High end gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505190

Topicstarter
Hallo mensen, ik wil een processor kopen voor mijn systeem om onder andere crysis 3, dead space 3 en andere high end games te kunnen draaien op ultra settings. En daarnaast wil ik ook video bewerking op relatieve snelheid kunnen toepassen, met de programma's cynema 4d en Adobe after effects cs4. Ik heb ongeveer €200 euro ter budget. Ik heb nu een radeon hd 7850 sapphire 2gb videokaart, 8 gb werkgeheugen en een ASRock 880GM-LE FX moederbord.

Nou zat ik te twijfelen tussen de AMD FX-8350 en de Intel Xeon E3-1230 V2. Alleen zag ik op forums dat de intel beide dingen kan( video en games ) en dat de AMD minder goed is in bewerking, maar beter is in games, is dit waar? Zo ja, wat zou beter zijn?, of is de AMD helemaal niet zo slecht in video bewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:42
Sowieso past die Xeon niet op jouw moederbord, dus als je wat wilt is de FX8350 je beste keuze inderdaad.
Als ik ervanuit ga dat je gamed op 1080p, dan is gezien jouw wensen (Crysis 3 op ultra) is een FX8350 niet snel genoeg, zie hier: reviews: Crysis 3: welke hardware heb je nodig?
Daarbij is je HD7850 ook niet snel genoeg voor ultra op 1080p, medium moet wel haalbaar zijn. Ik denk dat dan de FX8350 ook wel volstaat.
Ik weet niet precies hoe goed je videobewerkingsprogramma's van meerdere cores of HyperThreading gebruikmaken, maar als je voor Intel gaat dan is die Xeon wel een goede keuze.
Met AMD blijf je wel binnen je budget, dan is dus de FX8350 de beste keuze.

Welke voeding heb je nu?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oww ja vergeten, de socket.volgens mij een corsair 600 watt vanwege de videokaart die minstens 500 watt wil nemen. Maar zou ik dan werkelijk 800 euro of meer moeten neer tellen voor een hele snelle processor en videokaart?, of is tweede hands ook vertrouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-07 21:52
Anoniem: 505190 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:20:
Oww ja vergeten, de socket.volgens mij een corsair 600 watt vanwege de videokaart die minstens 500 watt wil nemen. Maar zou ik dan werkelijk 800 euro of meer moeten neer tellen voor een hele snelle processor en videokaart?, of is tweede hands ook vertrouwd?
Een Corsair 600 watt socket... waar kan je die kopen O-) ? Nee even zonder dollen.
In bovenstaande artikel geeft Tweakers aan dat je minimaal een GTX680 nodig hebt om Ultra te draaien.
Plus daar zit de laatste generatie Ivy Bridge in (3960K uit me hoofd)

Dit ga je niet bereiken. Zelfs niet met 800Euro.
Je zal een nieuw moederbord nodig hebben, een nieuwe videokaart en ga zo maar door :|

Ik denk dat je misschien nu even wat moet vervangen, zodat je nog twee jaar kan door gamen op Medium en in de tussentijd lekker wat wegleggen voor een ''compleet'' nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echter, in uw link staat dat de I5 2400 wel minimum is, die staat op cpu benchmark als 5867 score. De amd fx8350 eight core staat op 9,149 Dit is toch wel aanzienlijk hoger en hij staat ook maar 38 processors verwijdert van de nummer een, en dan kan hij nog maar ok moderate gespeeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ow oke, nou bedankt dan voor het hulpzame advies.
Pagina: 1