review begin te schrijven. Een reactie van Billgames.nl zal wel uitblijven tot morgen of zelfs nog later. Ik zit ook nog eens de komende twee weken in het buitenland, dus bellen wordt ook een dure aangelegenheid.

Hieronder de mailwisseling tot zo ver:
Bij deze order heb ik een controller gekregen die geen verpakking heeft, geen officieele papieren en hij is ook nog eens beschadigd. Kunt u mij vertellen wat hier precies verkocht is en hoe we dit kunnen oplossen? Uiteraard ga ik hiermee niet akkoord, het lijkt wel alsof ik iets tweedehands heb gekocht en als ik tweedehands spullen wil koop ik wel iets op Marktplaats voor een fractie van de prijs.
Geachte heer ###,

Hartelijk dank voor uw email.

Het klopt dat er geen verpakking om de Actie controllers zit, deze laten wij in grote hoeveelheden

verschepen en de bespaarde verzendkosten berekenen wij door aan de klanten.

Het zijn echter wel originele controllers en daarom heeft u ook gewoon recht op garantie mocht er een

defect blijken.

U heeft daarom gewoon recht om de kapotte controller te retourneren.

Wij controleren dan het serienummer en zullen, wanneer deze klopt met de door ons verstuurde

controller u een nieuw exemplaar toesturen.

Uiteraard zullen wij de door u gemaakte verzendkosten vergoeden.

Kunt u op de factuur vermelden: gaarne verzendkosten retour ?

U krijgt van beide een bevestiging via de email.

BillGames
Postbus 623
1200 AP, HILVERSUM
Nederland
Geachte heer/mevrouw (ik zou het prettiger vinden om te weten met wie ik contact heb, graag vermelden),

Dit kan ik niet opmaken uit de productbeschrijving en ik kan nergens uit opmaken dat ik een officiële Sony controller heb gekregen. Ik vertrouw het product niet zonder officiële verpakking en ga dus ook niet akkoord met uw beslissing. En dan heb ik het nog niet eens over de beschadiging van het product.

Ik wil de controller KOSTENLOOS terugsturen en mijn geld terug. Ook zou ik graag willen dat u uw website aanpast en vermeldt dat het gaat om controllers zonder officiële Sony papieren. Mag dit überhaupt van Sony? Ook daar zou ik graag een antwoord op willen (ik zal hierover ook een vraag aan Sony stellen).

Met vriendelijke groet
Geachte heer ###,

Hartelijk dank voor uw mail.

Wij hebben geprobeerd u telefonisch te bereiken, maar zijn daar helaas niet in geslaagd.

Zoals ik u reeds heb vermeldt zijn dit officiele Sony controllers, inclusief de garantie die hierop geldig is.

Tevens hebben wij u reeds gemeldt dat u de kapotte controller kostenloos retour kunt sturen en wij deze

zullen vervangen voor een werkend, officieel, exemplaar.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Geachte heer/mevrouw (nogmaals zou ik graag weten met wie ik te maken heb),

Ik was telefonisch even niet bereikbaar. Dat dit Sony controllers zijn staat er wel op, maar de Chinezen zijn ontzettend goede na-makers, dus ik vertrouw er pas op als ik een apparaat in zijn originele verpakking koop met daarbij de officiele papieren. Het stond niet op de website vermeld dat het gaat om een exemplaar zonder verpakking. Nogmaals, ik hoef hiermee niet akkoord te gaan en doe dat ook niet. De beschadiging is overigens een kras op de controller.

Met vriendelijke groet,

###

P.S. Inmiddels heb ik contact gehad met Sony en deze wisten mij te vertellen dat de controllers niet zonder verpakking en officiele papieren verkocht mogen worden.
Tot nu toe nog geen reactie van Billgames.nl sinds vandaag om 12:23. Het viel me mee dat ze meteen deze maandag reageerden (mijn eerste bericht aan Billgames.nl was zaterdag na het openen van het pakket), dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 21:53

Garyu

WW

Tsja, het lijkt mij gewoon een kwestie van dat ding retourneren onder Wet-Koop-op-Afstand, aangezien productbeschrijving niet past bij productverwachting. Dat is precies het idee achter de WKA. Ja dat kost je 5€, noem het leergeld. Verder een slechte shop-review achterlaten en klaar. Volgende keer niet meer bij de goedkoopste shop bestellen, maar even wat (product)reviews lezen.

En verder: Als het echt om counterfeiting gaat, dan kan je dit nog melden bij de douane o.i.d., of een anti-counterfeiting-organisatie aankaarten.

Maak er niet meer van dan het is...

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 11-03-2013 15:59 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Al met al moet ik zeggen dat ik ze niet onwelwillend over vind komen. Als jij nu gewoon kunt aantonen dat de controller geen origineel Sony is, dan heb je een punt. Nu lijkt het of je gewoon een originele hebt (die mogelijk beschadigd is), die ze ook gewoon netjes willen vervangen voor een originele nieuwe.

Als het niet voldoet aan je verwachting (jij verwacht de verpakking), beroepen op WKA (zoals Garyu zegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dus als jij bij Mediamarkt een Sony DVD-speler bestelt en je krijgt er een zonder verpakking en met een lullig kopietje van de handleiding, dan is dat niet meer waard dan 'een beroep op WKA'?

Ik vind dat de webshop er dan veel te makkelijk vanaf komt; ik wil dit niet kopen en ik vind ook absoluut dat ik geen retourkosten hoef te betalen, want dit is gewoon niet wat ik heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 14-10 11:51
Verstekbakker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:05:
Dus als jij bij Mediamarkt een Sony DVD-speler bestelt en je krijgt er een zonder verpakking en met een lullig kopietje van de handleiding, dan is dat niet meer waard dan 'een beroep op WKA'?

Ik vind dat de webshop er dan veel te makkelijk vanaf komt; ik wil dit niet kopen en ik vind ook absoluut dat ik geen retourkosten hoef te betalen, want dit is gewoon niet wat ik heb gekocht.
Jawel. Maar dat is maar net hoeveel moeite je erin wilt steken. 5 Euro leergeld... En nooit meer bestellen bij shops waar geen adres (dus meer dan alleen een postbus) op de site staat en ook geen telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
jroz2001 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:19:
[...]

Jawel. Maar dat is maar net hoeveel moeite je erin wilt steken. 5 Euro leergeld... En nooit meer bestellen bij shops waar geen adres (dus meer dan alleen een postbus) op de site staat en ook geen telefoonnummer.
Van dit soort procedures volgen in plaats van met de staart tussen de benen genoegen nemen met 'iets dat voor mij zeer sterk ruikt naar oplichting zo niet misleiding' leer ik meer, vind ik. Ik heb tijd genoeg om dit soort dingen door te voeren en ben niet vies van investeren in dit soort sores. De laatste keer dat ik mij heb vastgebeten in zoiets en geduldig de procedure heb uitgezeten heeft het mij flink wat geld (weliswaar geld van mezelf, maar toch) 'opgeleverd' en ik heb daarvan veel meer geleerd dan 'mij in de * laten nemen'.

Daar komt bij dat ik (en vooral jullie met de reacties) door dit topic wellicht nog meer mensen met eenzelfde probleem kan helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verstekbakker op 11-03-2013 16:33 . Reden: woordkeuze niet netjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
Heb zelf bij deze webshop 2 jaar terug ook een PS3 Controller gekocht.
Controller kwam niet in originele doos.

Maar goed, het betreft wel degelijk een originele controller en werkt tot vandaag de dag perfect.

Toen ik hem kocht, was billgames zo'n beetje 10 euro goedkoper dan de op een na goedkoopste in de PW. Dat ik de blister verpakking er niet bij kreeg maakte mij totaal niet uit.

Zoals gezegd, mocht jij hem niet zo willen dan kun je hem gewoon terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 21:53

Garyu

WW

Verstekbakker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:25:
[...]

Van dit soort procedures volgen in plaats van met de staart tussen de benen genoegen nemen met oplichting leer ik meer, vind ik. Ik heb tijd genoeg om dit soort dingen door te voeren en ben niet vies van investeren in dit soort sores. De laatste keer dat ik mij heb vastgebeten in zoiets en geduldig de procedure heb uitgezeten heeft het mij flink wat geld (weliswaar geld van mezelf, maar toch) 'opgeleverd' en ik heb daarvan veel meer geleerd dan 'mij in de * laten nemen'.
Ho ho, wel even oppassen wat je zegt. Je beschuldigt ze van oplichting, maar het is nou niet bepaald vastgesteld dat het om oplichting gaat. In het beste geval is het een echte controller in een blisterverpakking. Een mogelijk geval is tegoedertrouw en alleen in het slechtste geval hebben we het over oplichting.

Ze komen op mij fair over, dus ik geef ze het voordeel van de twijfel.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:30:
[...]

Ho ho, wel even oppassen wat je zegt. Je beschuldigt ze van oplichting, maar het is nou niet bepaald vastgesteld dat het om oplichting gaat. In het beste geval is het een echte controller in een blisterverpakking. Een mogelijk geval is tegoedertrouw en alleen in het slechtste geval hebben we het over oplichting.

Aangepast. Ik was inderdaad even uit de diplomatieke slof geschoten. Ik bedoelde niet specifiek Billgames.nl, maar meer dit soort situaties in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Garyu schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:30:
[...]

Precies, maar ik vind het raar dat ze dan toch de controller niet leveren in verpakking. Het lijkt met niet dat Sony zijn producten zonder verpakking de fabriek uit laat rollen.
En hoeveel goedkoper is het om alle controllers eerst daar uit de verpakking te laten halen en ze dan pas te laten verzenden als je dit soort dingen krijgt.
Ze kunnen het er wel op gooien dat ze er heel veel kopen zonder verpakking omdat het dan goedkoper is, maar vermeld dat dan op de website. Een klant verwacht zijn of haar product gewoon in originele verpakking alsh et niet anders is aangegeven.

Ik zou even de reactie afwachten van de webshop en nog een keer goed aangeven dat jij iets geleverd hebt gekregen wat niet aan je verwachtingen voldoet, het zou de webshop meer geld kosten als ze dit topic lezen en de slechte review zien dan om dit product retour te nemen zonder al te veel gezeik.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:35:
[...]

Precies, maar ik vind het raar dat ze dan toch de controller niet leveren in verpakking. Het lijkt met niet dat Sony zijn producten zonder verpakking de fabriek uit laat rollen.
En hoeveel goedkoper is het om alle controllers eerst daar uit de verpakking te laten halen en ze dan pas te laten verzenden als je dit soort dingen krijgt.
Ze kunnen het er wel op gooien dat ze er heel veel kopen zonder verpakking omdat het dan goedkoper is, maar vermeld dat dan op de website. Een klant verwacht zijn of haar product gewoon in originele verpakking alsh et niet anders is aangegeven.

Ik zou even de reactie afwachten van de webshop en nog een keer goed aangeven dat jij iets geleverd hebt gekregen wat niet aan je verwachtingen voldoet, het zou de webshop meer geld kosten als ze dit topic lezen en de slechte review zien dan om dit product retour te nemen zonder al te veel gezeik.
Sony verkoopt zijn controllers niet zonder verpakking. Daarvoor heb ik Sony gebeld, omdat ik het niet kon geloven dat zij de controller vanuit Sony hebben gekregen.

De controller was verzonden vanuit de afdeling retouren en zonder officiele verpakking/papieren en had een kras.

Dat ze geen openheid van zaken geven en er zelfs over liegen (Verschepen zonder verpakking?! Doet Sony niet.) vind ik nog vervelender.

Hier is meer aan de hand, en ik wil weten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 23:36

EiT

PS3 zonder originele box erom heen zijn gewoon fake en zou deze zonder originele verpakking nooit accepteren.

Ebay staat vol van die dingen
Of zoek maar eens op fake ps3 dualshock 3

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Nou breekt mijn klomp. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Klantvriendelijkheid van zulks een pure vorm!

Ik kreeg een telefoontje van iemand met in ieder geval de juiste kwaliteiten op de juiste plaats in het bedrijf. Het volgende is geregeld:

Ze sturen mij onmiddelijk een controller in de originele verpakking (in de Sony fabriek geseald). Als ik over twee weken terug kom uit het buitenland kan ik de beschadigde controller terugsturen. Ik heb aangeboden om de terugstuurkosten op mij te nemen omdat ik hun oplossing zeer coulant vond, maar daar wilde de beste man niets van weten, ik kreeg ook dat geld terug.

Ook werd mij uitgelegd hoe het kwam dat er geen verpakking om de controller zat. Ze komen weldegelijk van Sony. De beschadiging kon hij niet verklaren, hij wilde graag de controller terug om te kunnen nagaan waardoor die kwam om het in de toekomst te voorkomen.

Al met al ben ik 900 graden in de rondte gedraaid en ben ik nu een zeer tevreden, zelfs terugkerende klant van Billgames.nl. Het bestaat dus blijkbaar nog wel en ik ben hier behoorlijk op mijn vooroordelende bek gegaan. Mijn excuses hiervoor, maar ik was gewoon echt anders gewend. Nu rest mij niets anders meer dan in reviews de boel op te helderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Zeer netjes van Billgames.nl.
Ben blij om te zien dat ze deze oplossing aanbieden :)

Het is natuurlijk nog steeds niet netjes dat ze dit niet aangeven op de website, maar dat passen ze misschien ook nog aan?

In ieder geval een goede service van Billgames :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Netjes...
Maar wat is de reden dan dat de controller dan zonder verpakking wordt geleverd ;)?
Ook wel interessant om te weten.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 11-03-2013 18:46 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:45:
Netjes...
Maar wat is de reden dan dat de controller dan zonder verpakking wordt geleverd ;)?
Ook wel interessant om te weten.
Grote aantallen kopen in de VS, die ontdoen van hun jasje en zo meer in de container kunnen passen. Hij was er heel eerlijk over, kan ik alleen maar waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat je er uiteindelijk uit bent gekomen met de winkel :).
Pagina: 1