Groupon verkoopt emailadressen door?

Pagina: 1
Acties:

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Hi redactie,

Ik merk sinds een paar dagen dat ik veel (uurlijks) spam op een aantal addressen ontvang die ik voor groupon gebruikt heb. Hoe kan ik dat hard maken? Das altijd lastig natuurlijk, maar het gaat om de volgende adressen:

londondeal@mijndomein.net
utrecht@mijndomein.net
groningen@mijndomein.net

Dit was in de tijd dat ik nog graag alerts ontving voor nieuwe deals van groupon en zo kon ik die makkelijk managen in mijn inbox. Omdat het op alle drie de adressen binnenkomt, ben ik ook 100% zeker dat het niet van een van de actiehouders van groupon is geweest. Namelijk de eerste heb ik alleen gebruikt van 1-5 tot 1-8 2010, toen ik voor een stage in Londen zat. Daarna die hele alias niet meer aangeraakt.

Ben benieuwd of meer Tweakers dit ervaren hebben en of er nieuwswaarde voor jullie in zit? Ik had even gezocht of het misschien al ergens op het internet geplaatst was, maar kon zo niets vinden. Toegegeven, langer dan 3 google searches ben ik daar niet mee bezig geweest. Spam en groupon zoekt niet zo makkelijk :+

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:21
Het zijn natuurlijk vrij generieke e-mailadressen die ook vrij makkelijk te raden zijn voor spamboeren ik heb dan ook het idee dat dat eerder zal gebeuren dan dat een (beursgenoteerd) bedrijf e-mailadressen doorverkoopt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Dan moet je aan mij uitleggen hoe het kan dat ze precies (en dan ook precies) deze goed raden en geen enkele spam email binnenkomt onder een andere 'gegokte' alias. Er staat een catch all aan op dit domein en alles wat ze neerzetten voor het @ teken is dus geaccepteerd (wordt wel automatisch geflagged als spam, maar komt wel in mijn inbox). Vind ik toch minimaal opmerkelijk dat ze toevallig deze drie namen goed gegokt hebben.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Domain Directory harvesting heet dat volgensmij.
Ik weet iig dat spammers gewoon random mailadressen genereren op basis van librairies die ze hebben en er mails op af vuren.
Als er geen NDR rapport terugkomt weten ze dat het wellicht een echt adres is.

Of je wel of geen spam krijgt is anno 2013 allang niet meer afhankelijk van waar je je mail achterlaat helaas.

Wat betreft timing, het hoef niet te betekenen dat ze direct beginnen natuurlijk. Je adressen kunnen net zo goed in een andere batch landen, ook al hebben ze je mailadressen afzonderlijk van elkaar "geraden".

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk ook geheel mogelijk en niet eens zo ondenkbaar dat Groupon inderdaad je adressen doorverkoopt. :/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 11:33 . Reden: woord veranderd ]