Outlook 2010 Standard verzenden van een ander accout/mailbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phthisicus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-07 16:02
Hey iedereen,

Ik heb me al aardig wat af lopen zoeken naar dit specifieke probleem maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Dus ik d8 probeer het hier even.

Het probleem is alsvolgt

Ik heb een organisatie Exchange 2010 + Outlook 2010 clients.

Gebruiker 1 heeft zijn mailbox ingesteld op outlook. (gebruiker1@domein.nl)
Nu is er ook een algemene info mailbox (info@domein.nl)
Gebruiker 1 heeft deze toegevoegd via account instellingen > meer instellingen > Geavanceerd > en dan de gewenste info mailbox toegevoegd.

Als de gebuiker een nieuwe mail maakt wordt het standaard account waar de gebruiker mail van verzend altijd op gebruiker1@domein.nl gezet. Ik kan deze handmatig wel veranderen in info@domein.nl via het Van: veld, maar het is de bedoeling dat de mail standard via het account info@domein.nl wordt verzonden.

Hoe kan ik er voor zorgen dat deze gebruiker standard bij het maken vian een nieuwe mail verzend van het account/mailbox info ?

Op het internet vind ik allemaal oplossingen van mensen die meerdere accounts in outlook hebben staan, maar wij hebben er maar 1 ingesteld en dan de info toegevoed.

Weet iemand hier de oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 19:21
Phthisicus schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:59:
Op het internet vind ik allemaal oplossingen van mensen die meerdere accounts in outlook hebben staan, maar wij hebben er maar 1 ingesteld en dan de info toegevoed.
1 ingesteld en dan de info toegevoegd = meerdere accounts toch?

De info@ instellen als default account lost het probleem niet op?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 22:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Deze vraag is al eens eerder hier gesteld. Er werd toen gezegd dat het nieuw is van O2010 zoals het nu werkt, schijnbaar. Wil je mailen vanuit de info box, dan open je die box (postvak in of een andere willekeurige map in het account) en je mailt dan direct uit naam van die mailbox.

Heb op 't werk hetzelfde, geen verandering gezien vziw.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phthisicus
Rupie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:32:
[...]

1 ingesteld en dan de info toegevoegd = meerdere accounts toch?

De info@ instellen als default account lost het probleem niet op?
Er is 1 Account ingesteld, en bij de geavanceerde opties is dan de info mailbox toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phthisicus
Hero of Time schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:09:
Deze vraag is al eens eerder hier gesteld. Er werd toen gezegd dat het nieuw is van O2010 zoals het nu werkt, schijnbaar. Wil je mailen vanuit de info box, dan open je die box (postvak in of een andere willekeurige map in het account) en je mailt dan direct uit naam van die mailbox.

Heb op 't werk hetzelfde, geen verandering gezien vziw.
Dit heb ik idd geprobeerd maar als ik naar de info mailbox ga en dan op de nieuwe mail knop druk dan verstuurt hij toch standard van Gebruiker 1.

Gebruiker 1 heeft wel verzend als rechten op de info mailbox.

Ik heb ditzelfde probleem ook op mijn eigen pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Als de gebruiker Full Access rechten heeft op deze mailbox kan de mailbox ook toegevoegd worden als een 2de Exchange account.

Als deze gebruiker altijd als info@ moet versturen, dan kan je ook deze account als hoofdaccount toevoegen ipv de eigen account.

Een andere oplossing in om een Transport Rule aan te maken op de Exchange server zodat bijvoorbeeld al zijn/haar externe emails uitgaan als info@.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1