Aankoop allround laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 22:11
Hallo,

ik ben van plan binnekort een nieuwe laptop te kopen, aangezien ik niet al te veel verstand heb van laptops/computers wil ik graag jullie advies vragen. Ik wil er graag wat games op kunnen spelen, normaal op kunnen multi tasken.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Games (LoL, WoW, Rose bijv.), Skype, Internet, Word, Steam etc.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Max. 700 euro (kleine speling)
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus, Acer of Toshiba hebben mijn voorkeur omdat ik hier goede ervaringen mee heb, aan andere merken wil ik niet beginnen, slechte ervaringen mee, vind ik te zakelijk etc.

Alle eisen op een rijtje:
# Asus, Acer of Toshiba
#15.6 inch
# i5 of i7
# Standaard beeldkwaliteit
# 2 GB Video kaart
# 640/750 GB
# 6/8 GB
# Rond de 700 euro

Ik snap dat het misschien onmogelijk is op de laptop te vinden die hier overal aan voldoet, en het beste van het beste hierop heeft maar ik wil wel in deze richting gaan. Ik hoop dat jullie mij nog een beetje bij kunnen adviseren en dan hoop ik toch eind deze week mijn laptop te kunnen bestellen :)

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 09:00
Ondankt dat hij niet in je rijtje met laptopmerken staat raad ik toch de Dell Inspiron 17R SE
Omdat: voeldoet aan alle eisen + een erg goed beeldscherm + ruimte om een SSD in te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 13:24
Als je niet van plan bent de laptop veel te verslepen zou ik ook voor 17,3" gaan, en dan ook voor de 17R SE, die heeft een 1080p scherm, i5 en een GT650M, waarmee je doorgaans prima de door jou genoemde games kunt spelen op 1080p. Je hebt dan ook ruimte voor een SSD.
Wil je wel 15,6", dan is er de 15R SE, die heeft ook dezelfde specs, maar een iets mindere videokaart en als je een SSD en HDD wilt moet je de DVD opofferen.

Deze laptops bieden wel de beste bang for buck en voldoen het beste aan jouw wensen, en zijn verder prima :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:27

Quad

Doof

Ik hoef niets meer te zeggen, bovenstaande heeft alles al uitgelegd ;)

Overigens zijn de prijzen momenteel niet meer geschikt om er direct een SSD erbij aan te schaffen. De goedkoopste is momenteel voor €711,- te verkrijgen, maar bieden alles beter dan wat je kan vinden.

En als je ook nog shopkorting.nl gebruikt gaat er nog eens 7% over €588,- wat je via hun terug kan krijgen als cashback. ;) (zie shopkorting.nl/winkel/dell)

De configuratie waar het dan om gaat:

- i5 3230M
- 6GB DDR3
- 1TB HDD
- FullHD MAT scherm!
- GT650M

Bij dat budget heb je ook de keuze uit de 15R SE, iets goedkoper.

[ Voor 79% gewijzigd door Quad op 11-03-2013 13:14 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Hebben jullie ook nog adviezen buiten de Dell om? Ik wil geen 17.3 inch, vind ik te groot en onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

pricewatch: Asus N56VJ-S4149H
Deze Asus is nog wel te doen, maar de grafische kaart, GT635M is wel aardig minder dan de GT650M, en dan is nog mara de vraag of het GDDR5 geheugen bevat ipv GDDR3.

Volgens diverse websites is een GT635M een GT555M rebranded variant, en bevat GDDR3 videogeheugen.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 11-03-2013 13:19 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Je wilt de GT 635m-GDDR5 helemaal niet, dat ia een variant met maar 2/3e van de shaders van de normale variant. Het is waarschijnlijk de variant met 144 shaders en 128-bit GDDR3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 09:00
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee
Loeven schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:12:
Hebben jullie ook nog adviezen buiten de Dell om? Ik wil geen 17.3 inch, vind ik te groot en onhandig.
Aan de hand hiervan dacht ik dat je op zoek was naar een desktop vervanger en dat is vaak een 17"
Maar wil je dan een 15" of nog kleiner?

Kijk hier even rond over gegeven adviezen Laptop Aankoopadvies. Je mag best zelf onderzoek doen. Het advies dat momenteel voor bijna elke laptop word gegeven is de Dell. Puur omdat je niet beter voor dat geld kan krijgen.

Asus is momenteel ook erg populair maar daar heb ik minder verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Ik had bij de eisen neer gezet 15.6 inch, dit vind ik een handige maat, niet te groot, niet te klein. Ik snap dat dat dan de Dell misschien het beste is voor je geld, maar ik hou gewoon niet van dell. Ik heb dan liever iets met wat minder kwaliteit van acer, asus of toshiba. Puur omdat ik dit fijner vind, ik heb al wat leuke asus laptops gezien en ik hoop dan ook nog wat meer advies hiervan te krijgen. Wie weet vind ik zo een nog fijnere laptop. De Dell houd ik in mijn achterhoofd, maar ik wil wel wat kopen waar ik 100% achter sta en dat sta ik bij de Dell nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Met een degelijke GPU zit je gewoon vast aan een GT650M, dat is echt zo'n beetje het minimum.
En wil je een degelijke laptop hiermee kom je bij een pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH uit.
Echter komt die hiermee aardig boven je budget uit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Op zich een leuke laptop ja, maar ik vind hem eerlijk gezegd gewoon lelijk, en daarvoor wil ik niet 100 euro boven mijn budget gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Loeven schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:53:
Op zich een leuke laptop ja, maar ik vind hem eerlijk gezegd gewoon lelijk, en daarvoor wil ik niet 100 euro boven mijn budget gaan zitten.
Mag ik jou vragen om zelf met suggesties te komen? Het enige wat ik zie zijn eisen en zaken die je niet aanstaan wat wij aandragen.
Als je zelf met iets komt kunnen wij jou beter helpen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laatste 3 hebben een grafische kaart die zo slecht is dat je nog beter op de IGP kunt gamen én een slecht scherm 1080p scherm. De eerste heeft een slecht scherm, en is desondanks duurder dan de inspiron 15R SE met betere specs.

Het zijn opties als je genoegen wilt nemen met een slecht scherm, maar de inspiron bied gewoon zoveel meer op diverse punten. Het goedkoopste alternatief is de eerdergenoemde N56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die drie Asus notebooks kan je alvast afstrepen, een GT610m is nog trager dan de geïntegreerde graphics.
De Acer laptop lijkt mij persoonlijk ook niet veel, heb er geen hele hoge dunk van, met name de slechte touchpads en krakkemikke koeling vind ik niet goed.

Maar de Asus die ik noemde is al iets sneller (GT635M) en een veel beter design + een mooie FullHD!! scherm.

Edit: Spuit11 8)

Edit2: Om je even een idee te geven van wat prestaties:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ivlocz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/16ap9x2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/k2ih6s.jpg

NB: De CPU's kunnen eventueel effect hebben op een FPS, ben niet bekend welke CPU's hierbij gebruikt zijn, maar die zullen of een i5 of een i7 hebben gehad bij hun benches.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 11-03-2013 15:11 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Die asus zag er idd goed uit, oke nouja, koeling is ook niet alles, goede koeler eronder en dat is prima te doen lijkt mij. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaaa. Laten we iets kopen waarvan bekend is dat er koelings problemen zijn en vervolgens mijzelf verplichten op een stand te werken omdat de laptop anders uitvalt bij zware taken.

Een klasgenoot van mij had dat gedaan bij zijn vorige 2 HP's. Trust me, daar wordt je echt niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Ik neem aan dat het niet zo erg is? Ik ken iemand met een acer laptop die heeft nergens last van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Loeven schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:04:
Die asus zag er idd goed uit, oke nouja, koeling is ook niet alles, goede koeler eronder en dat is prima te doen lijkt mij. Dankjewel.
Over welke heb je het? Ik heb het over de N56.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Acer Aspire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wil je snel een versleten touchpad, speakers die zacht zijn, en een scherm met slechte kijkhoeken en koeling crap?
Ga dan voor de Acer Aspire.
Alleen heb je voor hetzelfde geld een 15R SE van Dell die op alle punten de Acer pakt, en voor €725,- de N56 die de Acer op alle punten ook inpakt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Die N56 lijkt mij ook wel wat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Daarbij heb je een FullHD scherm, veel beter als dat crappe 768p scherm in de Acer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Oke dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Om even te illustreren wat 768p vs 1080p doet heb ik even een document open gezet in 768p en een in 1080p, beiden staan op 100%. Je ziet dat je met een scherm van 1080p makkelijk twee pagina's naast elkaar kan zetten in Word, met 768p kan je maar een enkele pagina zichtbaar hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/16kz6ld.jpg

klik voor groter.

Moet wel bij zeggen dat dit niet helemaal eerlijk gedaan is omdat ik het niet geschaald heb, maar de redenering blijft wel hetzelfde.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Oke, ik twijfel nu een beetje tussen de k55 en de n56. N56 lijkt mij meer voor de resolutie, maar dat die ook prima aan kan wat ik wil gaan doen, en de k55 lijkt mij weer meer voor de perfomence om het zo te zeggen, nu wil ik denk ik echt niet meer gaan doen dan dat ik neer heb gezet en lijkt dan wat betere beeldscherm kwaliteit veel fijner ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die K55 presteert veel langzamer met wat jij wilt doen. De interne Intel GPU is al gelijkwaardig/sneller dan een GT610m.. 8)7
En verschil met de i5 of i7 CPU ga je niet merken gok ik weet ik zeker.

In games gaat de N56 rondjes rennen om de K55, dat kan ik je verklappen. Als je MultiThreaded software gaat gebruiken zal de i7 wat beter doen, maar om een beter scherm, mooier design etc ervoor op te geven? ;w

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 11-03-2013 16:19 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Oke, super bedankt ik denk dat ik mijn keuze dan ga maken :) De N56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
http://tweakers.net/categ...xAVFliDlC7kqGZoYlSbG1tLQA

Als ik dit zo zie ga ik twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 12:45

Liveshort

Certified Crazy Person

Over het algemeen is Acer van midnere kwaliteit dan Dell. Ik heb nu net tenenkrommed dit topic zitten lezen en lusiter aljeblieft naar de tips. Je krijgt zo veel meer met de Dell Inpiron 15 of 17 SE dan met zo'n Acer of ASUS. Blijven plakken bij alles wat je kent is soms een gode zaak, maar nu zeker niet.

Alleen al de user-review (en daar zijn er genoeg van) zouden je ervan moeten overtuigen dat je nu niet slim bezig bent.

Just my 2 cents.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Ik begin niet aan de dell, sorry voor de mensen die dit zo'n geweldige laptop vinden. Ik neem gewoon liever een acer of asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29

Nohead

PSN ID: Nohead

Persoonlijk heb ik juist heel erg slechte ervaringen met Acer en Toshiba. Je vraagt hier als Tweaker advies en dat krijg je...

Als ik jouw reacties zo lees krijg ik een beetje het gevoel dat je toch lekker koopt wat je zelf wilt ongeacht het advies. Als echte tweaker zou ik me niet zo blind staren op bepaalde merken. Of bepaalde merken meteen afwijzen (gebasseerd op??).

Succes met je verdere aankoop. Ik zal me zelf de moeite besparen om je advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Ik luister zeker, maar mensen hier willen niet accepteren blijkbaar dat ik de dell niet wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Accepteer ik zeker, en daarom hint ik op de Asus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Indd, ben ik erg blij mee, alleen sommige andere doen dat niet. Ik zit nu een beetje rond te kijken en ik bestel die n56 wrsnlk dit weekend, nogmaals bedankt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Hij is besteld :)

Ga hem zaterdag ophalen, nogmaals bedankt.
Pagina: 1