• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 15:38
Afgelopen december heb ik een nieuwe mediacenter in elkaar geschroefd met de volgende hardware:

Asus F2A55-M
AMD A8-5600K Radeon HD7560D
Reciever: Marantz 7002

Als OS heb ik windows 7 draaien.
Mijn vorige mediacenter was verbonden met een optical kabel naar mijn reciever, dit werkte altijd prima.
Nu heb ik mijn nieuwe mediacenter verbonden met HDMI naar de recevier en via de HDMI out van de reciever naar de TV.
Qua beeld werkt dit allemaal prima, maar met het geluid loop ik tegen een probleem aan.
zodra windows is gestart geeft de reciever multichannel 5.1 aan, als ik bv een bluray afspeel in powerdvd blijft de reciever multichannel aangeven ipv bv DTS of Dolbydigital, het handmatig wisselen van mode levert niet echt een oplossing.

Als ik XBMC opstart en HD content afspeel wordt wel het correctie geluid (DTS/DD) weergeven.
Ik heb in windows de reciever ingesteld als 5.1 configuratie de reciever wordt ook netjes herkend ook de ondersteunde formaten (DTS-HD/DD) worden netjes aangegeven.
iemand hier een idee waar ik het zou moeten zoeken?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
In XBMC naar instellingen>>systeem>>audio hardware en daar de juiste output selecteren en de ondersteunde indelingen aangeven (in dit geval kan je ze denk ik allemaal aan zetten). Let op dat je DTS niet laat downmixen naar 2.0, anders schiet je er nog niets mee op.

iRacing Profiel

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 15:38
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest :$
In XBMC werkt het geluid juist wel correct, probleem is als ik bv met powerdvd of Media player classic iets wil afspelen het het geluid op multichannel 5.1 blijft staan.