Toon posts:

PC met knal uitgevallen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister avond viel mijn pc plots uit, dit ging gepaard met een vrij harde doffe knal.
Dat zou kunnen doordat mijn speakers nog aanstonden (hoop ik).
De pc zelf werkt niet meer, geen lampjes of fan's die aanstaan.

Nadat de pc is uitgevallen ben ik gaan voelen naar warmte en proberen te ruiken waar er eventueel kortsluiting of overbelasting is ontstaan. Bij de voeding voelde het enorm warm aan, andere componenten niet zo. Ik rook ook een kleine brandende lucht vanuit de voeding komen.

Sinds 6 maanden heb ik mijn pc geupgrade, behalve ja, de voeding en HD. De voeding kan goed 4/5 jaar oud zijn.

Specs:
-GIGABYTE GV-N670OC-2GD
-Intel® Core™ i5-3570
-GIGABYTE GA-Z77-D3H
-Corsair 8 GB DDR3-1866
-600 watt voeding
-2x HD 500 gig

Conclusie voeding waarschijnlijk kapot?

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
Ik denk inderdaad de voeding.

[ Voor 42% gewijzigd door JerX op 11-03-2013 10:36 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:58
Het is te hopen dat het enkel de voeding is, je heb geen spare liggen om te testen ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:54

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zit er wel dik in. In ieder geval stroom eraf halen voor zover je dit nog niet hebt gedaan en hopen dat alleen je voeding de geest heeft gegeven.

De enige keer dat mij dit gebeurde, was naast de voeding mijn 2 netwerkkaarten, 3 HDDs, Videokaart en het mobo fried. Geheugen en CPU waren gelukkig nog wel intact. (Wat ik niet verwacht had)

Sindsdien koop ik alleen kwaliteitsvoedingen. Nog geen garantie dat het niet fout kan gaan, maar meer zekerheid dan bij een low budgetgeval.

[ Voor 53% gewijzigd door thunder8 op 11-03-2013 10:40 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen spare liggen, zou voeding ook uit pc kunnen halen en dan testen? Want is het mogelijk dat kortsluiting of bepaalde belasting kan overslaan naar andere onderdelen binnen de PC? Of heeft het net als in een huis een soort stoppenkast, dus een beveiliging waardoor kortsluiting niet kan overslaan.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 23:19
Dat verschilt per voeding of hij die beveiligingen heeft. Als je geluk hebt doen je andere componenten het nog. Je voeding testen is niet zo zinvol denk ik, als je al een brandige lucht uit de voeding ruikt weet je meestal wel genoeg. Zou gewoon een nieuwe kopen, als niet van plan bent een tweede 670 te plaatsen is dit een prima bang for buck voeding die jouw PC met gemak trekt (incl. eventuele overkloks): pricewatch: XFX Pro 550W

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:59

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:42:
Nee geen spare liggen, zou voeding ook uit pc kunnen halen en dan testen? Want is het mogelijk dat kortsluiting of bepaalde belasting kan overslaan naar andere onderdelen binnen de PC? Of heeft het net als in een huis een soort stoppenkast, dus een beveiliging waardoor kortsluiting niet kan overslaan.
1 ja, als je de juiste test-apperatuur hebt.

2 ja

3 nee, je moederbord heeft dit niet. Andersom (meestal) wel: Als je Mobo of andere componenten sluiting maken zal de voeding dmv een overspanningsbeveiliging proberen je net te beschermen.

Voor de rest: zie post hierboven.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat dat dus iig zeker weten niet is. Daarvoor moet je toch minimaal enkele duizenden euro's investeren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1